Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Je hebt niets aan die update. Bestaande Superchargers blijven gewoon 120 kW.

Dan moet er dus eerst een 250 kW supercharger in Nederland worden gebouwd.

Edit: Tenzij je het hebt over die 145 kW. Maar dat heeft maar heel beperkt nut denk ik. Die 25 kW extra zal maar heel kort zijn, en alleen bij de 100D's en M3's denk ik? (de 75D haalt nu al geen 120 kW)

Als ik het goed begrepen heb, zit er in de update dat je accu's tijdens de laatste kilometers naar de Suc worden voorverwarmd waardoor je een veel hogere snelheid aan kunt.
 
Als ik het goed begrepen heb, zit er in de update dat je accu's tijdens de laatste kilometers naar de Suc worden voorverwarmd waardoor je een veel hogere snelheid aan kunt.

Zal er enorm aan liggen wat je Supercharger gebruik is. Als ik daar aan kom dan begint mijn laadsessie eigenlijk altijd op 120 kW. Mijn accu is dan blijkbaar warm zat (S100D).

Alleen wanneer je met halfkoude accu aan komt heeft het effect. Scheelt dus ook alleen in de koudere maanden.
 
  • Like
Reactions: Radd
Vandaag leek het stil maar niets was minder waar. De vrachtwagen met daarop de Tesla chargers kwam aangereden. Direct werden ze geïnstalleerd. En alles is tot zover aangesloten op twee chargers na. Die zijn in nabestelling. Ik besloot te vragen hoe en wanneer alles klaar zou zijn.

Het volgende over Gouda.

Woensdag komt Tesla om alles te bekijken. En als alles klopt gaat Gouda direct open.

De slagbomen zijn voor ons gemaakt. Dit heeft te maken dat de KFC en De beren tijdig sluiten. Gezien de overlast in de avond wordt het terrein afgesloten. De Tesla rijders gaan volgens de monteur een code krijgen. Dit is door de monteur getest namens Tesla.

De bedoeling is dat de slagboom over gaat komen.

Dan een update over Bunnik. Daar gaan ze morgen verder om het stroom aan te sluiten. Volgende week zal Tesla zich daar voegen om de chargers te controleren.

Tot zover de update.
 

Attachments

  • A9FED883-2552-4CC9-90F8-401C4BA74ECA.jpeg
    A9FED883-2552-4CC9-90F8-401C4BA74ECA.jpeg
    622.7 KB · Views: 59
  • B8674410-08E5-4CF3-AF5E-0848BBE1A8FB.jpeg
    B8674410-08E5-4CF3-AF5E-0848BBE1A8FB.jpeg
    565.4 KB · Views: 52
  • A6447FD6-363C-4A1A-BB33-07FD81A29C58.jpeg
    A6447FD6-363C-4A1A-BB33-07FD81A29C58.jpeg
    566.9 KB · Views: 48
Daar ga je al. Wie is “ze”? Bij een suc kom je echt vaak mensen tegen die je niet kent. Voor mij is een babbel van 20m prima voor een dinsdagavond. Ik ga dan vaak niet de kroeg in.

Ja snap de patstelling in deze niet zo.. maar goed blijkbaar wil Job graag laten weten dat hij thuis kan laden en denkt hij dat wij niet graag bij onze familie zijn..

#chapeauvoordeongepasteopmerking #doeslief
 
  • Disagree
Reactions: S-19910
Ja snap de patstelling in deze niet zo.. maar goed blijkbaar wil Job graag laten weten dat hij thuis kan laden en denkt hij dat wij niet graag bij onze familie zijn..

Welkom bij de oudste fittie tussen Tesla rijders: "Schipper mag bij bij een SuC laden wanneer ik niet op doorreis ben, ja of nee? Moet ik dan ook geld betalen ja of nee?"
 
Aanvulling: Fittie het ergst als het gaat over de SuC vlakbij huis. Zo kan ik maar 1fase laden dus MOET ik bij grote afstanden na elkaar wel bij de SuC Apeldoorn laden om s nachts verder vol te druppelen voor dag2.
Daarnaast is “use” wat Elon en tesla betreft “at your discretion” . De tijd zal alle wonden helen want voor het geld hoeft t straks niet meer. Fijn dat je nu geen free SuC meer krijgt. Early adaptors zijn beloond. Sommigen daarvan laden zelden en balen dan dat die ene keer op doorreis alles vol staat. Logisch. Anderen zijn pennywise.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Het lastigste van gratis laden is het volledig vol willen laden bij een supercharger.
Mensen die moeten betalen, zullen eerder tot 80% laden en zo snel mogelijk weer weg zijn. Mensen met gratis laden kunnen net zo goed even rustig eten en wachten tot hij volledig vol is, in diezelfde tijd hadden 2/3 andere Tesla's tot 80% kunnen laden en weer door kunnen gaan.

Daarnaast is het gratis laden van de "freeloaders" een bijdrage geweest aan de verhoging van de tarieven... Zonder freeloader had die verhoging naar 26-28 cent misschien niet nodig geweest...
 
  • Disagree
Reactions: woes and Sijsje