Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Het was gisteren behoorlijk druk bij vdv Drachten. Kwam rond 15:00 uur even laden, 4 wachtende voor ons.

Dat gaat nog wel dingetje worden met zoveel nieuwe Tesla's op de weg

En als je dan al die Tesla’s er tussenuit zou mogen schieten die thuis gewoon een lader hebben maar bij de SuC staan ‘omdat gratis’...

Assen is nog maar net open en meteen zo druk bezocht dat dat niet alleen maar op doorreis zijnde rijders kunnen zijn.
 
  • Like
Reactions: Paco
En als je dan al die Tesla’s er tussenuit zou mogen schieten die thuis gewoon een lader hebben maar bij de SuC staan ‘omdat gratis’...

Assen is nog maar net open en meteen zo druk bezocht dat dat niet alleen maar op doorreis zijnde rijders kunnen zijn.
Je mag niet in ander mans portemonnee kijken.. Gratis is gratis, dus het geeft ze het recht om daar te laden.
Ik laad ook op weg naar het werk bij Tesla omdat het nog gratis is, en werk daar lekker door. Waarom zou de S en X anders gratis laden hebben nu weer? Toch een punt bij aankoop en kosten overzicht.
 
Je mag niet in ander mans portemonnee kijken.. Gratis is gratis, dus het geeft ze het recht om daar te laden.
Ik laad ook op weg naar het werk bij Tesla omdat het nog gratis is, en werk daar lekker door. Waarom zou de S en X anders gratis laden hebben nu weer? Toch een punt bij aankoop en kosten overzicht.

Helemaal met je eens en fijn dat je dat hier meldt. Ik vind die redenering van @shthpnz ook nogal krom.

Ik heb mijn S namelijk particulier gekocht en één van de redenen voor aanschaf van deze auto was voor mij het gratis superchargen. Dat zat in de prijs van deze dure EV, die ik helemaal uit eigen zak zelf betaald heb. Dat ik dan van shthpnz niet zou mogen laden, terwijl hele volksstammen met belastinggeld nog snel voor 4% bijtelling bijna gratis rijden en wel zouden mogen laden, kan ik dan weer niet snappen.

Dus laten we elkaar in onze waarde laten!
 
Zou het nou beter zijn, vanuit de gebruikers, om bestaande locaties uit te breiden of om extra locaties toe te voegen?
Ik ben geneigd naar het eerste, maar ben benieuwd naar andere inzichten.

Dit is een gekend probleem in de statistiek.
"single queue, multiple server" is de beste oplossing.

In dit geval : betere een grotere SUC, dan meerdere kleinere.
 
Dit is een gekend probleem in de statistiek.
"single queue, multiple server" is de beste oplossing.

In dit geval : betere een grotere SUC, dan meerdere kleinere.
Wordt sinds kort ook toegepast in de wachtrij voor het Model 3 ophalen in de Amsterdamse haven. Niet voor iedereen intuïtief de prettigste methode, maar wel de beste.
 
@S-19910 Er spelen hier meer zaken. Kan je wel één enkele wachtrijj maken op een heel groot parkeerterrein? Maar ook: het gaat niet alleen om het laden maar ook om bereikbaarheid. Ik zou beter 10 minuten kunnen wachten bij een SuC op de route, dan dat ik een half uur om moet rijden.

Laat onverlet dat jouw antwoord statistisch correct is en het mij erg irriteert dat Albert Heijn dat nog steeds niet wil invoeren :)
 
  • Funny
Reactions: MaH
@S-19910 Er spelen hier meer zaken. Kan je wel één enkele wachtrijj maken op een heel groot parkeerterrein? Maar ook: het gaat niet alleen om het laden maar ook om bereikbaarheid. Ik zou beter 10 minuten kunnen wachten bij een SuC op de route, dan dat ik een half uur om moet rijden.

Laat onverlet dat jouw antwoord statistisch correct is en het mij erg irriteert dat Albert Heijn dat nog steeds niet wil invoeren :)
Ik zie ook echt niet in hoe AH dat voor de normale kassa's zou kunnen doen in de winkels waar ik kom. Het ruimtebeslag zou enorm zijn. De zelfscanpleintjes zijn wel zo ingericht. Niet heel on topic sorry :)
 
Last edited:
Afgelopen vrijdag weer erg druk bij SC bij Apeldoorn. Wachttijden dus. Sommige auto’s gingen echter aan de andere kant van de SC staan en deden ook de (andere) stekker van de betreffende SC in de auto. Mennekes of de CCS.

Zolang de 1e lader er is laad de 2e (andere stekker) niet.

Mijn vraag is of deze dan wel automatisch gaat laden als de 1e lader de stekker eruit haalt.

Graag jullie reactie