TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker and becoming a Supporting Member. For more info: Support TMC

Supercharging beperkt voor nieuwe wagens besteld vanaf 1 januari 2017

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by Tazmanian, Nov 7, 2016.

1. Tazmanian

Tazmanian Member

2. FVO

FVO Active Member

Je was me net voor :)

3. SofaSogo

SofaSogo Member

Nog een reden minder om mijn Classic in te ruilen. Ziet er naar uit dat ik hem nu de rest van mijn leven moet houden ;-) Unieke optie uit de gouden tijd.

• Like x 1
  4. Basvdpoel

Basvdpoel Member

Interessante verandering.. Als je meer dan 1 lange reis per jaar maakt ga je er al overheen. Ik ga normaal 1 keer wintersporten. (2000 km) en naar Italie of zoiets en dat is ruim 3000km. Ben benieuwd wat het gaat kosten. Word zuinig rijden toch wel interessanter.. o_O
    Wat zou er eigenlijk gebeuren als je de auto verkoopt, gaat de levenslang supercharging dan mee met de verkoop?

• Funny x 1
  5. FVO

FVO Active Member

Heb dezelfde bedenking.
    Is voor ons Europeanen vaak net voldoende voor de heenreis...
    Soit, uiteindelijk wisten we dat het vroeg of laat ging gebeuren. Alleen had ik het persoonlijk niet verwacht voor de S en X ook.

6. pvkeep

pvkeep Paul van Keep

Volgens mij hangt het gratis superchargen aan de auto. Dus dat gaat bij verkoop gewoon mee.

Het is nu echt wel een 'sweet spot' om een Tesla te bestellen: AP 2.0, lifetime SuC, 4% bijtelling en nog geen prijsverhoging. Het is dat ik er al eentje heb.

• Like x 1
  7. ErnstT

ErnstT Active Member

In elk geval nog een reden naast AP 2.0 om dit jaar nog te bestellen

8. robertvg

robertvg Active Member

Wilde het ook al posten.
    Een ritje Italië op en neer is 4500km.
    Als de prijs van de SC optie niet wordt verlaagd betekent het toch effectief een prijsverhoging.
    Jammer dit. Eenmalig dat bedrag betalen en verder onbezorgd 'gratis' laden was m.i. toch een perfect businessmodel.

9. pvkeep

pvkeep Paul van Keep

Ik verwacht nu wel dat ze ook dit kwartaal flink wat auto's gaan wegzetten. Het is een stok om twijfelaars over de streep te slaan ...euh... trekken.

• Funny x 1
  10. simonsmidt

simonsmidt Member

Ik hoop wel dat het een betalende optie blijft voor de Model 3 om 'gratis' te kunnen laden.

11. Joostdz

Joostdz Member

Gelukkig is mijn Model S al onderweg! (nog 2 weken)
    Enerzijds is het wel begrijpelijk en toont ook aan dat Tesla op alle mogelijke manieren probeert meer cash flow te genereren. Aan de andere kant was de gratis Supercharging ook een heel mooi USP...

12. Bankroetlama

Bankroetlama Member

Rare regeling. 400kWh per jaar is echt heel weinig, daar zit elke normale Tesla-gebruiker ruimschoots boven via Superchargers. Had eerder verwacht dat het aantal laadbeurten per locatie zou beperkt worden.

13. schonelucht

schonelucht Active Member

Zoals ik het lees verdwijnt die mogelijkheid zelfs voor de Model S/X en dus voor de Model 3 mag je het helemaal vergeten!

14. pvkeep

pvkeep Paul van Keep

De grote vraag is daarbij wat de kWh prijs zal zijn. 20 cent? 50 cent?
    Dit:
    vind ik weinig goeds voorspellen. Het voltanken van een benzine auto in onze prijsklasse kost al snel 90 euro. Een prijs van 1 euro per kWh is dan al 'goedkoper'.

15. KristofL

KristofL Member

Als de nadruk dan toch zo ligt op het gebruik van superchargers voor reizen vind ik toch dat men beter had gewerkt met het gratis houden van superchargers die 350 km of meer buiten de homeplaats ligt van de eigenaar. Dat is natuurlijk moeilijk te controleren door Tesla waar de vaste standplaats is van een wagen, maar met GPS data is dat natuurlijk snel te zien als ze deze mogen gebruiken.

Er blijft natuurlijk nog altijd een mogelijkheid van Tesla om bepaalde routes in promotie te gooien tijdens de zomer of misschien net tijdens de mindere piekmomenten. Met een duidelijke kalender van wat de rode dagen zijn tegen maximum tarief en de groene dagen gewoon gratis houden...

• Helpful x 1
  16. Refie

Refie Member

Ik denk dat ze bij Fastned een feestje kunnen organiseren;)

• Like x 6
  17. Refie

Refie Member

In ieder geval voldoende om de kostprijs voor superchargen van Teslas gekocht tot 01-01-2017 mee te betalen.

18. schonelucht

schonelucht Active Member

Daar zou de champagne pas echt los kunnen als het ook retroactief voor oude Teslas zou gelden. Maar het valideert het business model van Fastned natuurlijk wel. Nu het prijselement een stuk wordt weggenomen kunnen ze hun troeven uitspelen. En dat met name de dekking die een stuk fijnmaziger is dan wat Tesla aanbiedt. Een andere goede vraag is of Tesla op hetzelfde ritme zal blijven investeren in de uitrol van nieuwe superchargers in gebieden waar ze commerciële competitie hebben.

19. Gerard60

Gerard60 Member

'...be charged incrementally and cost less ...', Wat zou dat 'incrementally' betekenen?

Bij FastNed krijgen ze pas klanten met een Tesla als de echt snel gaan laden, bv 125kW. Maar daar kunnen ze nu in gaan investeren.

20. pvkeep

pvkeep Paul van Keep

Incrementally betekent gewoon dat je per afgenomen kWh betaalt en niet in blokken van bijvoorbeeld 100 kWh.

Share This Page