Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Vandaag gaf de supercharger in Apeldoorn hele goede waarden, kwam aan met 7% en de lader begon met 60kW te laden en bleef dat ook langdurig doen. Na precies een uur aan de lader stond de teller op 75%, en had hij 40 kWh bijgeladen. Niet meer zo als een jaar geleden, maar véél beter dan dat ik de laatste paar maanden gewend ben. Vandaag minder laadtijd dan rijtijd gehad, en dat is op een rit van 250 km niet altijd het geval. Kwam ook omdat ik vandaag in plaats van 100 km per uur 86 op de cruisecontrol gereden heb. Tergend langzaam, maar het scheelt enorm in verbruik en hoefde hierdoor op de terugweg niet te laden.
 
Twijfel ook heel erg aan de Tesla kaart. Staat ook al tijden Veghel of terwijl dit wss Uden bij vd Valk zal worden.
Klopt, Uden
Schermfoto 2020-01-30 om 21.07.03.png
 
Ik rij doorgaans 300k / 6 jaar met een auto -> ben toch wat huiverig met V3 laden. Vraag me af of het wel zo goed is voor levensduur van de accu. Als jullie allemaal naar de V3 gaan dan zoek ik wel een (rustige) V2 op om de levensduur van mijn accu een beetje te rekken :p

Wellicht ben ik wat voorzichtig en ouderwets maar ik gebruik de gratis Tesla Supercharger zelden (lees: alleen als dat nodig is) om de accu zo veel mogelijk te ontzien. Dus gewoon aan de 3x 16A :)
Over een paar jaar zien we wel of dat effect heeft gehad ;)
 
Ik ben net ook even gaan kijken op de terugweg en idd 4 buizen komen op 1 cabinet en dat kan alleen met v3. Mij. Dag was gisteren al geweldig maar toen ik net bij vd Valk wegreed werd het alleen maar beter. Twijfel alleen wel aan de locatie. Was er rond 1700 en parkeerplaats stond helemaal vol stonden nu al auto's op de vakken waar ze aan het werk waren. Hoop hier geen Kortrijk (B) taferelen aan te gaan treffen.
 
Ik rij doorgaans 300k / 6 jaar met een auto -> ben toch wat huiverig met V3 laden. Vraag me af of het wel zo goed is voor levensduur van de accu. Als jullie allemaal naar de V3 gaan dan zoek ik wel een (rustige) V2 op om de levensduur van mijn accu een beetje te rekken :p
Als de koeling het aan kan, dan is het eigenlijk allemaal niet zo'n probleem. Belangrijker is dat je niet te vaak boven de 90% gaat laden en vooral niet de auto lang laat staan met een >90% SoC. Zelf laad ik standaard tot 80% en daarmee kom ik prima rond. Moet ik een keer wat verder dan is het 90%...
 
De pre-Raven S'en en X'en zullen toch sowieso niet kunnen profiteren van de V3 capaciteit?
Het zou alvast prettig zijn als de V3 de nominale snelheid altijd zou halen ongeacht of er iemand aan de gedeelde stall staat. 140kW moet dan onder de juiste omstandigheden de norm zijn voor de 100kWh versies. Als Tesla nu met CCS komt zijn dus alle oudere Tesla’s (1 jaar of ouder) benadeeld. Dat kunnen ze lijkt mij niet verkopen. Je hebt dan onbeperkt superchargen alleen past de aansluiting niet meer.
 
Het zou alvast prettig zijn als de V3 de nominale snelheid altijd zou halen ongeacht of er iemand aan de gedeelde stall staat. 140kW moet dan onder de juiste omstandigheden de norm zijn voor de 100kWh versies. Als Tesla nu met CCS komt zijn dus alle oudere Tesla’s (1 jaar of ouder) benadeeld. Dat kunnen ze lijkt mij niet verkopen. Je hebt dan onbeperkt superchargen alleen past de aansluiting niet meer.

Aha, gevalletje verkeerd gelezen van mijn kant, excuses… Het zou inderdaad knap schandalig zijn als de nieuwe V3 SuC's met uitsluitend CCS aansluiting zouden komen.