Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
In het weekend zijn er redelijk wat issues geweest tijdens spitsuur etenstijd volgens een medewerker van KFC. Het is nu nog bij woordenwisselingen gebleven. Parkeerplaatsen waren redelijk vol en toen zijn er meerdere plekken bezet geraakt door ICE's.

Dat wordt wat hier in Gouda als ik mijn 3 krijg;)
Dat is toch wel een lastig ding dan met een drukke parking en KFC bezoekers. Ik generaliseer hier een beetje mee, maar rondom fastfood restaurants hangt vaak een bepaald type publiek rond (zeker in avonden en weekenden) die het niet zo nauw met regels nemen.

Ik ken de lokale situatie in Gouda niet, maar het klinkt een beetje als een combinatie van een parkeerplaats die met pieken erg druk is en waar vaak ook mensen graag samen komen.

Wordt nog een leuke!
 
Dat is toch wel een lastig ding dan met een drukke parking en KFC bezoekers. Ik generaliseer hier een beetje mee, maar rondom fastfood restaurants hangt vaak een bepaald type publiek rond (zeker in avonden en weekenden) die het niet zo nauw met regels nemen.

Ik ken de lokale situatie in Gouda niet, maar het klinkt een beetje als een combinatie van een parkeerplaats die met pieken erg druk is en waar vaak ook mensen graag samen komen.

Wordt nog een leuke!

Beetje generaliseren mag best ;)

Ik snap overigens ook niet daar slagbomen staan (met code in Tesla scherminfo) ; die zijn in ieder geval niet om restaurantbezoekers buiten de deur te houden. Is dat alleen om werknemers van kantoren daaromheen buiten te sluiten overdag ?
 
Net even langs Rosmalen gereden, daar is het maar stil.... De kasten staan er, de kabels zijn getrokken, maar nog geen stalls.
Er staat wel een Dixie, dus er wordt werkvolk verwacht!


Top! Die stalls zullen ook wel op de een of andere boot staan. Die Dixie is een goed teken. Zal dus niet meer zo heel lang duren. Fijn als je van Nijmegen in de richting Waalwijk moet, dat scheelt echt 20 km omrijden, 10 heen en 10 terug.
 
  • Like
Reactions: Jooop
Op de Tesla Website zijn de nieuwe locaties in Gouda en Bunnik nu ook toegevoegd. Maar het klopt nog niet helemaal.
Zowel Gouda als Bunnik hebben volgens de site het bubbele aantal Stalls?

Zou dat een voorteken zijn van de plannen die ze nog hebben of gewoon een misverstand tussen het aantal Superchargers en het aantal Stalls? ;)

Nog interessanter is dat er nog geen aankondigingen van locaties zijn verdwenen op de kaart. Zowel Leiden als Maasbergen staan er nog steeds op als “Coming soon” :):eek::rolleyes:

B140F637-CFB6-487B-8173-55845F69657F.png

5A0C9198-AA53-4BA1-B5F4-00C63A3E4E24.png

4EF3381D-3BE1-4052-BB95-EDD851D6A0D1.png

0DBD4B05-C58C-414F-ABA8-9FE9F4F31133.png
 
@Timmm @Fredblack @ominoreg
Jullie vinden het kennelijk leuk om op al mijn bijdragen waar het over Superchargers en consumentenrecht gaat, meestal gezamenlijk, te reageren met een disagree. Dat is niet leuk en verpest het hier voor mij.
Ik verzoek jullie hiermee te stoppen. Lukt dat niet, dan krijgen jullie je zin en verdwijn ik van dit forum.

Ah joh, laat het lekker. Wat zal jou het interesseren?
Ik zag net dat mijn post 7 dislikes had, omdat mensen blijkbaar geen cijfers willen geven, omdat ze lichtelijk overdrijven.

Het feit dat volwassen mannen zich gedragen als kleuters door dislikes te geven, vind ik juist lachwekkend. Het gedrag van in de kleuterklas "Jij mag lekker niet op mijn feestje komen", komt blijkbaar bij sommigen weer terug.

Prima toch? Lekker naast je neerleggen en door posten. Of gewoon niet naar kijken ;)
Je gaat je toch niet door een stel kleuters laten wegpesten?
 
