Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Supercharging beperkt voor nieuwe wagens besteld vanaf 1 januari 2017

This site may earn commission on affiliate links.
Misschien eerder gevraagd, maar wat betekend: 'Deze veranderingen hebben geen invloed op huidige eigenaren ...'
Zou dit betekenen dat je de auto met het onbeperkte gratis SuC gebruik, kan verkopen?
Of betekenend het dat dit alleen voor de huidige eigenaren geldt en niet voor een koper?
En als het alleen voor de huidige eigenaren geldt, mag je dit dan meenemen naar je volgende Tesla?

Het recht is gekoppeld aan de auto. Dus als je hem verkoopt zal hij daardoor meer opbrengen. Maar koop je een nieuwe heeft die het recht niet (na 2016).

Tenminste, zo heb ik het begrepen.
 
Misschien eerder gevraagd, maar wat betekend: 'Deze veranderingen hebben geen invloed op huidige eigenaren ...'
Zou dit betekenen dat je de auto met het onbeperkte gratis SuC gebruik, kan verkopen?
Of betekenend het dat dit alleen voor de huidige eigenaren geldt en niet voor een koper?
En als het alleen voor de huidige eigenaren geldt, mag je dit dan meenemen naar je volgende Tesla?

De SuC rechten zijn gekoppeld aan de auto en gaan dus mee bij verkoop. Huidige auto's hebben levenslang gratis SuC gebruik. Nieuwe vanaf 2017 hebben 400kWh per jaar gratis en daarna betalen.

Edit: wat Hans zegt. Je was me net voor ;)
 
Misschien eerder gevraagd, maar wat betekend: 'Deze veranderingen hebben geen invloed op huidige eigenaren ...'
Zou dit betekenen dat je de auto met het onbeperkte gratis SuC gebruik, kan verkopen?
Of betekenend het dat dit alleen voor de huidige eigenaren geldt en niet voor een koper?
En als het alleen voor de huidige eigenaren geldt, mag je dit dan meenemen naar je volgende Tesla?
De auto heeft de rechten en die gaan mee naar een volgende eigenaar.
 
Dat zou een mooi cadeau zijn voor de huidige early adopters. De waarde is nu onmiddellijk toegenomen en de auto is interessant voor iedereen die veel kilometers maakt.
Er is een grote eensgezindheid, zie ik, heeft iemand deze aanvullende informatie?
 
Bewoording is dubbelzinnig :

"These changes will not impact current owners or any new Teslas ordered before January 1, 2017, as long as delivery is taken before April 1, 2017."


"Current owners" betekent dat het mogelijk niet overdraagbaar is. "Will not impact any new Teslas ordered before January 1, 2017" lijkt het anderzijds over wagen te hebben, niet eigenaar, dus a priori wel overdraagbaar.

Denk dat SeC's hier heel gauw een meer duidelijk antwoord op zullen moeten hebben :)
 
Wat een administratie zou dat zijn om dat bij te houden. Simpel hoor alle auto's voor een bepaalde datum gewoon levenslang gratis laden. Het bijhouden van eigenaars maakt het volgens mij te ingewikkeld.

Een batterij die over tien jaar trouwens aan vervanging toe is maakt het met deze gratis laden mogelijkheid natuurlijk wel interessant om dat deels te compenseren die investering. Wie weet tegen dan met een grotere batterij en nog sneller laadtijden.

Ivm lokaal gebruik van suc, ja mijn meeste suc gebruik is eigenlijk in Aartselaar of Oosterhout. Vaak laad ik lokaal nog bij voor naar huis te rijden omdat ik thuis nooit vol kan geraken voor 's ochtends terug te vertrekken moest dat nodig zijn. Maar we spreken hier over dit jaar over misschien 10 keer.

Ik hoop gewoon dat tesla toch enige flexibiliteit in de tarieven brengt op basis van alle info die zij hebben kunnen ze goed voorspellen wanneer een suc druk is en wanneer niet. Piekverbruik niet extra aanrekenen, maar dal verbruik minder aanrekenen.
 
ik heb niet gezegd blokkeren , maar lokale SuC gebruik beperken door betalend te maken of het credit systeem enkel op lokale SuC toe te passen

en om te vermijden dat mensen in de lokale SuC Netflix gaan kijken in plaats van thuis bij de familie om enkele luttele euri uit te sparen....
Haha wat proef ik toch frustratie bij je! Laat iedereen het toch op zijn eigen manier bepalen. Veranderen doe je het toch niet.
 
