Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Vandaag bij 2 verschillende Superchargers staan laden, Naarden en Emmeloord. Beide keren met een warme batterij, zeker er half uur op snelweg gereden voor het laden. Buiten temp 10 graden en soc bij starten laden rond de 7%. Normaal start de sessie met soms wel 150kw. Nu, 30kw. En ging ook niet snel omhoog. Naarden uiteindelijk 70kw. Dacht dat het aan de supercharger lag. Dus door naar Emmeloord. Daar wederom drama, 20 minuten met max 30kw. Het was redelijk druk bij beide chargers, maar ook dat heb ik wel vaker meegemaakt. En zelfs dan haal ik echt wel hogere snelheden. Heb een model 3 Sr+ op de laatste firmware. Mede Tesla rijders vergelijkbare ervaring gehad?
Stond je gepaird?
 
Vandaag bij 2 verschillende Superchargers staan laden, Naarden en Emmeloord. Beide keren met een warme batterij, zeker er half uur op snelweg gereden voor het laden. Buiten temp 10 graden en soc bij starten laden rond de 7%. Normaal start de sessie met soms wel 150kw. Nu, 30kw. En ging ook niet snel omhoog. Naarden uiteindelijk 70kw. Dacht dat het aan de supercharger lag. Dus door naar Emmeloord. Daar wederom drama, 20 minuten met max 30kw. Het was redelijk druk bij beide chargers, maar ook dat heb ik wel vaker meegemaakt. En zelfs dan haal ik echt wel hogere snelheden. Heb een model 3 Sr+ op de laatste firmware. Mede Tesla rijders vergelijkbare ervaring gehad?
Na zo’n korte ritjes is je accu nog steeds koud volgens California standaarden. Als we binnenkort wat warmer weer (> 15 graden C) krijgen, verwacht ik dat dergelijke klachten verdwijnen.

Kies je wel de Supercharger als bestemming in de navigatie? Dan zou de batterij alvast wat opgewarmd moeten worden, behalve natuurlijk wanneer er onvoldoende resterende capaciteit is.
 
Na zo’n korte ritjes is je accu nog steeds koud volgens California standaarden. Als we binnenkort wat warmer weer (> 15 graden C) krijgen, verwacht ik dat dergelijke klachten verdwijnen.

Kies je wel de Supercharger als bestemming in de navigatie? Dan zou de batterij alvast wat opgewarmd moeten worden, behalve natuurlijk wanneer er onvoldoende resterende capaciteit is.
Vanmiddag stond ik met een 85D loaner bij de SuC. Ik had voluit regen dus moest wel 50Kwh kunnen laden. Maar helaas op mijn niet gepairde stall maar 20kW. Ik laadt hem bij mij thuis ook niet op. Mijn adres komt dan voor eeuwig in de laadhistorie. Blijkbaar heeft iedereen al met dat ding gereden uit mijn wijde omgeving.
093AD305-4601-487B-9D07-D75C5091FE76.jpeg
 
Vanmiddag stond ik met een 85D loaner bij de SuC. Ik had voluit regen dus moest wel 50Kwh kunnen laden. Maar helaas op mijn niet gepairde stall maar 20kW. Ik laadt hem bij mij thuis ook niet op. Mijn adres komt dan voor eeuwig in de laadhistorie. Blijkbaar heeft iedereen al met dat ding gereden uit mijn wijde omgeving. View attachment 517613
Roept herinneringen op aan een rode 90D die ik jaren geleden ooit als leenauto had. Absurd lage laadsnelheid, toen al. Ging zelfs nog maar met enkele, ziele kW vanaf 80% of daaromtrent. Maar na een paar keer helemaal van 100% naar 0% en vice versa, deed-ie t weer prima. De wegen van het BMS zijn ondoorgrondelijk.
 
En hoeveel had je gereden? Batterij temperatuur is leidend. Dus bij 4 graden geen regen en lage laadsnelheid.
Was al uur onderweg en had netjes de SuC in de navigatie staan dus opgewarmd, maar gezien @Chilly_B aangaf dat hij van Naarden naar Emmeloord was gereden ging ik ervan uit dat dat irrelevant was voor hem, gaf enkel aan dat Naarden geen inherent probleem heeft met 150kW aantikken.
 
  • Like
Reactions: Bas.
Die speciale bielzen zijn er in Assen ook nog steeds niet...
Klopt. Gelukkig kan je er wel vrij eenvoudig en redelijk ruim parkeren. Het risico om zo'n paal te raken lijkt me niet heel groot.

In Assen zijn er ook nog steeds 2 laadpalen die het niet doen (het verlichte tesla logo daarboven staat ook uit). Het is daar in principe niet al te vaak druk, maar laatst had ik het laatste actieve paaltje dat nog beschikbaar was. Over die 2 defecte laadpunten hebben een tijdje grijze vuilniszakken gezeten. Die zijn al een of 3-4 geleden verwijderd, maar daarmee was het probleem nog niet verholpen.
 
Vandaag bij 2 verschillende Superchargers staan laden, Naarden en Emmeloord. Beide keren met een warme batterij, zeker er half uur op snelweg gereden voor het laden. Buiten temp 10 graden en soc bij starten laden rond de 7%. Normaal start de sessie met soms wel 150kw. Nu, 30kw. En ging ook niet snel omhoog. Naarden uiteindelijk 70kw. Dacht dat het aan de supercharger lag. Dus door naar Emmeloord. Daar wederom drama, 20 minuten met max 30kw. Het was redelijk druk bij beide chargers, maar ook dat heb ik wel vaker meegemaakt. En zelfs dan haal ik echt wel hogere snelheden. Heb een model 3 Sr+ op de laatste firmware. Mede Tesla rijders vergelijkbare ervaring gehad?
Net terug uit Oostenrijk. Wat mij inderdaad opviel is dat ik maar zelden boven de 100kW uit kwam, alleen de eerste stop zat op 130kW. Meestal zat ik zo tussen de 70 en 90kW.
 
Bovendien was het niet in Nederland en daar gaat dit draadje over;)
Dit zegt altijd zo weinig zonder extra info.

- Gedeelde stall?
- SOC bij aankomst?
- Supercharger gekozen in navigatie?

-Nee nergens een gedeelde stall. In de meeste gevallen stonden er overigens slechts 1 of 2 anderen te laden.
-SOC bij aankomst meestal rond de 20% soms net iets lager. Die keer dat ik met 7% aankwam heb ik wel met 130 kunnen laden.
-Ja supercharger gekozen in navigatie. In veel gevallen kreeg ik overigens niet de melding accu opwarmen voor superchargen, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik lange stukken op redelijk hoge snelheid heb gereden waardoor de accu al warm was.

En ja.... dezelfde ervaring bij de superchargers in NL om maar on-topic te blijven;)
 
  • Informative
Reactions: Sijsje
Gisteren ook even gaan kijken maar geen verandering t.o.v. je foto. Kwam er gisteren ook achter dat het nieuw geplaatste verdeelstation nog aangesloten dient te worden. Lijkt erop dat de oplevering in week 2 van Maart dan ook niet gehaald gaat worden.

Gaat nog wat later worden volgens de berichten:

"Medio juli 2020 worden 24 superchargers geopend op het parkeerterrein bij Van der Valk Hotel Uden-Veghel."
Tesla supercharge laadpunt | Tussen Nijmegen en Eindhoven | Faciliteit