Anecdotisch en dus belabberd bewijs - duizenden praktijktests uit de VS laten zien dat het heel veel scheelt:
Gele stippellijn is de long-term averages waar ABRP zich op baseert, grijze streepjeslijn is de theorie van V3, rode lijn is de praktijk van V3. Vanaf ~55% is de tapering dermate dat je in principe net zo snel laadt als met V2, maar de grote winst zit als je een Supercharger gebruikt waar hij voor bedoeld is: vanaf <10% genoeg bijladen tot thuis of de volgende. Dan win je dat hele stuk tussen die 2 grafieken aan tijd.
Iemand die een Supercharger gaat testen puur op time-to-90% heeft geen idee wat ie aan het doen is, dat is niet de intended use case van die dingen.
Wat is er mis met Bjorn z'n test? Hij laat juist heel de laadcurve zien.
Verder hint hij er op dat hij niet de US resultaten haalt. Waarschijnlijk komt omdat hij gecapped wordt door z'n vele SuC gebruik want z'n pack is op temperatuur.
In eerdere videos laat hij namelijk al ziet dat hij al een chargecap heeft maar veel later als dat hij met met destijds zijn X.
de grote winst zit als je een Supercharger gebruikt waar hij voor bedoeld is: vanaf <10% genoeg bijladen tot thuis of de volgende.
Als je z'n 1000km tests ook checked dan zie je dat hij dat ook doet. Deze video test gewoon de V3 in Noorwegen.
Iedereen weet dat het optimaal is van 5 tot 55% te laden met een 100 pack S/X of een 3 LR/P en dan door te knallen voor een roadtrip.