Absoluut! Er komt er op korte termijn één bij Leiderdorp.. Bij de La Place / Mc Donalds.
In de buurt van Persant Snoepweg 3, 2353 KA Leiderdorp - Google Maps

Er komt er ook een bij Wateringen / Delft - maar dat is pas wanneer het Van der Valk hotel daar gebouwd is. Die komt ongeveer hier in de buurt van Harnaschpolder Noord, Den Hoorn - Google Maps

Maar die van Leiderdorp staat ook al heel lang op de planning, eerst 2018, nu 2019...
Ik dacht laatst wat activiteit te zien bij de La Place aan de andere kant (Zoeterwoude), maar dat was toch niets.

Ben wel heel benieuwd wanneer deze locatie er eindelijk bij komt!
 
Ah joh, laat het lekker. Wat zal jou het interesseren?
Ik zag net dat mijn post 7 dislikes had, omdat mensen blijkbaar geen cijfers willen geven, omdat ze lichtelijk overdrijven.

Het feit dat volwassen mannen zich gedragen als kleuters door dislikes te geven, vind ik juist lachwekkend. Het gedrag van in de kleuterklas "Jij mag lekker niet op mijn feestje komen", komt blijkbaar bij sommigen weer terug.

Prima toch? Lekker naast je neerleggen en door posten. Of gewoon niet naar kijken ;)
Je gaat je toch niet door een stel kleuters laten wegpesten?

Het zijn DISAGREES, geen DISLIKES. Dat is een essentieel verschil en het is toch juist prima dat je kunt aangeven het ergens niet mee eens te zijn? Heeft niets met kleutergedrag te maken...
 
  • Like
Reactions: Superendo
Het zijn DISAGREES, geen DISLIKES. Dat is een essentieel verschil en het is toch juist prima dat je kunt aangeven het ergens niet mee eens te zijn? Heeft niets met kleutergedrag te maken...

Eens, een "oneens" hoeven we niet zo zwaar te nemen. Al blijft die hele online duimpjes cultuur wel iets kinderlijks houden. Heb zelf nog nooit ergens een duimpje gegeven en kijk ook nooit naar symbooltjes die er eventueel onder mijn post verschijnen, lekker belangrijk.

OT maar weer?
 
  • Helpful
Reactions: DriverX
Eens, een "oneens" hoeven we niet zo zwaar te nemen. Al blijft die hele online duimpjes cultuur wel iets kinderlijks houden. Heb zelf nog nooit ergens een duimpje gegeven en kijk ook nooit naar symbooltjes die er eventueel onder mijn post verschijnen, lekker belangrijk.

OT maar weer?
Niet iedereen is hetzelfde en gelukkig maar. Als 3 individuen, zoals ik het lees, op alle of veel berichten een "oneens" geven van 1 persoon, dan kan het persoonlijk gaan voelen. De 3 individuen kunnen het bericht ook negeren of aangeven hoe ze het dan wel zien. Het zou netter zijn als de 3 individuen het gesprek aan zouden gaan, Nu heb ik niet alle berichten gescand of dat het geval is.
 
  • Like
Reactions: Hans59
Het zijn DISAGREES, geen DISLIKES. Dat is een essentieel verschil en het is toch juist prima dat je kunt aangeven het ergens niet mee eens te zijn? Heeft niets met kleutergedrag te maken...

Let's agree to disagree, ik zie het anders. Maar ik zal je geen duimpje omlaag geven goed? :)
Ik vind de duimpjes een hoog kinderlijk gehalte hebben. Het is maar een mening...

Overigens duipje omhoog, met als tegenstelling een duimpje omlaag...
Als dan het duimpje omhoog voor "Like" staat, is het dan heel raar de link te leggen met een "dislike" voor duimpje omlaag?

M.i. inherrent aan de gebruikte symboliek.


On topic, want al kreeg ik 100 duimpjes omlaag, i couldn't care less:
Die supercharger Leiderdorp, niemand met inside information?
Wanneer zou die komen?
 
Met een SoC van 40% oftewel nog 160km al superchargen is ook totaal niet nodig. Je kunt makkelijk doorrijden tot waarschijnlijk 2 andere SuC's op je route.

Daarnaast, een SuC werkt enkel snel bij een lage SoC en een warme batterij. Het laatste was waarschijnlijk ook niet het geval aangezien je locatie Gouda is.

