Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
beetje auto op benzine rijdt bij 100 km/h al zuiniger...... goedkoper is het niet meer met deze stroomprijzen, leuker nog wel want Tesla rijden bevalt me vele malen beter als benzine maar voor de prijzen moet je het dus niet meer doen helaas.
Als je met je benzine niet harder dan 100 gaat rijden, ga je dat met je EV ook niet doen en zak je ook tot zo een 150Wh/km.
 
Beetje idioot is het wel. De kWh prijs is gekoppeld aan gas en dat is maar een beperkt deel van de elektriciteitsopwekking. Die overwinsten gaan nu worden afgeroomd door de EU. Maar gaan niet (deels) terecht komen bij EV rijders. ICE heeft echter wel korting. Dat wordt langzaamaan toch wel scheef.
Aggregaat kopen en daarmee laden o_O
Met een aggregaat op LPG kan dat wel eens voordeliger uitpakken dan aan de snellader (en/of thuis).........

Maar zonnepanelen zijn een betere oplossing (als de ruimte/mogelijkheid er is)
 
De straat laad prijs is hier onveranderd (0,35 kWh). Waar de energie leveranciers voor huishoudens inmiddels 1,04 de kWh rekenen.
Dus superchargers zijn daarmee ook nog steeds goedkoper dan thuis (eigen laadpaal) laden

Mijn Greenchoice contract is pas weer vernieuwd. Ik betaal nu 0.33078 EUR/kWh. In de straat is dat 0.36 EUR/kWh dus thuis is nog steeds net goedkoper.

Nog wel steeds bizar dat ik 0.22 betaalde toen ik hier (2 jaar terug) kwam wonen. Dat is precies 50% duurder! De wereld zou te klein zijn als benzine 50% duurder zou worden.

Toch.... nog steeds voordeliger dan benzine.
 
Mijn Greenchoice contract is pas weer vernieuwd. Ik betaal nu 0.33078 EUR/kWh. In de straat is dat 0.36 EUR/kWh dus thuis is nog steeds net goedkoper.

Nog wel steeds bizar dat ik 0.22 betaalde toen ik hier (2 jaar terug) kwam wonen. Dat is precies 50% duurder! De wereld zou te klein zijn als benzine 50% duurder zou worden.

Toch.... nog steeds voordeliger dan benzine.
Nette prijs thuis! Ik weet nog dat ik rond de 12 cent betaalde (vorig jaar) voor stroom..
 
Mijn Greenchoice contract is pas weer vernieuwd. Ik betaal nu 0.33078 EUR/kWh. In de straat is dat 0.36 EUR/kWh dus thuis is nog steeds net goedkoper.

Nog wel steeds bizar dat ik 0.22 betaalde toen ik hier (2 jaar terug) kwam wonen. Dat is precies 50% duurder! De wereld zou te klein zijn als benzine 50% duurder zou worden.

Toch.... nog steeds voordeliger dan benzine.
Hier soortgelijk, nu €0,34 aan de publieke paal. Was €0,22, dus een forse verhoging. Ik vermoed dat er binnenkort nog een verhoging aan zit te komen. Tijd voor een LPG generator? 😂
 
Mijn Greenchoice contract is pas weer vernieuwd. Ik betaal nu 0.33078 EUR/kWh. In de straat is dat 0.36 EUR/kWh dus thuis is nog steeds net goedkoper.

Nog wel steeds bizar dat ik 0.22 betaalde toen ik hier (2 jaar terug) kwam wonen. Dat is precies 50% duurder! De wereld zou te klein zijn als benzine 50% duurder zou worden.

Toch.... nog steeds voordeliger dan benzine.
Dan heb je geluk. Dit is wat Greenchoice mij voorschotelt:

greenchoice.png
 
5 jaar vast bij "pure energie" 24 ct gemiddeld. Vorig jaar augustus gesloten, ingaande 26 november 2021, dus mij ga je de komende vier jaar niet horen.
Eerste keer dat ik dacht, laat ik het eens een paar jaar vastzetten bij een echt groene leverancier. Beste idee van dit decennium... (plus 30 panelen, dus we verbruiken al weinig (5Mw, inclusief verwarmen ongeveer.. ) door de douceurtjes van het kabinet nog een hoop korting eraf, misschien krijg ik van mijn maandelijkse bedrag wel gedeeltelijk terug ).... dat is €125
 
  • Like
Reactions: Maurice1
5 jaar vast bij "pure energie" 24 ct gemiddeld. Vorig jaar augustus gesloten, ingaande 26 november 2021, dus mij ga je de komende vier jaar niet horen.
Eerste keer dat ik dacht, laat ik het eens een paar jaar vastzetten bij een echt groene leverancier. Beste idee van dit decennium... (plus 30 panelen, dus we verbruiken al weinig (5Mw, inclusief verwarmen ongeveer.. ) door de douceurtjes van het kabinet nog een hoop korting eraf, misschien krijg ik van mijn maandelijkse bedrag wel gedeeltelijk terug ).... dat is €125
De kans is aanwezig dat zo’n partij bij aanhoudende hoge marktprijzen over de kop gaat. Zou me niet rijk rekenen dus. Dat gezegd hebbende denk ik -en dat blijkt ook de afgelopen maand- dat de prijzen weer zullen gaan dalen.
 
De kans is aanwezig dat zo’n partij bij aanhoudende hoge marktprijzen over de kop gaat. Zou me niet rijk rekenen dus. Dat gezegd hebbende denk ik -en dat blijkt ook de afgelopen maand- dat de prijzen weer zullen gaan dalen.
Ik zit bij dezelfde leverancier; 5 jaar vast sinds 04-2020 😎. Zolang het goed gaat, gaat het goed. Een groot voordeel van Pure is dat ze alleen stroom van hun eigen windmolens verkopen. Daarvan verandert hun inkoopprijs dus niet in deze bijzondere tijden. En voor al hun kortlopende contracten krijgen ze de hoofdprijs.
Voor gas is dat verhaal helaas anders, maar je zou verwachten dan ze hun lange levercontracten afdekken. Hebben ze dat niet gedaan dan zou je gelijk kunnen krijgen en ben ik/zijn wij alsnog de sjaak...
 
  • Like
Reactions: SpeedyEddy