Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
De olie prijzen gaan hard onderuit dus zou de gasprijs en dus de stroomprijs ook moeten dalen.
Zou je denken. Dollar stijgt dan weer en in tegenstelling tot verhogingen die morgen kunnen in gaan gaan prijzen pas na verloop van tijd omlaag.

Daarnaast zal Tesla als grootverbruiker vast een vast bedrag per kWh hebben maar waarom zouden ze er geen winst op maken hun tarieven te verhogen maar dan lager dan wat de concurrentie doet? Het is geen liefdadigheid. Ik speculeer maar wat maar lijkt me niet onlogisch.
 
Zou je denken. Dollar stijgt dan weer en in tegenstelling tot verhogingen die morgen kunnen in gaan gaan prijzen pas na verloop van tijd omlaag.

Daarnaast zal Tesla als grootverbruiker vast een vast bedrag per kWh hebben maar waarom zouden ze er geen winst op maken hun tarieven te verhogen maar dan lager dan wat de concurrentie doet? Het is geen liefdadigheid. Ik speculeer maar wat maar lijkt me niet onlogisch.
Ik ga het naarmate er steeds meer stroom uit zon en wind komt steeds vreemder vinden dat bij leveranciers van groene stroom (Tesla?) de prijzen van stroom louter gekoppeld worden aan de olie/gasprijs.

Terwijl de prijs van energie uit zon en wind juist dalende is.

Tijd voor omdenken?
 
Heerlijk, dan wordt het weer wat rustiger bij de superchargers. Zo kan ik meer genieten van mijn life time gratis supercharging. :cool:

Die paar tientjes zijn je gegund, maar gaat niet iemand anders tegenhouden om even snel te komen laden. Het enige wat je zal merken is dat er al veel zullen gepasseerd zijn terwijl jij daar nog steeds staat te "genieten"...
 
Ik ga het naarmate er steeds meer stroom uit zon en wind komt steeds vreemder vinden dat bij leveranciers van groene stroom (Tesla?) de prijzen van stroom louter gekoppeld worden aan de olie/gasprijs.

Terwijl de prijs van energie uit zon en wind juist dalende is.

Tijd voor omdenken?
Ahhh, de Merit Order.

Supply vs demand. Als je 80MWh moet hebben en er is 70MWh hernieuwbaar aan €40/MWh en 10MWh aan €400/MWh, zou je als eigenaar van een productie eenheid van hernieuwbaar je productie niet gaan verkopen aan €40/MWh.


De marktprijs wordt bepaald door de vraag en aanbod, in volgorde van goedkoopste naar duurste, wat wil zeggen dat de duurste productie de prijs bepaalt...

1649771625806.png
 
Dacht dat Tesla de superchargers zouden aanbieden tegen kostprijs. Maar ja dat was denk een marketing verhaal. De dagprijzen zijn een stuk lager. Even een idee van de laatste 4 dagen. Prijzen ex btw. De laadprijzen in Tilburg 43 cent kWh 🤨🤨
 

Attachments

  • F8A00CA0-803F-4BA5-B6BF-5B5F251CF1F7.jpeg
    F8A00CA0-803F-4BA5-B6BF-5B5F251CF1F7.jpeg
    141.2 KB · Views: 56
  • 4A279BFF-642C-48C5-AAFC-2E6F46DB9440.jpeg
    4A279BFF-642C-48C5-AAFC-2E6F46DB9440.jpeg
    143.3 KB · Views: 43
  • 116518A3-D4AE-438A-BBF6-712EDF274A02.jpeg
    116518A3-D4AE-438A-BBF6-712EDF274A02.jpeg
    150.4 KB · Views: 40
  • E182E877-0B5B-4EAD-ABF9-DFB826153FDF.jpeg
    E182E877-0B5B-4EAD-ABF9-DFB826153FDF.jpeg
    151.3 KB · Views: 64
Dacht dat Tesla de superchargers zouden aanbieden tegen kostprijs. Maar ja dat was denk een marketing verhaal. De dagprijzen zijn een stuk lager. Even een idee van de laatste 4 dagen. Prijzen ex btw. De laadprijzen in Tilburg 43 cent kWh 🤨🤨
Is de kostprijs van superchargers niet (veel) meer dan sec de energie prijs?

Kan me voorstellen dat zaken als bouw & onderhoud en infrastructuur ook meegenomen worden in de kostprijs.

Maar er is geen openheid vanuit Tesla in dat soort zaken en de opbouw, dus het blijft gokken.
 
Dacht dat Tesla de superchargers zouden aanbieden tegen kostprijs. Maar ja dat was denk een marketing verhaal. De dagprijzen zijn een stuk lager. Even een idee van de laatste 4 dagen. Prijzen ex btw. De laadprijzen in Tilburg 43 cent kWh 🤨🤨

Volgens consumentenbond is de prijs opbouw zo;

Screenshot_20220418-131711.png


Zie Prijzen opladen elektrische auto | Consumentenbond.

Er is dus geen transpiratie betreft de prijs van snelladers (zowel Tesla en niet-Tesla snelladers)


Ik vraag mezelf altijd af waarom Tesla zo goedkoop is... Tesla vraagt geen start tarief en is voor de prijs per kWh absoluut de goedkoopste snellader.
 
Prijsopbouw is 1, maar Tesla wil zoveel mogelijk mensen in een Tesla laten rijden en zorgt dus voor voldoende laadpunten. Dus prijsopbouw van de SUC is geen priority voor Tesla. De winst zit in zoveel mogelijk auto’s te verkopen door secundaire voorwaarden te creëren. De dagprijzen van de energie waren net na de inval van Rusland even een paar weken hoog. Nu
Is de dagprijs van Energie ( en gas ) alweer gelijk als voor de inval. Ik ben bang dat men de hoge energie prijzen uit het verleden ( een paar weken maar ) gebruiken als tool om de prijzen te verhogen. Net als je nu voor een product een service afspraak aan huis hebt en er is geen personeel dan is het uitgesteld ivm corona.