Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Er zijn weer nieuwe Superchargers onderweg.
(Werd tijd want het is wel een beetje behelpen de laatste tijd:p)
14AF386E-6151-490E-89FD-8FDE46A5D51F.jpeg
 
  • Informative
Reactions: Dvlek and MarcoRP
Niet voor het een of ander maar meer dan 80% heb je toch niet nodig? Zag het in Zaltbommel ook vaak. Mensen die dan even tot 100% gaan plussen. Zelfs als het druk was dan was 80% nog niet genoeg. Ik laad nooit meer dan 80% bij een SuC de tijd die je er staat bij meer dan 80% is gewoon compleet weggegooid.

Daarbij denk ik altijd dat de begrenzing vast ergens op gebaseerd is. Vaak alleen bij drukke SuC waar kans op wachtrijen ontstaan of altijd stall pairing.

Dit lukte mij laatst in Zwolle niet toen alle stalls bezet waren, balk naar 100 geschoven en gebeurde... helemaal niets. Dat zal dan wel ergens anders aan gelegen hebben, goed om te weten dat dit dus wel kan.
Bij alle stalls bezet is het helemaal ronduit asociaal in mijn ogen. Je wilt zelf toch ook snel beginnen met laden. Boven de 80% gaat het zo traag dat in 15% stijging bij jezelf iemand al van 20% naar 80% had kunnen gaan.
 
Wellicht heb ik het allemaal verkeerd begrepen, of het bericht niet goed gelezen.

Ik ging er vanuit dat bij drukte de SNELHEID waarmee werd geladen tot 80% werd beperkt. Kennelijk is het het totale kwh’s dat wordt beperkt, maar dat is mij nooit opgevallen. Aan de SUC heb ik nooit de neiging/noodzaak gehad om tot 100% te laden, met name omdat de laatste 20% navenant wel erg lang duren. Dus bij lange ritten weer op weg en, indien nodig, bijladen bij de volgende SUC.

Zal er eens wat beter op letten...
 
Bij alle stalls bezet is het helemaal ronduit asociaal in mijn ogen. Je wilt zelf toch ook snel beginnen met laden. Boven de 80% gaat het zo traag dat in 15% stijging bij jezelf iemand al van 20% naar 80% had kunnen gaan.

Ben ik het me eens hoor (zie mn eerdere post), maar toen ik de auto nog nieuw had ga je dat toch even proberen natuurlijk. Ik sta bijna nooit bij de superchargers, mocht het eens nodig/nuttig zijn toch handig te weten.
 
Niet voor het een of ander maar meer dan 80% heb je toch niet nodig? .

In de winter kan dat wel nodig zijn hoor, anders is de volgende supercharger vaak niet te halen. Als je tot 80% zou laden en niet verder dan tot 15 procent leeg rijdt heb je maar 65 procent van de accu beschikbaar. Wat in mijn geval zou neerkomen op 100-125 km range, dus kom je nergens.
Ik zou willen dat er dichterbij Almelo nog eens een supercharger zou komen, zodat ik makkelijker van de ene naar de ander zou kunnen komen.
 
  • Informative
Reactions: Baaits
Niet voor het een of ander maar meer dan 80% heb je toch niet nodig? Zag het in Zaltbommel ook vaak. Mensen die dan even tot 100% gaan plussen. Zelfs als het druk was dan was 80% nog niet genoeg. Ik laad nooit meer dan 80% bij een SuC de tijd die je er staat bij meer dan 80% is gewoon compleet weggegooid.

Daarbij denk ik altijd dat de begrenzing vast ergens op gebaseerd is. Vaak alleen bij drukke SuC waar kans op wachtrijen ontstaan of altijd stall pairing.


Bij alle stalls bezet is het helemaal ronduit asociaal in mijn ogen. Je wilt zelf toch ook snel beginnen met laden. Boven de 80% gaat het zo traag dat in 15% stijging bij jezelf iemand al van 20% naar 80% had kunnen gaan.
Niet per se. Heb op doorreis wel vaker tot (bijna) 100% geladen. En halverwege de rit naar de volgende SUC begon de auto al te roepen dat ik moest omdraaien omdat ik deze niet zou gaan halen. Uiteindelijk met minder dan 3% aangekomen. Maar... dat was in 2015. Toen waren er iets minder SUC locaties. Maar nog altijd kan ik me situaties indenken waarbij je verder dan 80% wilt laden aan een SUC. Bijvoorbeeld als het de laatste stop is voor je eindbestemming en niet zeker bent of je daar handig kan laden en daarom wat reserve capaciteit over wilt hebben.
 
  • Like
Reactions: AustinP
Niet voor het een of ander maar meer dan 80% heb je toch niet nodig?

Vorig jaar met terugkomst van vakantie wilde Tesla Nav dat ik in Duitsland tot 100% ging laden om zo in 1x thuis te kunnen komen. Nu was er nog wel een SuC daar tussen in geweest, maar ik prefereer langer laden met minder stops zelf ook boven korter laden met meer stops.

Het kan dus zeker wel voorkomen dat Tesla's eigen navigatie je tot 100% laat laden.
 
Ik blijf toch vreemde dingen houden met mijn CCS adapter bij V3 laders. Onlangs geladen: 30 minuten resterend (Apeldoorn). Gedurende laden liep teller niet af. Eerst volgende keer kreeg ik bij een v2 lader alleen de melding "Resterende tijd berekenen". Keer er na bij v2 ging het weer goed, nu van de week bij een v3 (Rijswijk) weer het 30 minuten effect. Zijn er meer mensen die met een CCS adapter dit hebben?
 
Ik hoop dat het Tesla supercharger team mee leest hier. Mijn S85 uit 2013 heeft 2 maanden geleden een CCS upgrade gehad. Werkt prima op 1 raar ding na... De V3 superchargers zijn in het navigatiescherm niet altijd zichtbaar. Er is geen touw aan vast te knopen wanneer ze wel getoond worden en wanneer niet. Erg onhandig omdat de V3 charger in Rijswijk een toegangscode heeft en ik die dus niet altijd kan zien. Overigens kan ik er wel prima laden ook al worden ze niet in het scherm getoond. Uiteraard gemeld aan de helpdesk maar ik vraag me af of het bij de juiste mensen terecht komt vandaar deze post.
 
  • Funny
Reactions: PaulusdB