Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Supercharging beperkt voor nieuwe wagens besteld vanaf 1 januari 2017

This site may earn commission on affiliate links.
An Update to Our Supercharging Program
The Tesla Team 7 november 2016
Four years ago, Tesla introduced the Supercharger Network – the world’s fastest charging solution – to enable convenient long distance travel. Today, more than 4,600 Superchargers allow over 160,000 Tesla owners to drive across the continental U.S., from the Arctic Circle to the south of Spain, and across all of the population centers in China and Japan, among many other places. Supercharging has even helped owners drive their Teslas around the world.

We’ve designed our network so that all customers have access to a seamless and convenient charging experience when they’re away from home, as our intention has always been for Supercharging to enable long distance travel. That’s why today we’re announcing a change to the economics of Supercharging – one that allows us to reinvest in the network, accelerate its growth and bring all owners, current and future, the best Supercharging experience.

Ensuring Use for Long-Distance Travel
For Teslas ordered after January 1, 2017, 400 kWh of free Supercharging credits (roughly 1,000 miles) will be included annually so that all owners can continue to enjoy free Supercharging during travel. Beyond that, there will be a small fee to Supercharge which will be charged incrementally and cost less than the price of filling up a comparable gas car. All cars will continue to come standard with the onboard hardware required for Supercharging.

We will release the details of the program later this year, and while prices may fluctuate over time and vary regionally based on the cost of electricity, our Supercharger Network will never be a profit center.

These changes will not impact current owners or any new Teslas ordered before January 1, 2017, as long as delivery is taken before April 1, 2017.

The Road Ahead
Just as you would charge your cell phone, we believe the best way to charge your car is either at home or at work, during the hours you’re not using it. For travelers, the Supercharger Network has become a powerful, unique benefit of Tesla ownership. As we approach the launch of Model 3, this update will enable us to greatly expand our Supercharger Network, providing customers with the best possible user experience and bringing sustainable transport to even more people.
 
Interessante verandering.. Als je meer dan 1 lange reis per jaar maakt ga je er al overheen. Ik ga normaal 1 keer wintersporten. (2000 km) en naar Italie of zoiets en dat is ruim 3000km. Ben benieuwd wat het gaat kosten. Word zuinig rijden toch wel interessanter.. o_O
Wat zou er eigenlijk gebeuren als je de auto verkoopt, gaat de levenslang supercharging dan mee met de verkoop?
 
  • Funny
Reactions: FVO
Heb dezelfde bedenking.
Is voor ons Europeanen vaak net voldoende voor de heenreis...
Soit, uiteindelijk wisten we dat het vroeg of laat ging gebeuren. Alleen had ik het persoonlijk niet verwacht voor de S en X ook.
 
Wilde het ook al posten.
Een ritje Italië op en neer is 4500km.
Als de prijs van de SC optie niet wordt verlaagd betekent het toch effectief een prijsverhoging.
Jammer dit. Eenmalig dat bedrag betalen en verder onbezorgd 'gratis' laden was m.i. toch een perfect businessmodel.
 
Gelukkig is mijn Model S al onderweg! (nog 2 weken)
Enerzijds is het wel begrijpelijk en toont ook aan dat Tesla op alle mogelijke manieren probeert meer cash flow te genereren. Aan de andere kant was de gratis Supercharging ook een heel mooi USP...
 
De grote vraag is daarbij wat de kWh prijs zal zijn. 20 cent? 50 cent?
Dit:
Tesla said:
Beyond that, there will be a small fee to Supercharge which will be charged incrementally and cost less than the price of filling up a comparable gas car.
vind ik weinig goeds voorspellen. Het voltanken van een benzine auto in onze prijsklasse kost al snel 90 euro. Een prijs van 1 euro per kWh is dan al 'goedkoper'.
 
Als de nadruk dan toch zo ligt op het gebruik van superchargers voor reizen vind ik toch dat men beter had gewerkt met het gratis houden van superchargers die 350 km of meer buiten de homeplaats ligt van de eigenaar. Dat is natuurlijk moeilijk te controleren door Tesla waar de vaste standplaats is van een wagen, maar met GPS data is dat natuurlijk snel te zien als ze deze mogen gebruiken.

Er blijft natuurlijk nog altijd een mogelijkheid van Tesla om bepaalde routes in promotie te gooien tijdens de zomer of misschien net tijdens de mindere piekmomenten. Met een duidelijke kalender van wat de rode dagen zijn tegen maximum tarief en de groene dagen gewoon gratis houden...
 
  • Helpful
Reactions: FVO
De grote vraag is daarbij wat de kWh prijs zal zijn. 20 cent? 50 cent?
Dit:

vind ik weinig goeds voorspellen. Het voltanken van een benzine auto in onze prijsklasse kost al snel 90 euro. Een prijs van 1 euro per kWh is dan al 'goedkoper'.

In ieder geval voldoende om de kostprijs voor superchargen van Teslas gekocht tot 01-01-2017 mee te betalen.
 
Ik denk dat ze bij Fastned een feestje kunnen organiseren;)

Daar zou de champagne pas echt los kunnen als het ook retroactief voor oude Teslas zou gelden. Maar het valideert het business model van Fastned natuurlijk wel. Nu het prijselement een stuk wordt weggenomen kunnen ze hun troeven uitspelen. En dat met name de dekking die een stuk fijnmaziger is dan wat Tesla aanbiedt. Een andere goede vraag is of Tesla op hetzelfde ritme zal blijven investeren in de uitrol van nieuwe superchargers in gebieden waar ze commerciële competitie hebben.