HWS
Well-Known Member
Tijdens zwarte zaterdagen zal er ongetwijfeld een wachtrij gaan ontstaan in de toekomst. Net zoals we al decennia met onze fossielen hebben mogen ervaren. Gewoon aansluiten die paar dagen per jaar of ze mijden.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Tijdens zwarte zaterdagen zal er ongetwijfeld een wachtrij gaan ontstaan in de toekomst. Net zoals we al decennia met onze fossielen hebben mogen ervaren. Gewoon aansluiten die paar dagen per jaar of ze mijden.
Gejank! Top. Thanks.Precies. Ik begrijp al dat gejank ook niet. Wij gaan al jaren een of twee dagen eerder weg.. paar dagen extra vakantie nemen, wo of do wegrijden. Relaxed... sta zelden in de rij op die manier. Veel beter voor je gezondheid en die van je mede-passagiers. En voor de sfeer in de auto -
Ja dan ga je tijdens de piekperiode, en ben je bij dat anderen tijdens de nacht rijden.Gejank! Top. Thanks.
Zijn ook mensen die niet een paar dagen eerder weg kunnen.
Viel me ook op een trip naar de Noordkaap met de 3 staat hoog op mijn to-do list!Gaaf. Volgend jaar dus probleemloos naar de Noordkaap. Is zonder deze nieuwe SUC's nog lastig.
View attachment 495613
Waarom moeten we dit weer gejank noemen op dit forum...Precies. Ik begrijp al dat gejank ook niet. Wij gaan al jaren een of twee dagen eerder weg.. paar dagen extra vakantie nemen, wo of do wegrijden. Relaxed... sta zelden in de rij op die manier. Veel beter voor je gezondheid en die van je mede-passagiers. En voor de sfeer in de auto -
Staar je niet blind op de laatste weken, waarbij er 500 auto’s per dag werden afgeleverd met vaak maar 100 km in de accu. Al die mensen moesten in de randstad of net daarbuiten gaan laden en daarbij is het heel sporadisch voorgekomen dat er iemand (kort) moest wachten. Er zijn nauwelijks klachten geweest en als straks iedereen zijn/haar gewone routine heeft ontwikkeld en thuis of op het werk laadt en als al dat gratis laden via de refferals weer voorbij is, komt het meerendeel van die nieuwe rijders vrijwel nooit meer bij een Supercharger. Het was geen probleem en wordt het ook niet volgens mij. Nederland is uitstekend voorzien met zowel Superchargers van Tesla als snellaadmogelijkheden van andere partijen.Ik maak die denkfout volgens mij niet.
Het gaat om capaciteit. Als de capaciteit nu op bepaalde momenten, op bepaalde locaties net toereikend is dan zal dat bij een verdubbeling van het aantal auto's op diezelfde momenten op dezelfde locaties leiden tot dubbel zoveel auto's die willen "tanken". Dit resulteert dan in lange wachttijden.
Ook zullen die "piekmomenten" vaker en op meer locaties voorkomen. Tenzij er natuurlijk snellaadstations van andere partijen kunnen voorzien in deze piekbehoefte.
Gaaf. Volgend jaar dus probleemloos naar de Noordkaap. Is zonder deze nieuwe SUC's nog lastig.
View attachment 495613
Superchargers in Nederland versus het aantal Model3 dat nu uitgeleverd werd....
Ik denk dat jullie nog vast zitten in het "tank"-model.
Rijden... Oei, de tank(batterij) is leeg, ik moet nu tanken(laden), en liefst zo snel mogelijk.
Neen, electrisch rijden werkt anders : rijden... Aankomen op bestemming of thuis, en laden terwijl je stil staat.
Het totaal aantal laadpalen in Nederland ligt op 140.000, privé inbegrepen.
Er zal wel de spreekwoordelijke uitzondering zijn die thuis of in de nabije buurt , én op werk of in de nabije buurt niet kan laden.
Maar de overgrote meerderheid moet helemaal niet laden terwijl ze rijden.
Precies. Ik begrijp al dat gejank ook niet. Wij gaan al jaren een of twee dagen eerder weg.. paar dagen extra vakantie nemen, wo of do wegrijden. Relaxed... sta zelden in de rij op die manier. Veel beter voor je gezondheid en die van je mede-passagiers. En voor de sfeer in de auto -
Jij maakt de denkfout dat iedereen altijd thuis of op werk kan laden. Het gros van de M3 rijders heeft waarschijnlijk geen eigen laadpaal en dat geeft problemen. Een percentage is afhankelijk van laadpalen in de straat en die komen er niet zo snel bij als het aantal verkochte M3's. Het is bizar hoeveel M3's je ziet rijden en laden. Tegenwoordig moet ik echt rekening houden dat er mogelijk geen paal beschikbaar is als in in de avond wil parkeren.
Dus die uitzondering is niet zo'n uitzondering hier in NL randstad.
Ook al laad iedereen thuis, omdat er meer EV's worden verkocht groeit rechtevenredig de vraag naar snellaadstations. Deze groeit momenteel ook niet zo hard als het aantal EV's.
Daarnaast was dit publiek nog vastgeroest in het idee van ‘vol laden’ en dan pas gaan rijden. De neiging om bij de dichtstbijzijnde SuC tenminste 90% te gaan laden was lastig te weerspreken. Vandaar behoorlijk drukke weken bij Naarden, Badhoevedorp en Breukelen.Mijn mini-enquête in Amsterdam afgelopen dagen leerde mij dat de overgrote meerderheid een paal thuis krijgt - enigszins tot mijn verbazing, moet ik toegeven.
Probleem was, zoals hoger gesteld, dat alle wagens werden uitgeleverd met beperkt bereik.
Jij maakt de denkfout dat iedereen altijd thuis of op werk kan laden. Het gros van de M3 rijders heeft waarschijnlijk geen eigen laadpaal en dat geeft problemen.
Je hebt gelijk dat dat een probleem zou zijn. En mensen lossen die problemen dan ook wel op om de simpele reden dat ze er zelf direct baat bij hebben het op te lossen. Dus op z'n slechts kost het wat langer voordat we weer op het "normaal" zitten
Het gros van de M3 rijders heeft waarschijnlijk geen eigen laadpaal en dat geeft problemen. (...) Tegenwoordig moet ik echt rekening houden dat er mogelijk geen paal beschikbaar is als in in de avond wil parkeren.