Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Vandaag, na ruim een maand rijden, eens 5 minuten een SUC geprobeerd (Bunnik). Ik had nog 355 km range en de auto werd met 33 KW opgeladen. Ik stond alleen aan een stall. Is dit normaal, omdat mijn accu al behoorlijk vol zat?

Overigens zie ik 1 paal per 2 parkeerplaatsen. Als je allebei een type 2 aansluiting hebt, dan is er toch maar 1 kabel? Of heb ik iets over het hoofd gezien....beginner;)
 
Ik lees echter vaak dat stalls een A en B kant hebben, dus voor 2 plekken. In Bunnik dus maar 1 aansluting.

Zijn er dus 2 soorten Suc's voor 2 en voor 1 auto?

Voor de doorgewinterde Tesla rijder, waarschijnlijk heel domme vragen;)


EDIT: vraag opgelost met hulp van foto's op google, helder.
 
Last edited:
Ik had nog 355 km range en de auto werd met 33 KW opgeladen. Ik stond alleen aan een stall. Is dit normaal, omdat mijn accu al behoorlijk vol zat?

Ja, dat is normaal.

Verder, zet je display op percentage. Die 355km range klopt toch al niet dus kun je beter zien hoe vol je pack is.

Aan je avatar te zien heb je een Model 3. Zie hier de laadcurve van de Model 3 onder ideale omstandigheden:

https://cleantechnica.com/files/2019/06/Tesla-Model-3-LR-on-Supercharger-V3-June-2019-Data.png
 
SuC van der Valk Duiven. Zal Zevenaar wel snel vervangen.
 

Attachments

  • 06B22D3C-A8EA-4DDF-A8D6-47AB00B79F7A.jpeg
    06B22D3C-A8EA-4DDF-A8D6-47AB00B79F7A.jpeg
    292.3 KB · Views: 94
Gisteren SuC Zwolle. Helaas 38kW terwijl ik met ca 20% aankwam na 80-100 km gereden te hebben. Wel allemaal doorgewinterde Tesla rijders. Keurig om en om een SuC, dus daar kon het niet aan liggen. Toen ik wegging zag ik auto's nog even shuffelen, dus neem aan dat die dat probleem ook hadden. Moet dat eigenlijk nog melden...
 
Gisteren SuC Zwolle. Helaas 38kW terwijl ik met ca 20% aankwam na 80-100 km gereden te hebben. Wel allemaal doorgewinterde Tesla rijders. Keurig om en om een SuC, dus daar kon het niet aan liggen. Toen ik wegging zag ik auto's nog even shuffelen, dus neem aan dat die dat probleem ook hadden. Moet dat eigenlijk nog melden...
Als je niet heel bekend bent met de SuC in Zwolle... de palen zijn onlogisch genummerd. Stalls 1 t/m 4 zijn van links naar rechts genummerd 1A-2A-3A-4A-1B-2B-3B-4B, daarentegen de andere "normaal" dus 8B-8A-7B-7A-6B-6A-5B-5A...
 
Als je niet heel bekend bent met de SuC in Zwolle... de palen zijn onlogisch genummerd. Stalls 1 t/m 4 zijn van links naar rechts genummerd 1A-2A-3A-4A-1B-2B-3B-4B, daarentegen de andere "normaal" dus 8B-8A-7B-7A-6B-6A-5B-5A...
Ik laad regelmatig in Zwolle maar het aantal stalls die tussen de 30 en 35 kW leveren lijkt alleen maar toe te nemen. Het is altijd een gok of je een goed werkende hebt of niet. Weet niet of Tesla dit forum ook volgt. Er zou eigenlijk een apart email adres moeten komen om defecte stalls bij Tesla te kunnen melden. Of is die er misschien al?
 
Als je niet heel bekend bent met de SuC in Zwolle... de palen zijn onlogisch genummerd. Stalls 1 t/m 4 zijn van links naar rechts genummerd 1A-2A-3A-4A-1B-2B-3B-4B, daarentegen de andere "normaal" dus 8B-8A-7B-7A-6B-6A-5B-5A...

Oeps, goed dat je dat zegt. Ben er blind vanuit gegaan dat ze naast elkaar stonden.... Nu stond ik op uiterst rechts met niemand naast mij, dus zou een unieke stal geweest moeten zijn. Ik zal volgende keer beter op de nummers letten, dank voor de tip.