Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Ik begin mij zorgen te maken over het trage SuperChargen van mijn 2018- MS100D.
Ik gebruik zelden de SuperCharger, eigenlijk alleen in vakanties en soms een klantenbezoek. Merkte 6 maanden geleden al een trage sessie, dacht dat het lag aan de grote bezetting van de betreffende locatie (ook als je geen stall deelt zijn er limieten aan de feed die relevant kunnen zijn als er 15 of 20 Tesla staan).
Echter, poosje geleden bij twee SuperChargers geladen waar er bijna niemand was.
Bij een kwam ik nimmer hoger dan 60 kW, bij de anders zag ik na een trage start even oplopen naar 123 kW, maar als zeer snel taper naar 80 en dan naar 60 kW. Let wel, bij 50% lading in de accu en na rijden op een van de recente zomerse dagen.

ik ben MS rijder since 2013, en heb iik met mijn tweede MS ‘normaal’ geSC-ed. Naar mijn mening is dit niet de auto die ik kocht, maar is er iets mis, dit maakt vakantieroadtrips erg irritant en denk niet dat de familie nog eens meekrijg als dit onderweg naar vakantie in buitenland gebeurd. Heb dit bij service gemeld, die komen langs, maar ik heb twijfel dat men dit kan bekijken zonder bij de SuperCharger te staan.

Zonet kreeg in een SMS (!?) van Tesla service dat men best naar een laadsessie wil kijken als ik wat data geef.. vaar men zal kosten rekenen ?

Ik weer dat bij oudere Teslas er sprake is van lagere snelheden, maar dit is een Juni 2018 die zeer zelden de SuperCharger gebruikt heeft (vrijwel alleen tijdens twee vakanties).

Iemand ervaring hiermee en of Tesla het opgelost heeft ? Ik krijg de indruk dat Tesla dit normaal laadgedrag vind.
 
Last edited:
2 pogingen zijn weinig relevant. Het kan namelijk ook zijn dat het vermogen van de supercharger geknepen was op dat moment, of je in Zaltbommel aan de 'verkeerde' stall stond.

Pas na 5 opeenvolgende trage supercharger pogingen met warme batterij en onder de 40% zou ik me zorgen maken.
 
Heb dit bij service gemeld, die komen langs, maar ik heb twijfel dat men dit kan bekijken zonder bij de SuperCharger te staan.

Zonet kreeg in een SMS (!?) van Tesla service dat men best naar een laadsessie wil kijken als ik wat data geef.. vaar men zal kosten rekenen ?

juist melden, met zoveel mogenlijk data die je zelf hebt.
Ze kunnen echt veel herleiden uit de logs
 
Bij een kwam ik nimmer hoger dan 60 kW, bij de anders zag ik na een trage start even oplopen naar 123 kW, maar als zeer snel taper naar 80 en dan naar 60 kW. Let wel, bij 50% lading in de accu en na rijden op een van de recente zomerse dagen.

Dat klinkt niet helemaal lekker maar toch moet ik het vragen:

- Bij welke state of charge (SoC) starte je de sessie?
- Had je minstens een uur continu gereden op de snelweg voor de sessie?

Ik raad je aan een data logger te gebruiken zoals Teslafi. Dan heb je iets om mee te slaan. Als je mijn referral link gebruikt kun je het 4 i.p.v. 2 weken gebruiken en diverse test ritten + laadsessie loggen en hier delen: Sign Up


Onderstaand is de meest ideale curve en die haal ik zelf *nooit*.

BTX6_x100d.png.bccbbf35ad8f44ed0b94457dd38620a6.png


bron: Tesla Supercharging - Summer 2019 Update
 
Ja, zo ken ik het laden al die jaren, maar zo is het nu dus niet.

Laatste keer bewust eerst een klein uur gereden, was ook nog eens warm weer. Er was bijna niemand op de SuperCharger locatie. Toch al heel snel naar 60 kW en zelfs nog lager.

tesla is van mening dat men remote nagekeken heeft. De accu isin orde (ben ik met ze eens) en dit is in principe normaal laadgedrag (helemaal niet hen eens). Ik ben van mening dat Tesla mijn auto in specificaties heeft aangepast, zonder dat daar enige reden voor is, zonder overleg. Dat zou geen probleem zijn als daarmee roadtrips niet een stuk moeilijker worden, omdat ik nu twee keer zo lang moet wachten op dezelfde lading. Ik heb mede gekozen voor de 23k duurdere 100 kW zodat ik langer op hoge snelheid kan SuperChargen als ik met familie op vakantie ga of bij klanten wat verder weg moet zijn.

Ik heb servicebezoek geannuleerd toen mij duidelijk werd dat dat mij wel veel geld zou gaan kosten als men besluit dat de accu ok is, al zegt men niet vooraf hoeveel. (De accu is in perfecte staat, altijd netjes mee en supercharge bijna noot, dus dat zal zeker de conclusie zijn. De daarbij gebruikte zin “uw garantie is verlopen” schiet mij een daarna beetje in het verkeerde keelgat. Ik krijg de indruk dat men mij wil ontmoedigen in plaats van er echt op ingaan, al helemaal met het dreigement dat zelfs remote naar een log lijken mij geld zal kosten.

ik zal paar laadsessies doen en wat data verzamelen. Ik heb alleen geen reden voor lange ritten nu.
 
vertaald:
Vandaag zijn 16 V3 Superchargers aan boord van het containerschip Maersk Ohio vanuit Gigafactory Buffalo gestapt op weg naar Rotterdam Nederland. Het schip zal op 6 april aankomen.

Inmiddels zijn we bijna 2 maanden verder en is er voor zover mij bekend nog geen V3 supercharger in Europa afgebouwd. De vraag is: waar zijn deze 16 V3 cabinets gebleven???
Of wordt de installatie uitgesteld ivm de corona ‘drukte’?