Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Iets wat mij opviel: Ten eerste dat een kWh niet dezelfde prijs heeft bij elke supercharger in Nederland.
Dat de nieuwe V3 goedkoper zijn dan de oude V2. Apeldoorn Oost en Zuidbroek 23 cent Apeldoorn zuid, Drachten en Emmeloord 24 cent. (ja ik weet een heel groot verschil :D )
Het laadscherm in de Tesla geeft de kosten van de laatste keer superchargen weer, maar die klopt niet altijd. Voor mijn laadsessie in Zuidbroek staat in het scherm €9,20 en in mijn Tesla account €8,74.

Duitsland is duur met 36 cent/kWh. Laad ik daar nu het meeste geladen hebben,
 
  • Funny
Reactions: PaulusdB
Dergelijke strategieën zijn geen raketwetenschap.
Inderdaad, zo schijnt Burger King in Europa altijd een vestiging te gaan openen in de nabijheid van een plek waar McDonalds zojuist een 2e vestiging heeft geopend.

Dit zou voldoende bewijs zijn dat de markt er is. Burger King bespaart zich daarmee veel onderzoekskosten.

Goede aanpak voor Ionity, zou het zo in Apeldoorn zijn gegaan? (2x SuC, 1x Ionity, maar die kwam net iets eerder). Misschien kunnen dan die hoge Ionity tarieven eens omlaag.
 
Iets wat mij opviel: Ten eerste dat een kWh niet dezelfde prijs heeft bij elke supercharger in Nederland.
Dat de nieuwe V3 goedkoper zijn dan de oude V2. Apeldoorn Oost en Zuidbroek 23 cent Apeldoorn zuid, Drachten en Emmeloord 24 cent. (ja ik weet een heel groot verschil :D )
Het laadscherm in de Tesla geeft de kosten van de laatste keer superchargen weer, maar die klopt niet altijd. Voor mijn laadsessie in Zuidbroek staat in het scherm €9,20 en in mijn Tesla account €8,74.

Duitsland is duur met 36 cent/kWh. Laad ik daar nu het meeste geladen hebben,
Dus daar heb je het meest gelaten?
 
  • Like
Reactions: shthpnz
Super! Ik zat toevallig van het weekend al te zoeken omdat op de Tesla pagina de lokatie Eemnes op voor opening Q1 staat.
Zal niet lang meer duren.
Op zich is elke SuC erbij natuurlijk fijn. Maar waarom hier? Naarden is vlakbij. Er zijn mi plekken in NL waar ze een SuC beter hadden plaatsen.
Laatste zondag zaten de hoezen er nog over de laders.
 

wat is het verschil met een normale plek? Meer ruimte rond de auto?
Als er meer ruimte is dan gaat het om centimeters. Ik zie niet hoe dit een handige plek is: bestuurder moet aan de linkerzijde van de auto uitstappen (?), en heeft daar geen extra ruimte om langs de auto naar de stall te geraken om in te pluggen.
Dan kan je beter een normale plek nemen waar links van je geen andere Tesla staat te laden.
 
Eemnes is open :)

1616170422534.png


1616170449831.png
 
Leuk om je daar even te spreken @Erik-S85 .
De SuC was bij mij nog niet te zien op het scherm, maar dat zal wel gauw veranderen.
Hij is gemakkelijk te vinden; je kan hem niet missen bij het restaurant.
Let op: hij is volledig V3, dus alleen geschikt voor je als je kan laden met de CCS-stekker.
Leuk om hem samen geopend te hebben. Helaas ontbrak de champagne maar wie weet bij de volgende SuC