Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Volgens mij zie ik in ieder geval twee (of zelfs drie) lege plekken. Voor hetzelfde geld zit de bestuurder vanachter zijn kopje koffie in de gaten te houden of er nog wel plekken vrij zijn met het idee om zijn auto te verplaatsen zodra dat niet meer het geval is. Je moet niet vergeten dat er ook vrij weinig plekken voor gewone auto's zijn en een Tesla op een gewone plek zetten terwijl er nog Tesla plekken vrij zijn kan dan ook de nodige verwondering (of erger) opwekken. Ik heb op die plek wel eens heel erg getwijfeld over waar ik mijn auto neer zou zetten. Er waren voldoende vrije SuC plekken. Ik had geen stroom nodig maar vrijwel alle ICE plekken waren bezet. Tsja, zo kun je het natuurlijk nooit goed doen.

Een parkeerplek/-vak is voor het parkeren van wagens, zowel EV als ICE. Een laadplek is voor het laden van EV’s. Zo eenvoudig kan het zijn.

Of ga je jouw wagen ook aan een benzinestation laten staan terwijl je binnen een koffie drinkt ?
 
Een parkeerplek/-vak is voor het parkeren van wagens, zowel EV als ICE. Een laadplek is voor het laden van EV’s. Zo eenvoudig kan het zijn.

Of ga je jouw wagen ook aan een benzinestation laten staan terwijl je binnen een koffie drinkt ?
Ik heb mijn best gedaan uit te leggen dat het soms helemaal niet zo zwart/wit is als wat jij kennelijk denkt. Jij wil daar niet aan. Prima.
 
Sta nu even in Gouda bij te laden, onverwachts vanmorgen toch maar met de auto naar Rotterdam en net te weinig prik om terug naar Amersfoort te halen. Anyways, kom je dus bij Gouda aan, wat qua laadplekken en drukte ronde voedertijd best een uitdaging kan zijn, kom je dus dit tegen:mad:
Tsja, zou die het echt niet snappen of er sch*jt aan hebben?
Zo’n kenteken mag je gewoon zichtbaar weergeven. Als wij dat allemaal plaatsen bij asociaal gedrag wekt dat mogelijk nog wat schaamte en wordt dit gedrag in de toekomst vermeden.
 
En die er naast staat ook niet aan de kabel zo te zien..
De auto daarnaast stond netjes aan de kabel
De meeste laadzuilen staan daar zo opgesteld dat je met de neus van de auto moet inparkeren (dus niet zoals bij de meeste andere locaties achteruit inparkeren)

Volgens mij zie ik in ieder geval twee (of zelfs drie) lege plekken. Voor hetzelfde geld zit de bestuurder vanachter zijn kopje koffie in de gaten te houden of er nog wel plekken vrij zijn met het idee om zijn auto te verplaatsen zodra dat niet meer het geval is. Je moet niet vergeten dat er ook vrij weinig plekken voor gewone auto's zijn en een Tesla op een gewone plek zetten terwijl er nog Tesla plekken vrij zijn kan dan ook de nodige verwondering (of erger) opwekken. Ik heb op die plek wel eens heel erg getwijfeld over waar ik mijn auto neer zou zetten. Er waren voldoende vrije SuC plekken. Ik had geen stroom nodig maar vrijwel alle ICE plekken waren bezet. Tsja, zo kun je het natuurlijk nooit goed doen.

Als je in dit geval de moeite neemt om de kabel eruit te trekken (ervan uitgaande dat hij/zij/het heeft geladen), omdat anders het wel een heel prijzig bakje koffie wordt, neem dan ook even de moeite om je auto te verplaatsen naar een reguliere parkeerplaats, want daarvan waren er ook genoeg vrij, dus geen noodzaak om een laadplek bezet te houden. Daarnaast is het volgens mij vrij eenvoudig geregeld, een parkeerplaats is om te parkeren, met daarbij uitzonderingen zoals invalideparkeerplaatsen (als je fysiek invalide bent en dat is vastgesteld waardoor je in bezit bent van een invalidenparkeerkaart achter je voorruit). En op een laadplek ga je laden. Misschien is het beter omdat onderscheid duidelijker te maken door de laadplekken een aparte kleur te geven (zoals in Frankrijk). Waar het in de kern om gaat, slecht voorbeeld doet volgen, vooral op plekken waar de ruimte schaars is. ;)

