Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Hoe constant is jullie snelheid bij het laden bij een SC? Zit nu een half uurtje in de auto en het gaat erg traag in Apeldoorn. Rij een long range RWD. Zag nu even 75kW maar hij gaat steeds terug naar 5kW en dan naar 50kW en weer terug, compleet random.

In een half uur, 160km erbij. Moet zeggen, de auto was vrij koud. Nu lijkt het beter te gaan, blijft een tijdje rond de 75kW.

Las dat er een setting was/komt zodat je de accu kan voor verwarmen. Klopt dat?
 
Last edited:
Supercharger in Zwolle lijkt ge-update

0E72FAEF-1B4B-48F6-BEB0-51CCFA98BE3A.jpeg
 
Hoe constant is jullie snelheid bij het laden bij een SC? Zit nu een half uurtje in de auto en het gaat erg traag in Apeldoorn. Rij een long range RWD. Zag nu even 75kW maar hij gaat steeds terug naar 5kW en dan naar 50kW en weer terug, compleet random.

In een half uur, 160km erbij. Moet zeggen, de auto was vrij koud. Nu lijkt het beter te gaan, blijft een tijdje rond de 75kW.

Las dat er een setting was/komt zodat je de accu kan voor verwarmen. Klopt dat?

Voorverwarmen doet hij automatisch als je navigeert naar de SuC.

Schommelen tussen 5 en 50kW is niet goed. In dat geval zou ik een andere stall proberen.
 
weet nou niet of ik heel blij ben met het hogere vermogen, op terugreis uit frankrijk, elke keer met 140 kw begonnen, bouwt echter heel snel af, blijft dan een hele tijd op 90 hangen. heb geen teslafi oid draaien maar mijn gevoel zegt dat het vorig jaar sneller ging, tot 270 km actieradius op 116 kw daarna pas afbouwen, nu zat ik rond de 200 km actieradius al op de 90 kw. Lijkt erop dat hij de warmte dan niet meer kwijt kan oid. Was met X100d.
 
Als je automatisch voorverwarmt als je naar een SC navigeert, kan je dan ook nog iets doen als je op een Ionity of Fastned mikt? Hoe doen jullie dat?

Als deze op dezelfde locatie zitten wel en anders is het een kwestie van goed de accu belasten om deze op te warmen door je rijstijl. Tenzij je een Ludicrous editie rijd want dan kun je deze activeren en zal het pack ook op temperatuur gebracht worden.

Dit is normaal gesproken niet nodig op langen ritten. Voorverwarmen is enkel nodig als je dichtbij huis gaat laden. Bij lange ritten wordt het pack warm genoeg om direct snel te kunnen laden.
 
  • Like
Reactions: SpeedyEddy
weet nou niet of ik heel blij ben met het hogere vermogen, op terugreis uit frankrijk, elke keer met 140 kw begonnen, bouwt echter heel snel af, blijft dan een hele tijd op 90 hangen. heb geen teslafi oid draaien maar mijn gevoel zegt dat het vorig jaar sneller ging, tot 270 km actieradius op 116 kw daarna pas afbouwen, nu zat ik rond de 200 km actieradius al op de 90 kw. Lijkt erop dat hij de warmte dan niet meer kwijt kan oid. Was met X100d.

Al voor de 150kW upgrade had ik dat gevoel al in m'n vakantie naar Zuid-Frankrijk. Tijdens de wintersport ging het laden naar 118kW en bleef lange tijd hangen maar in de zomervakantie was het vaak 116/117kW en zakte spoedig naar 112kW en daarna naar onder de 100. In dat opzicht lijkt het wel een beetje op het CCS issue dat ik tijdens m'n 2e wintersport vaak had. Ik heb sindsdien nooit meer sessies gehad waar ik lange periode op 118kW kon laden.
 
Een andere SuC aanklikken op het scherm, mocht die niet in de buurt liggen moet je je telefoon gebruiken om te navigeren. Maar dan verwarmt hij iig wel de accu voor...

Als ik het goed begrepen heb verwarmd de accu alleen de laatste km's voor (ca. 20 km voor bestemming?)
Een SuC opgeven welke niet in de buurt ligt heeft dan niet zo veel zin :rolleyes:
Je kunt het overigens ook aan het geluid horen (bij M3) -> bij lagere snelheden heeft het iets weg van een stille straalmotor ;)
 
Als ik het goed begrepen heb verwarmd de accu alleen de laatste km's voor (ca. 20 km voor bestemming?)
Een SuC opgeven welke niet in de buurt ligt heeft dan niet zo veel zin :rolleyes:
Je kunt het overigens ook aan het geluid horen (bij M3) -> bij lagere snelheden heeft het iets weg van een stille straalmotor ;)
Onderweg op vakantie was het soms pas 2 minuten van te voren dat er in beeld kwam staan "voorverwarmen voor superchargen". Maar toen we een keer koud naar een SuC reden op 20 minuten afstand begon hij meteen met voorverwarmen. Dus ik denk dat het niet een specifieke afstand voor een SuC is maar dat hij kijkt hoe warm de accu al is en op basis daarvan berekend wanneer hij moet beginnen met voorverwarmen.
 
  • Informative
Reactions: ramonneke
Sta nu bij Badhoevedorp, vrijwel alles bezet. Dus een A/B paal delen is onvermijdelijk.

Zou wel een leuke toevoeging in de navi zijn als hij een laadpaal advies gaan geven. Dat je gaat pairen met iemand die al 30 min aan het laden is ipv iemand die net aan komt.... (zoals ze op de drukke dagen op de vakantieroutes doen vanuit Tesla zelf)

Sorry toegevoegde waarde van deze post is minimaal.... ik dacht gewoon even hardop
 
Gisteravond in Breda was het erg druk, maar een paar stalls vrij. Na een paar minuten met 35 kW geladen te hebben maar even doorgereden naar Dordrecht waar het lekker rustig was en ik met 117 kW in no time weer lekker vol zat.

Was de eerste keer dat ik bij een SuC kwam en het zo vol was (er waren wel nog een paar plekken vrij, maar geen hele a/b combi).