Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Ik hoop dat het Tesla supercharger team mee leest hier. Mijn S85 uit 2013 heeft 2 maanden geleden een CCS upgrade gehad. Werkt prima op 1 raar ding na... De V3 superchargers zijn in het navigatiescherm niet altijd zichtbaar. Er is geen touw aan vast te knopen wanneer ze wel getoond worden en wanneer niet. Erg onhandig omdat de V3 charger in Rijswijk een toegangscode heeft en ik die dus niet altijd kan zien. Overigens kan ik er wel prima laden ook al worden ze niet in het scherm getoond. Uiteraard gemeld aan de helpdesk maar ik vraag me af of het bij de juiste mensen terecht komt vandaar deze post.

Hier staat een tip om dit voor nu te fixen als het goed is: CCS laadpoort upgrade
 
  • Informative
Reactions: Jelger
Vandaag even bijgeladen in Middelburg. V3, maar haalde (met totaal maar 2 auto’s) max 120, dat zou toch theoretisch het dubbele moeten zijn? 20% bij start, voorverwarmd. Vreemd, of zie ik iets over het hoofd? Overigens wel tot 60% (toen gestopt) hele tijd 800km/uur.
PS M3AWD
 
476946DF-C322-4116-8093-E951B65D0F43.jpeg D1135796-D113-4A15-85BC-BF93A97133C2.jpeg 3CBBDCEA-269B-4D0F-85C1-0FF4368F8DBC.jpeg

AC Meerkerk vandaag. Er staan 18 onderstellen.
 
Dit is mooi nieuws. Ik ben toch benieuwd hoe het zit met de superchargers die Tesla op hun site aankondigd als "binnenkort" of "later dit jaar" en dat bijv. Middelburg, ik meen zelfs Apeldoorn en dus deze bij Meerkerk er niet bij stonden/staan! Wel bijv. die van Uden/Veghel (waar we al een tijd op wachten), Beuseberg, Klazienaveen en Winschoten. Iemand een idee hoe dit zit?

Maakt natuurlijk niet veel uit, ik vind het alleen maar mooi dat ze komen.
 
Vandaag even bijgeladen in Middelburg. V3, maar haalde (met totaal maar 2 auto’s) max 120, dat zou toch theoretisch het dubbele moeten zijn? 20% bij start, voorverwarmd. Vreemd, of zie ik iets over het hoofd? Overigens wel tot 60% (toen gestopt) hele tijd 800km/uur.
PS M3AWD
Ik heb nu drie keer geladen bij Apeldoorn-Oost bij de relatief nieuwe 250kw lader. Elke keer voorverwarmd en geladen van grofweg 9-10% tot 80. Hoogste wat ik heb gehaald is 200kw...snap het zelf ook niet helemaal. Ach, het maakt ook niet echt uit, 200kw is snel maar leuk om die 250 wel aan te tikken!

Overigens maakt het bij de 250kw lader niets uit hoeveel auto's er staan te laden, aldus de theorie. T.t.v mijn laden slechts enkele aanwezig.
 
Dit is mooi nieuws. Ik ben toch benieuwd hoe het zit met de superchargers die Tesla op hun site aankondigd als "binnenkort" of "later dit jaar" en dat bijv. Middelburg, ik meen zelfs Apeldoorn en dus deze bij Meerkerk er niet bij stonden/staan! Wel bijv. die van Uden/Veghel (waar we al een tijd op wachten), Beuseberg, Klazienaveen en Winschoten. Iemand een idee hoe dit zit?

Maakt natuurlijk niet veel uit, ik vind het alleen maar mooi dat ze komen.
De kaart van Tesla is altijd slechts een indicatie van waar er een komt, en zeker niet volledig.
 
Opmerkelijk want ik zie maar 4 sokkels voor cabinets, daar zouden 16 stalls op passen.
Zojuist van een medewerker gehoord dat er 18 sokkels komen met 16 stalls. Dus twee reserve. Alleen de datum van oplevering is niet bekend. Ze trekken de kabels morgen en maken het grondwerk af. De rest heeft de BAM nu geen opdracht voor.
6A5DDCDE-BAB0-45D0-9833-4D71F6102510.jpeg
E8685FD0-2A57-4AF6-846B-6C0FFE410E36.jpeg
 
Misschien is Meerkerk mooi centraal maar de locatie op het terrein valt nog te bezien. Die kant is altijd superdruk met MacDonald gasten die daar volgas langs racen. Bovendien wordt op dat terrein veel in auto’s ingebroken. Hopelijk verleggen ze de inrit, anders wordt dat nog een interessante situatie, nog afgezien van vretende ICE-rs
 
Sta nu even in Gouda bij te laden, onverwachts vanmorgen toch maar met de auto naar Rotterdam en net te weinig prik om terug naar Amersfoort te halen. Anyways, kom je dus bij Gouda aan, wat qua laadplekken en drukte ronde voedertijd best een uitdaging kan zijn, kom je dus dit tegen:mad:
Tsja, zou die het echt niet snappen of er sch*jt aan hebben?
 

Attachments

  • 70AA4572-3578-4AF9-ABC8-4D580FC77B2D.jpeg
    70AA4572-3578-4AF9-ABC8-4D580FC77B2D.jpeg
    652.4 KB · Views: 117
  • Informative
Reactions: jordy5
Sta nu even in Gouda bij te laden, onverwachts vanmorgen toch maar met de auto naar Rotterdam en net te weinig prik om terug naar Amersfoort te halen. Anyways, kom je dus bij Gouda aan, wat qua laadplekken en drukte ronde voedertijd best een uitdaging kan zijn, kom je dus dit tegen:mad:
Tsja, zou die het echt niet snappen of er sch*jt aan hebben?
En die er naast staat ook niet aan de kabel zo te zien..
 
Sta nu even in Gouda bij te laden, onverwachts vanmorgen toch maar met de auto naar Rotterdam en net te weinig prik om terug naar Amersfoort te halen. Anyways, kom je dus bij Gouda aan, wat qua laadplekken en drukte ronde voedertijd best een uitdaging kan zijn, kom je dus dit tegen:mad:
Tsja, zou die het echt niet snappen of er sch*jt aan hebben?
Volgens mij zie ik in ieder geval twee (of zelfs drie) lege plekken. Voor hetzelfde geld zit de bestuurder vanachter zijn kopje koffie in de gaten te houden of er nog wel plekken vrij zijn met het idee om zijn auto te verplaatsen zodra dat niet meer het geval is. Je moet niet vergeten dat er ook vrij weinig plekken voor gewone auto's zijn en een Tesla op een gewone plek zetten terwijl er nog Tesla plekken vrij zijn kan dan ook de nodige verwondering (of erger) opwekken. Ik heb op die plek wel eens heel erg getwijfeld over waar ik mijn auto neer zou zetten. Er waren voldoende vrije SuC plekken. Ik had geen stroom nodig maar vrijwel alle ICE plekken waren bezet. Tsja, zo kun je het natuurlijk nooit goed doen.