  • Funny
Reactions: BartJ
Natuurlijk gaat om de huidige auto's. Bij de aanschaf heb je immers het recht gekregen om auto-levenslang bij de SuC's te laden. Als dat niet langer geldig zou zijn is sprake van contractbreuk.

@Edi99, help ons hier even: waar precies lees je dat recht op "auto-levenslang" laden (dus niet gebonden aan zelf eigenaar blijven)? Kan het niet meteen terugvinden in algemene voorwaarden of andere contractdocumenten, maar een bericht van Tesla of zelfs tweet van Elon over dat "auto-levenslang" zou eigenlijk al volstaan. Bestaat die?
 
Last edited:
Was wellicht even wat te snel...
In ieder geval voor de eerste auto's maakte je een expliciete keuze voor de SuC optie voor de prijs van 2K. Maar heb ook niet 123 een "bewijs" liggen... Wel leuk om nog eens naar oude Tesla web-pagina's te kijken - deze is van juni 2013. Mocht iemand nog twijfelen - SuC-optie is autogebonden.
Schermafbeelding 2016-11-09 om 01.49.07.png


Deze is ook aardig - zie niet snel een NL pagina.
 
  • Like
  • Informative
Reactions: gelden and SofaSogo
"Supercharging is free for the life of Model S" in bovenstaand bericht ! Duidelijk genoeg denk ik, dank @Edi99 !
en nu nog de laadpalen onderbrengen in een ander bedrijf dat dan (door)verkocht wordt aan een nieuwe eigenaar die de spelregels even zal herzien...

Doet me denken aan het 'pc banking' verhaal: was in het begin ook gratis...
Ondertussen betalen we 'kosten' om onze bankverrichtingen zelf te mogen ingeven op de computer.
 
  • Like
Reactions: Phil_BE
dat dit ooit te verwachten was dat wisten we
en nu nog de laadpalen onderbrengen in een ander bedrijf dat dan (door)verkocht wordt aan een nieuwe eigenaar die de spelregels even zal herzien...

Doet me denken aan het 'pc banking' verhaal: was in het begin ook gratis...
Ondertussen betalen we 'kosten' om onze bankverrichtingen zelf te mogen ingeven op de computer.

Tesla Energy ?
 
dat dit ooit te verwachten was dat wisten we


Tesla Energy ?

Dat zal het zeker worden. Is ook volstrekt logisch en gezien de razendsnelle ontwikkelingen van nu zal het ook, gezien de in verhouding tot de rest, enorme aantallen Tesla die op de weg komen, een grote speler worden. En zeker aantrekkelijk voor eventuele EV's van andere merken die aan de huidige eisen voldoen en tegen betaling mee kunnen superchargen.

Ik heb, zoals wij allemaal, nog levenslang laden maar mis dan wel de geintjes die gaan komen, Elon kennende, van eastereggs die een aantal kWh'tjes toevoegen zodat men eens extra op vakantie kan gaan :)
 
In termen van geld zal het in de praktijk voor de meeste huidige rijders echt niet zo veel uitmaken .. wel qua beeldvorming "auto waar je levenslang gratis mee kan tanken, met de andere moet je er voor betalen"... en dan zal zeker invloed op de prijs hebben - je kan beter Elon bedanken - is zijn idee -;)
 
In een ander draadje poste ik er al over, maar hier is het relevanter:

Aantal supercharger stalls geplaatst in 5 jaar tijd: 4625, oftewel nog geen 1000 per jaar.
Aantal supercharger capable auto's verkocht in 5 jaar tijd: 180.000? (gemiddeld 36.000 per jaar)

Aantal auto's dat in de toekomst uit de Tesla fabriek rolt per jaar: > 1.000.000
Aantal geplaatste supercharger stalls per jaar tegen die tijd: 2000? (bepaald door bureaucratie vergunningen en aanwezigheid stroomaansluitingen)

Elon krijgt (heeft) een probleem als de SuC's gratis blijven. Of beter, wij hebben een probleem, namelijk dat de SuC's geen meerwaarde meer hebben als je 2 uur moet wachten voordat er eentje vrijkomt.
Limiteren en filteren is dus nodig. Ik verwacht dat SuC gebruik uiteindelijk op basis van beschikbaarheid zal worden afgerekend. Laden op Zwarte Zaterdag op doorreis naar Z-Frankrijk zal duur worden...