(Misschien een idee om de tekst in de SuC-laadvakken te veranderen naar “Tesla Charging Only”, voor zover dat er al niet staat)
 
  • Like
Reactions: Paco and Mars2020
Zo’n kenteken mag je gewoon zichtbaar weergeven. Als wij dat allemaal plaatsen bij asociaal gedrag wekt dat mogelijk nog wat schaamte en wordt dit gedrag in de toekomst vermeden.
Bas, sommige mensen hebben/kennen geen schaamte ;)

Denk niet dat de gemiddelde “ex-Skoda Octavia/ex-Volvo V40-rijder” lid is van dit forum ;) (de verstandige ex-Skoda Octavia ex-Volvo V40 rijders daargelaten natuurlijk ;), maar die zullen dit waarschijnlijk nooit zo hebben gedaan :) )
Mocht dat wel het geval zijn, en degene heeft mijn post gelezen en op het plaatje geklikt, dan weet hij/zij/het wel over wie we het hebben. ;) (ik heb de niet bewerkte foto nog :) )
 
Misschien een mooie inzending voor de Tesla SuC ideeënbus:
Is het mogelijk om SuC herkenning systeem te ontwikkelen om ghost idleing te voorkomen?
Ik denk dan aan een locatieherkenning op basis van Bluetooth, Bluetooth zender/ontvanger in de zuil wat dan verbinding maakt met de Bluetooth zender/ontvanger in de auto. Als je op SuC kabellengte van een SuC zuil staat en de kabel is niet aan de geplugd, dat dan het dubbele tarief gaat lopen.
Tis maar een ideetje..
 
  • Like
Reactions: SpeedyEddy
..., neem dan ook even de moeite om je auto te verplaatsen naar een reguliere parkeerplaats, want daarvan waren er ook genoeg vrij, dus geen noodzaak om een laadplek bezet te houden.
De man heeft daar niet voor gekozen (misschien wel omdat hij had gezien dat er toch meerdere laadplekken vrij waren). Op welke manier heeft hij jou of wie dan ook daarmee tekort gedaan? Ik snap echt niet waarom iemand zich daar zo druk om zou maken. Tenzij die persoon stiekem graag BOA had willen zijn.
 
Bas, sommige mensen hebben/kennen geen schaamte ;)

Denk niet dat de gemiddelde “ex-Skoda Octavia/ex-Volvo V40-rijder” lid is van dit forum ;) (de verstandige ex-Skoda Octavia ex-Volvo V40 rijders daargelaten natuurlijk ;), maar die zullen dit waarschijnlijk nooit zo hebben gedaan :) )
Inderdaad, sommige mensen hebben/kennen geen schaamte. Dat blijkt hier wel weer.

Mocht dat wel het geval zijn, en degene heeft mijn post gelezen en op het plaatje geklikt, dan weet hij/zij/het wel over wie we het hebben. ;) (ik heb de niet bewerkte foto nog :) )
Fijn dat je twee letters een beetje onduidelijk gemaakt hebt. Er rijden 4 blauwe Tesla Model 3s rond in Nederland waarvan het kenteken begint met G-424. Eén daarvan heeft als volgende letter een B, de anderen hebben daarna een G of een T. Duh ...
 
  • Funny
Reactions: Unit106
De man heeft daar niet voor gekozen (misschien wel omdat hij had gezien dat er toch meerdere laadplekken vrij waren). Op welke manier heeft hij jou of wie dan ook daarmee tekort gedaan? Ik snap echt niet waarom iemand zich daar zo druk om zou maken. Tenzij die persoon stiekem graag BOA had willen zijn.

Hoezo heeft die er niet voor gekozen? Wilde je zeggen dat hij door invloeden van buitenaf besloten heeft om dit te doen? Hmm interessant, ben redelijk spiritueel aangelegd, maar dat klinkt wel heel creatief. Waar het om gaat is dat een laadplek geen parkeerplek is.
 
