MJKA
Member
Breukelen is toch al 100% ccs?
Klopt breukelen is al helemaal omgebouwd op CCS.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Breukelen is toch al 100% ccs?
Er kan ook maar 75 kWh in een Model 3. Zie post hiervoor van @Odie.
Wie had dat gedacht. Een suc in mijn achtertuin. Zal er geen gebruik van maken maar voelt wel luxe...
View attachment 388948 View attachment 388949
Ik heb een Model S +100 kWh meestal. Vandaag in Gouda max 43 kWh op een A+B plek
Je doet het expres of niet? @BobbyKings maakt een grapje, en zegt dat je even de post van @Odie moet lezen. Er is al 3 keer verteld dat laadsnelheid in kW uitgedrukt is en niet in kWh...
PlugShare
Empirisch onderzoek met N=2: volle mep (~117 kW) op stalls met dubbele kabels in Zaltbommel.Krijg je met de S en X op de omgebouwde stalls nu wel het volle vermogen? Vorige week in Lermoos maar verplaatst omdat deze op 90 kW bleef hangen.
Empirisch onderzoek met N=2: volle mep (~117 kW) op stalls met dubbele kabels in Zaltbommel.
In Oosterhout ook
Tis voor de gemiddelde consument ook niet makkelijk, dus wat uitleg:
Watt is het vermogen, afgekort W
kiloWatt is duizend Watt, afgekort kW (niet KW of kw of Kw)
kW zegt iets over het tempo waarmee de SuC de electronen in je auto blaft.
Als je een uur lang 1 kW naar binnen snuit dan heb je 1 kiloWattuur (afgekort kWh, niet KwH of kwh of KWH) in je auto gepropt. Het in tegenstelling tot kW geen indicatie van een snelheid maar van een hoeveelheid. Het zegt iets over hoeveel electronen er in je auto zijn geladen.
En om het nog meer verwarrend te maken: feitelijk drukken we de snelheid van laden uit in Ampere (A) en de "druk op de leiding" (als ik het mag vergelijken met een waterleiding) in Volt (V). Volt maal Ampere geven het vermogen. Zodoende krijg je op een 230V aansluiting met een 16A zekering 230*16=3680 Watt aan vermogen binnen, oftewel 3.6 kW. Als je dat een uur lang doet dan heb je 3680 Wh of 3.6 kWh. Met een Model3 die gemiddeld 150 Wh/km verstookt kan je daar dus 3680/150=24 kilometer mee rijden. Ergo: met een 230V/16A aansluiting jas je per uur ongeveer het equivalent van 25 kilometer (bij een verbruik van 150 Wh/km) range naar binnen.
Mooi he, elektriciteit ;-)
Dat antwoord is 18+Nu nog een uitleg hoe je iets naar binnen kunt blaffen/snuiten/jassen
Bizarre ervaring vandaag bij een SuC
2 nota bene gepairde stalls zonder CCS vrij, dus ik vraag iemand met een MS vriendelijk om daarheen te verkassen, uitgelegd waarom.
“Nee, want er schijnen hier stalls kapot ff zijn en ik ben hier aan het laden”
Pffff aso volk (had t op zijn minst kunnen proberen en als t niet werkte had ie zn plek heus wel terug gekregen.)
Zal echt geen forumgenoot zijn. En zo ja: EIKEL! Volgende SuC met 1 km op de teller gehaald.
Tis voor de gemiddelde consument ook niet makkelijk, dus wat uitleg:
Watt is het vermogen, afgekort W
kiloWatt is duizend Watt, afgekort kW (niet KW of kw of Kw)
kW zegt iets over het tempo waarmee de SuC de electronen in je auto blaft.
Als je een uur lang 1 kW naar binnen snuit dan heb je 1 kiloWattuur (afgekort kWh, niet KwH of kwh of KWH) in je auto gepropt. Het in tegenstelling tot kW geen indicatie van een snelheid maar van een hoeveelheid. Het zegt iets over hoeveel electronen er in je auto zijn geladen.
En om het nog meer verwarrend te maken: feitelijk drukken we de snelheid van laden uit in Ampere (A) en de "druk op de leiding" (als ik het mag vergelijken met een waterleiding) in Volt (V). Volt maal Ampere geven het vermogen. Zodoende krijg je op een 230V aansluiting met een 16A zekering 230*16=3680 Watt aan vermogen binnen, oftewel 3.6 kW. Als je dat een uur lang doet dan heb je 3680 Wh of 3.6 kWh. Met een Model3 die gemiddeld 150 Wh/km verstookt kan je daar dus 3680/150=24 kilometer mee rijden. Ergo: met een 230V/16A aansluiting jas je per uur ongeveer het equivalent van 25 kilometer (bij een verbruik van 150 Wh/km) range naar binnen.
Mooi he, elektriciteit ;-)
Omdat bij een Model 3 alleen wisselspanning door de type2 aansluiting gaat en een SuC gelijkspanning levert.Waarom kun je eigenlijk niet een reguliere (type 2) stekker van een supercharger gebruiken op een model 3. Bij een reguliere charger werkt type 2 wel op de model 3. Iemand een goede link naar meer info?
Kijk dan weet ik dat ook weer. Thanks.Omdat bij een Model 3 alleen wisselspanning door de type2 aansluiting gaat en een SuC gelijkspanning levert.