Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Afgelopen vrijdag weer erg druk bij SC bij Apeldoorn. Wachttijden dus. Sommige auto’s gingen echter aan de andere kant van de SC staan en deden ook de (andere) stekker van de betreffende SC in de auto. Mennekes of de CCS.

Zolang de 1e lader er is laad de 2e (andere stekker) niet.

Mijn vraag is of deze dan wel automatisch gaat laden als de 1e lader de stekker eruit haalt.

Graag jullie reactie
Weten doe ik het niet, maar ik gok nee. Niet zonder even af en aan te koppelen.
Afgezien daarvan is dat wel heel onhandig gedrag, want iemand die in de rij heeft gestaan en argeloos op de juiste plek gaat staan heeft dan pech.
 
  • Like
Reactions: sweep
Druk vandaag bij de SUCs in Nederland. Ik dacht we gaan kort laden in Badhoevedorp en dan nog even in Hoorn en zo naar Groningen. Hoorn slaan we maar even over. Krijgen we nu wel echt wachtrijen?
B20209F6-5D47-494B-BB01-DAA058BD6B45.jpeg
 
Ik rij nu sinds 30 september met mijn M3 AWD LR en heb een laadpaal thuis. Dat is wel zo makkelijk als je in Noord-Groningen woont. Ik ben wekelijks in het midden van het land. Daar veelal laden op de zaak en bij een hotel. Ook nu tijdens de winterperiode prima te doen en geen SuC's nodig. Gisteren terug uit de Achterhoek, max. 100 km/per uur, Top-2000 aan en 10 minuten later thuis. Geen gestress of erbij SuC Assen een plek vrij was.
 
Vandaag kwartiertje bij Bunnik geladen. Was behoorlijk druk, bij aankomst bijna alle stalls bezet en dus 80 kW gedeeld, toch al na een paar minuten een A+B vrij en dus verplaatst, verder op max 138 kW. Het was een komen en gaan, heb het niet echt bijgehouden maar er was zoveel verkeer dat het wel veelal korte sessies moeten zijn geweest. Prima.
 
Dat zijn de Tesla leveringen... Dat zal in januari wel normaliseren :)
Is dat zo ?
In Nl zal het aantal inschrijvingen van ongeveer 18500 exemplaren eind 2018 naar bijna 50000 exemplaren eind 2019 geëvolueerd zijn. Van deze bijkomende voertuigen zijn er dan ook nog eens 10000 exemplaren (Standard Range +) die in vergelijking met de meeste andere Tesla toch wat sneller aan de SUC moeten. De laadsnelheid mag van alle Model 3 wat hoger liggen, maar dat voordeel verdwijnt bij grote drukte...
Zonder uitbreiding van het SUC-netwerk, moet men toch rekening gaan houden met wat meer drukte aan de Superchargers.
 
  • Like
Reactions: DR Danny
Vanmiddag was het druk bij Emmeloord: alle stalls bezet en een model s wachtend. De laadsnelheid was ook belabberd: max 63kW. We hoefde alleen door naar Hilversum, dus konden gelukkig snel ons plekje afstaan.
Gisteravond zaten we 300 meter achter de kettingbotsing bij Akkrum. Was erg heftig (ravage, aantallen ambulances, 1.5 uur stil staan, door vangrail naar andere weghelft) en ik heb nog nooit zo’n mist meegemaakt. Op sommige stukken zag je de markering 1 meter voor en buiten auto niet. Camera’s en sensoren waren geblokkeerd volgens de Tesla.