Niet zoveel aannames doen ;)

Ik kwam terug naar huis van een langere rit met nog een SoC van ca. 40% dus de accu zal zeker niet koud geweest zijn.
Uiteraard had ik gemakkelijk door naar huis kunnen rijden, wat ik normaal ook zou doen, maar ik was benieuwd naar deze stalls.
Ook zijn er genoeg trips te verzinnen waarbij het van daaruit volstrekt onlogisch is om een andere SC te gaan bezoeken.

Ik had ook van andere ook al zeer wisselende laadsnelheden voorbij zien komen en daarom wilde ik het ook zelf zien.
Een laadsnelheid van 35kWh gewoon tergend langzaam voor een supercharger ongeacht je SoC en accu temperatuur.
Normaal laadt hij zeker tot een SoC van 60% met bijna 100kWh en ook nu ging de accu koeling gelijk aan bij het laden.
Ook bij andere SC heb ik bij zo'n SoC nooit lager dan 70-80kWh geladen behoudens de SC in Aarhus DK die ook bekend staat het trage laden.
Wat ook opviel was dat normaal de auto al dik aan het laden is voordat je de kans hebt om weer in de auto te stappen. Nu duurde het nog zeker een minuut voordat het laden feitelijk wilde starten. Het laadscherm stond wel op het dashboard maar met een laadsnelheid van 0kWh.
Ik wilde net een andere stall gaan proberen toen hij aan het laden ging.

De stalls tegen de KFC aan waren drukker bezet dan de stalls richting De Beren waar ik stond.
Wellicht dat er een andere voeding is naar deze stalls. Ze hebben i.i.g. een eigen rijtje witte kasten staan.
Binnenkort ook eens proberen.
 
Kostenloze correctie van de eenhedenpolitie:

Ik had ook van andere ook al zeer wisselende laadsnelheden voorbij zien komen en daarom wilde ik het ook zelf zien.
Een laadsnelheid van 35kW gewoon tergend langzaam voor een supercharger ongeacht je SoC en accu temperatuur.
Normaal laadt hij zeker tot een SoC van 60% met bijna 100kW en ook nu ging de accu koeling gelijk aan bij het laden.
Ook bij andere SC heb ik bij zo'n SoC nooit lager dan 70-80kW geladen behoudens de SC in Aarhus DK die ook bekend staat het trage laden.
 
Een laadsnelheid van 35kW gewoon tergend langzaam voor een supercharger ongeacht je SoC en accu temperatuur.

Nou in de winter met een koude accu of boven de 80% SoC hoef je niet veel te verwachten :)

Soms is een stall ook gewoon defect. Even naar een andere pairing stall gaan en opnieuw proberen en indien dat het geval is even naar het Tesla Service nummer bellen zichtbaar na het selecteren van het Tesla logo om het probleem door te geven.

Sorry voor de aanname, ik dacht dat je vanaf huis even was gaan testen ;-).
 
Over het 'gratis' superchargen voor de mensen die recent een Tesla hebben gekocht. Ik heb 6 maart mijn Model 3 opgehaald en enige tijd stond er in mijn Tesla account dat ik 'voorlopig' gratis superchargen had. Sinds vandaag staat er ineens een einddatum, waarbij ik dan omgerekend 6 maanden gratis superchargen heb.

Echter heb ik nooit een testrit gemaakt met een Model 3 en vóór 2019 besteld, dus bij aflevering werd mij ook verteld dat je alleen daardoor al 3 maanden kreeg, naast een referral code voor 6 maanden die ik ook vóór 2019 heb doorgegeven. Dus ik leefde in de veronderstelling dat ik tot december aan gratis aan de supercharger kon hangen.

Hebben andere mensen dit al gehad dat de aantal maanden in je account in het begin niet lijken te kloppen?
 
Op de Tesla Website zijn de nieuwe locaties in Gouda en Bunnik nu ook toegevoegd. Maar het klopt nog niet helemaal.
Zowel Gouda als Bunnik hebben volgens de site het bubbele aantal Stalls?

Zou dat een voorteken zijn van de plannen die ze nog hebben of gewoon een misverstand tussen het aantal Superchargers en het aantal Stalls? ;)

Nog interessanter is dat er nog geen aankondigingen van locaties zijn verdwenen op de kaart. Zowel Leiden als Maasbergen staan er nog steeds op als “Coming soon” :):eek::rolleyes:

View attachment 387956
View attachment 387957
View attachment 387958
View attachment 387959

Vandaag in Bunnik geladen, het was er al redelijk druk. Heb 12 stalls geteld. Top locatie zo langs de A12