Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
We rijden al jaren ook andere ev's en in NL zat snellaad opties en ook niet duur (juiste pas).
Alleen het wordt nu druk (wachttijden) en dat heb je niet veel bij suc's.

Prijzen....... ga even rekenen (1 minuut), moet omhoog anders gaan ze failliet. Ionity wil zelfs naar benzine prijzen op termijn.
Infrastructuur is nu eenmaal duur en lage doorstroom. Op lange termijn zal die wel goedkoper worden maar ook minder noodzakelijk (overal makkelijk kunnen laden en flinke range) en dan wordt het duur op reizen (snelwegladers). Ik denk dat snelladen langs snelwegen op super snelle laders gewoon duur zal blijven.

Dus suc's..... top.
 
Aan welke auto’s denk je hier Paul? Ik heb begrepen dat de auto’s Hyundai, Kia, Jaguar en BMW etc. al met 3 fase uitgerust gaan worden
Bedoelde eigenlijk wat er sinds kort is gekomen. i-Pace. Mercedes dacht ik 2 fase. Maar ik denk dat de Model 3 ook een te lage AC laadsnelheid heeft. Maar je hebt gelijk, eindelijk zien ze in dat je ook 3p AC moet hebben.
 
Ik bedoel dat 3x32 zoals op mijn P85+ echt wel heel fijn is. Wij hebben steeds meer EV rijders op de zaak en de laatste Model 3 is gekocht door een stevige doorrijder en ook nog eens een kilometer vreter die niet van te voren weet waar en hoe vaak hij naar toe de deur uit moet. Hij staat 95% van de tijd op onze DC snellader hierdoor. Ik weet zeker dat als hij een 3x32 amp lader zou hebben en hij dit stukken minder zou doen. Nu is zijn mazzel dat ook de DC lader hem maar een kwartje kost per kW.....
 
Mwa, hoeveel daarvan is range anxiety, en hoeveel ervan is echt alle kWh's nodig hebben?

Mijn eerste weken met onze Model X zorgde ik er ook voor dat ik elke ochtend 90% had. Dan lukte het eens een keer niet, en sindsdien kijk ik er niet echt meer naar om. Jammer, want ik plan dus al 2 jaren om 3 fase in de garage te krijgen, maar ik regel het maar niet :D
 
  • Funny
Reactions: Mergoscia
Gisteren gaf de navigatie aan dat Emmeloord verminderde service had en stuurde mij via Zwolle. Dat was niet de bedoeling. Toch maar naar Emmeloord gereden. Kom je daar lijkt alles gewoon te werken. Dit kan slimmer.

Nou niet alles.... 1 doet het, 2 niet, 3 en 4 wel en 5 niet...

Max 117kW met 579km, kwam met 6% aan. Lekker gegeten op terras zonder Zanzibarvliegjes
 
Zelfs als je zou moeten betalen bij Superchargers, is zo een Allego vaak 3 keer zo duur.

De Ionity is enkel voordelig als je batterij goed leeg is en het ding er maximum maar 1 keer uit klapt.

Ik betaal maar al te graag met m'n M3. Kom niet boven de 14 euro per tankbeurt ... Is wat anders toen ik nog met m'n slurper rondreed. Dusss... Blij gelijk m'n factuurtje downloaden en hup de boekhouding in... En elke keer dat ik voorbij 't tankstation rij en de benzineprijs zie stijgen ben ik maar wat blij met m'n elektrische Mattie
 
  • Like
Reactions: HWS
Gisteren gaf de navigatie aan dat Emmeloord verminderde service had en stuurde mij via Zwolle. Dat was niet de bedoeling. Toch maar naar Emmeloord gereden. Kom je daar lijkt alles gewoon te werken. Dit kan slimmer.
Wij hadden gisteravond rond 20:00 uur de ervaring dat drie laders (1A, 1B en 2A) niet werkten in Emmeloord. Er was dus wel degelijk iets aan de hand...