Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
We hebben de M3 AWD LR nu een maand. Superchargen hoort een beetje bij Tesla, maar ...... op die ene keer in Breukelen op dag 1, en alleen om het te ervaren, hebben we nooit een supercharger nodig gehad. Tjeetje, nu moet ik roadtrips gaan doen om een beetje dat Tesla gevoel te ervaren
Range Anxiety is een gevaarlijk monster voor acceptatie elektrisch rijden, maar in het geval van Tesla niet meer dan een schattig marmotje. Toch maar de M3 SR bestellen?
Echt niet! Ben in januari en in maart naar Frankrijk gereden en dat gaat perfect!
 
Helpt het om dat massaal bij Tesla te melden?
En hoe doe je dat het beste?
Dit soort waarschuwingen helpen wellicht beter (wel in euro's afrekenen dan he...) Gister gezien in Edinburgh, Schotland.
Tesl_warning.jpg
 
  • Like
Reactions: Tozz
Helpt het om dat massaal bij Tesla te melden?
En hoe doe je dat het beste?
Misschien wel bij de mensen die bij Tesla over de plaatsing van de SuC gaan eens de vraag stellen hoe ze op zulke interessante locaties komen. Wellicht dat zij dan met de beheerders van die “probleem locaties” eens om de tafel gaan zitten om een oplossing te vinden, voor zowel de Teslarijders als de ICE rijdende fastfoodies.
Als je het mij vraagt, zijn zulke fastfood locaties op krappe postzegeltjes eigenlijk geen optie voor een SuC locatie. Er zijn in de buurt vastwel betere plekken te vinden om een 12-tal SuC stalls te plaatsen. Volgens mij is die fastfoodstrip in Bleiswijk een stukje ruimer opgezet. (Van wat ik ervan heb gezien een maand of wat geleden in het donker)
 
Dit soort waarschuwingen helpen wellicht beter (wel in euro's afrekenen dan he...) Gister gezien in Edinburgh, Schotland.
View attachment 402501
Die mag van mij wel wat scherper
incl non charging Tesla’s Will be removed

Laatst in Zwolle, 1 vrije plek en 3 bezet door niet ladende Tesla’s
Kan je een auto eigenlijk aankoppelen als de eigenaar / sleutel niet in de buurt is gun die mensen wel de idle fee
 
Misschien wel bij de mensen die bij Tesla over de plaatsing van de SuC gaan eens de vraag stellen hoe ze op zulke interessante locaties komen. Wellicht dat zij dan met de beheerders van die “probleem locaties” eens om de tafel gaan zitten om een oplossing te vinden, voor zowel de Teslarijders als de ICE rijdende fastfoodies.
Als je het mij vraagt, zijn zulke fastfood locaties op krappe postzegeltjes eigenlijk geen optie voor een SuC locatie. Er zijn in de buurt vastwel betere plekken te vinden om een 12-tal SuC stalls te plaatsen. Volgens mij is die fastfoodstrip in Bleiswijk een stukje ruimer opgezet. (Van wat ik ervan heb gezien een maand of wat geleden in het donker)

Daar bij Bleiswijk is inderdaad zat plek, bram/kfc/mc donalds bij elkaar, car wash en volgens ook een detailer tegenover, zou me niet verbazen als daar binnenkort laadpunten komen (Tesla of niet).
 
  • Like
Reactions: Faiz71
Een s75 van eind 2018 heeft een 350v accu. Als je bij je rechtervoorwiel onder de auto naar je accu kijkt zie je een sticker. Daar zul je 350V op zien staan. Helaas kun je dan maar opladen op maximaal 97kW. Ik heb ooit 1x 100kW gezien bij mijn vorige S75.

Hier een 75D 09/2018. Gister geladen op 108 KW bij de SUC te Moers, Duitsland. Dus geen 97kW. Toch vanwege de update? Dit bij een paal nog zonder de model 3 CCS lader.
 

Attachments

  • E7DD205B-3B08-45CB-8B17-A9D52680631C.jpg
    E7DD205B-3B08-45CB-8B17-A9D52680631C.jpg
    358.1 KB · Views: 44
Er zijn een paar 75 tesla's geweest die, meen ik me te herinneren een 80 accu hadden die op 75 gelocked was. Is maar heel even geweest. Het beste is om te checken wat je accu sticker zegt. Deze kun je zien als je achter je rechter voorwiel naar de accu kijkt, daar zit een sticker met of 350v of 400v er opgeschreven.
 
Die mag van mij wel wat scherper
incl non charging Tesla’s Will be removed

Laatst in Zwolle, 1 vrije plek en 3 bezet door niet ladende Tesla’s
Kan je een auto eigenlijk aankoppelen als de eigenaar / sleutel niet in de buurt is gun die mensen wel de idle fee
Kan ik niet helemaal volgen in Zwolle. Waarom zou je achteraan op het terrein parkeren als je niet hoeft te laden?
 
  • Like
Reactions: Phofstee
Nu was ik laatst bij SUC Gouda, maar dat loopt nog niet helemaal lekker.
Van de 8 plekken stond er welgeteld op 1 plek 1 Tesla te laden en op de overige 7 plekken stonden ICE auto's.
Wel handig dan weer dat de laders zo staan dat je dan alsnog kan laden op de rijbaan.

Ben 1 keer in Gouda geweest, en dit zag je natuurlijk wel aankomen. Niet echt een superhandige locatie...niet direct aan de snelweg (als ik me dit goed herinner) en een ICE-paradijs. Ben meer voorstander van ergens achteraan parkeren, wat meer low profile dus. Een KFC of McDonald's bezoeker vragen of hij 10 meter extra wil lopen...word je ook niet vrolijk van.
 
Gisteren met Roadside Assistance gebeld omdat ik niet boven de 120 uit kwam met mijn M3 op 2019.12.1.1, volgens Tesla klopt dit. 150 kW charging op V2 zit nog niet in deze release en komt “binnenkort” met een volgende update.
 
  • Informative
Reactions: MLKRMR