Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Bij Leiderdorp vandaag:
IMG_3906.JPG
 
Gisteren bij Drachten geweest, stond helaas helemaal vol. Achteraf had ik moeten wachten maar ben eigenwijs naar de fastned gereden, maar die was maar 50kw:(

Wat is de etiquette bij een volle suc? Als je staat te wachten, wordt het dan racen om de vrijgekomen plek als er ondertussen andere mensen Ook komen? Wat zijn de ervaringen?

Stonden trouwens 5 M3, 6 mS en 1 Mx. Viel me mee:)
 
Gisteren bij Drachten geweest, stond helaas helemaal vol. Achteraf had ik moeten wachten maar ben eigenwijs naar de fastned gereden, maar die was maar 50kw:(

Wat is de etiquette bij een volle suc? Als je staat te wachten, wordt het dan racen om de vrijgekomen plek als er ondertussen andere mensen Ook komen? Wat zijn de ervaringen?

Stonden trouwens 5 M3, 6 mS en 1 Mx. Viel me mee:)
FIFO is toch gebruikelijk?
 
Gisteren bij Drachten geweest, stond helaas helemaal vol. Achteraf had ik moeten wachten maar ben eigenwijs naar de fastned gereden, maar die was maar 50kw:(

Wat is de etiquette bij een volle suc? Als je staat te wachten, wordt het dan racen om de vrijgekomen plek als er ondertussen andere mensen Ook komen? Wat zijn de ervaringen?

Stonden trouwens 5 M3, 6 mS en 1 Mx. Viel me mee:)

Precies FIFO. Tuurlijk niet racen. Wie er het eerst was mag eerst. Meestal vormt men een wachtrij van auto's. Af en toe gaat het fout.
 
Ik neem aan dat die SuC’s afhankelijk zijn van de infrastructuur ter plaatse (dus geen eigen zware bekabeling naar een distributie station). Dan moeten ze de belasting delen met de gewone gebruikers. Dat zou wel eens kunnen betekenen dat ze tegen de limieten van het net oplopen ?
 
Gisteren bij Drachten geweest, stond helaas helemaal vol. Achteraf had ik moeten wachten maar ben eigenwijs naar de fastned gereden, maar die was maar 50kw:(

Pin me er niet op vast, maar alle Fastned stations in het noorden des lands zijn volgens mij 50 kW. Het is bij ons wat behelpen :)

Wat is de etiquette bij een volle suc? Als je staat te wachten, wordt het dan racen om de vrijgekomen plek als er ondertussen andere mensen Ook komen? Wat zijn de ervaringen?

Ik heb in DE 1x een volle SuC gehad. Daar stond gewoon een treintje met wachtende auto's. Ging heel gemoedelijk.
 
View attachment 458117 Wordt SuC Oosterhout uitgebreid misschien? Wel handig voor alle 3tjes die direct na levering moeten superchargen. Nu staan er ook weer 3 nagelnieuwe M3 naast mij te laden.
Er staan nu nieuwe laadpalen, niet te zien welk merk. Herkent iemand ze?
Wordt wel gezellig hier
 

Attachments

  • 5A8BCDE5-ED8F-4AE0-B271-91B132F278CA.jpeg
    5A8BCDE5-ED8F-4AE0-B271-91B132F278CA.jpeg
    966.6 KB · Views: 58
  • Informative
Reactions: Dikkie Dik