Goed bed
Misschien een mooie inzending voor de Tesla SuC ideeënbus:
Is het mogelijk om SuC herkenning systeem te ontwikkelen om ghost idleing te voorkomen?
Ik denk dan aan een locatieherkenning op basis van Bluetooth, Bluetooth zender/ontvanger in de zuil wat dan verbinding maakt met de Bluetooth zender/ontvanger in de auto. Als je op SuC kabellengte van een SuC zuil staat en de kabel is niet aan de geplugd, dat dan het dubbele tarief gaat lopen.
Tis maar een ideetje..

Goed bedacht! Zo kunnen we Tesla eigenaren opvoeden <grin> maar it is geen oplossing voor niet-Tesla's.
 
Hoezo heeft die er niet voor gekozen? Wilde je zeggen dat hij door invloeden van buitenaf besloten heeft om dit te doen? Hmm interessant, ben redelijk spiritueel aangelegd, maar dat klinkt wel heel creatief.
Meen je dit nou serieus? :eek:

Jij: neem dan ook even de moeite om je auto te verplaatsen naar een reguliere parkeerplaats
Ik: de man heeft daar niet voor gekozen.

Dat betekent niet dat iemand anders daarvoor heeft gekozen, maar dat betekent dat de man ergens anders voor heeft gekozen. Snappie?

De vraag wie de man tekort gedaan heeft blijft onbeantwoord. Maar zijn auto hangt nog steeds volledig identificeerbaar aan de schandpaal.

Waar het om gaat is dat een laadplek geen parkeerplek is.
Ach ja, als je perse de BOA uit wil hangen ...
 
inmiddels 3x geladen in Rijswijk en nog nooit de 250 kw aangetikt. 1e x tot 220 2e x tot 210 en nu net max 205 kw. bij 20% gaat hij al terugzakken.
de eerste paar minuten pak ik trouwens maar 120 kw, daarna loopt hij pas door. Ook als ik op de navigatie rij naar de charger.

iemand een idee hoe dit komt?
 
inmiddels 3x geladen in Rijswijk en nog nooit de 250 kw aangetikt. 1e x tot 220 2e x tot 210 en nu net max 205 kw. bij 20% gaat hij al terugzakken.
de eerste paar minuten pak ik trouwens maar 120 kw, daarna loopt hij pas door. Ook als ik op de navigatie rij naar de charger.

iemand een idee hoe dit komt?

Ik heb al 2 keer 250 kW gehaald in Rijswijk, maar beide keren met 0 kilometer range over. En inderdaad na 20-25% wordt het minder.

Superchargers in Nederland (NL)
 
Sta nu even in Gouda bij te laden, onverwachts vanmorgen toch maar met de auto naar Rotterdam en net te weinig prik om terug naar Amersfoort te halen. Anyways, kom je dus bij Gouda aan, wat qua laadplekken en drukte ronde voedertijd best een uitdaging kan zijn, kom je dus dit tegen:mad:
Tsja, zou die het echt niet snappen of er sch*jt aan hebben?

Moet je
tijdens etenstijd gaan kijken, de diesels doen het er om. Minimaal 3 laadplekken bezet, ze twijfelen niet eens tijdens het parkeren.

Maar dan helpt dit gedrag ook niet echt mee :)
 
  • Like
Reactions: Faiz71
250 kW is het theoretisch maximum waarvoor alles precies goed moet zijn. Juiste temperatuur van de accu, juiste SoC, etc. Dat zal je zelfden halen. Hij begint onderin de SoC inderdaad lager, maximum ligt bij 15-20% geloof ik.

Dat alles moet kloppen snap ik.
De eerste keer kwam ik aan met 1% en kwam toen uit Duitsland. Kan me niet voorstellen dat de accu nog niet warm genoeg was.
De tweede keer kwam ik aan met 4% en waren we uit Rotterdam gestart, wellicht dat alles nog niet warm was. Echter heeft de auto de accu ook niet voorverwarmd.
 
vorige week maandag was er in Uden helemaal niets veranderd, alles lijkt af, behalve de stalls, die zijn er niet :(

ik was vandaag in Uden, er zijn 4 snelladers geplaatst, zijn alleen nog niet operationeel.
9944F9B0-612D-4330-8AC0-003DEE079759.jpeg

Helaas qua v3 SuperChargers: 0 vooruitgang ..
 
  • Informative
Reactions: BobbyKings