Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Supercharging niet over te dragen aan volgende eigenaar.

This site may earn commission on affiliate links.
Even algemeen wat gratis superchargen betreft. Zuiver rationeel bekeken kan het nooit een probleem zijn om 20 ct (incl BTW zelfs) te betalen voor een kWh. Dan rijdt je toch naar Budapest 1600-400= 1200:5x20 = 120 €. Daar reis je dan met je hele gezin voor en dan gaat het nog op de zaak die de BTW bovendien ook weer verrekend.

Maar er is een emotionele kant die met beleving te maken heeft. Elke keer als je ergens in den vreemde aan een Supercharger aankoppelt geeft dat, bij mij althans, een gevoel van community, een beetje thuis komen en een gezamenlijke pot voor de stroom zondar dat dat op de milimeter wordt toegerekend aan de gebruiker. Soort van micro deeleconomie. Maar dat kan voor iedereen anders zijn.
Zou dat nog zo zijn als de 3 is uitgerold??
 
Zou dat nog zo zijn als de 3 is uitgerold??

Ik zie niet in waarom niet. Op Duitsland (op dit moment) na vliegen de nieuwe stations en vooral grotere als paddestoelen uit de grond. De problemen concentreren zich op enkele plaatsen die we ook inmiddels allemaal kennen. Je kunt bijvoorbeeld mijden om in het weekend tussen 17.00 en 21.00 of op werkdagen op lunchtijd deze SuC's aan te doen. Daarbuiten niets aan de hand. Straks met (1) de eerste SuC's met 30 en meer stalls en (2) overal nieuwe opzet laden, SuC.3,waardoor men eerder weg is en 3) te verwachten laadefficiëntie van Model 3 is de capaciteit enorm vergroot.
Als je dan ook nog af en toe 's nachts reist (zoals ik en waarbij je blij bent als er nog iemand is) zal het allemaal meevallen.

Vraag S-19910 eens hoeveel hij er tegen is gekomen op zijn mega trip naar Zuid-Spanje (met Elon Bear).
 
Ik zie niet in waarom niet. Op Duitsland (op dit moment) na vliegen de nieuwe stations en vooral grotere als paddestoelen uit de grond. De problemen concentreren zich op enkele plaatsen die we ook inmiddels allemaal kennen. Je kunt bijvoorbeeld mijden om in het weekend tussen 17.00 en 21.00 of op werkdagen op lunchtijd deze SuC's aan te doen. Daarbuiten niets aan de hand. Straks met (1) de eerste SuC's met 30 en meer stalls en (2) overal nieuwe opzet laden, SuC.3,waardoor men eerder weg is en 3) te verwachten laadefficiëntie van Model 3 is de capaciteit enorm vergroot.
Als je dan ook nog af en toe 's nachts reist (zoals ik en waarbij je blij bent als er nog iemand is) zal het allemaal meevallen.

Vraag S-19910 eens hoeveel hij er tegen is gekomen op zijn mega trip naar Zuid-Spanje (met Elon Bear).
Okay. Hou mijn hart wel vast eigenlijk en route naar Toscane. Als de uitbreidingen tijdig en rechtevenredig zijn is er niks aan de hand.
 
Heb een model s uit december 2017 die middels referral onbeperkt suc heeft die niet overdraagbaar zou zijn. Over een jaar wil ik hem van de bv naar prive halen. Ben ik dan de onbeperkte suc kwijt of is er een manier om die te behouden? Overigens is de auto met financial lease die ook volgend jaar december afloopt.
 
dan zal net kenteken omgezet worden toch?

wij hebben de auto ooit gekocht op een eenmanszaak, later omgezet in een B.V. Daarvoor ook de tenaamstelling van het kenteken over moeten zetten, dit had geen gevolgen voor het gratis SuperChargen.
Verder zou ik de precieze regelgeving ook niet weten maar ik vermoed dat de uiteindelijke eigenaar dezelfde blijft, de eigenaar van de B.V. is/blijft ook de eigenaar van de auto.
 
  • Like
Reactions: Astrid
goedemiddag,

Ik weet dat dit een redelijk oud topic is maar heb dan nu toch een vraag omtrent het overdragen van superchargen, ik hoop dat iemand mij kan helpen met een antwoord.
Mijn Tesla is een bij Tesla aangeschafte MCO auto in oktober 2018, hij heeft als bouwjaar 4/2017, nu heeft hij tijdens zijn eerste levering natuurlijk unlimited free supercharging (overdraagbaar) gehad maar ik kan dus nergens terugvinden of deze bij mij wel of niet overdraagbaar is. Wel staat er dit in de order.
Aangezien ze de rest van de opties er bij verkoop ook niet af zullen halen zou je dus denken dat superchargen overdraagbaar is.

Iemand die mij het antwoord kan geven?

1629815458631.png
 
goedemiddag,

Ik weet dat dit een redelijk oud topic is maar heb dan nu toch een vraag omtrent het overdragen van superchargen, ik hoop dat iemand mij kan helpen met een antwoord.
Mijn Tesla is een bij Tesla aangeschafte MCO auto in oktober 2018, hij heeft als bouwjaar 4/2017, nu heeft hij tijdens zijn eerste levering natuurlijk unlimited free supercharging (overdraagbaar) gehad maar ik kan dus nergens terugvinden of deze bij mij wel of niet overdraagbaar is. Wel staat er dit in de order.
Aangezien ze de rest van de opties er bij verkoop ook niet af zullen halen zou je dus denken dat superchargen overdraagbaar is.

Iemand die mij het antwoord kan geven?
Beste contact opnemen met Tesla.
Zelf heb ik het 2015 model waarbij free-SUC aan de auto is verbonden, maar begreep van de persoon die in 2018 ook een model kocht met free-SUC dat het toen verbonden is aan de persoon en niet aan de auto. Welke regeling voor jou geldig is, is dan de vraag.



Tesla removed fully transferable Free Unlimited Supercharging from their options in March of 2017, though future promotions have given non-transferable Free Unlimited Supercharging to a smattering of owners through referrals, etc. Then, in May of 2020, Tesla removed mention of Free Unlimited Supercharging altogether, and we haven’t seen it since.
 
Last edited:
  • Helpful
Reactions: Dim70
Als Te
goedemiddag,

Ik weet dat dit een redelijk oud topic is maar heb dan nu toch een vraag omtrent het overdragen van superchargen, ik hoop dat iemand mij kan helpen met een antwoord.
Mijn Tesla is een bij Tesla aangeschafte MCO auto in oktober 2018, hij heeft als bouwjaar 4/2017, nu heeft hij tijdens zijn eerste levering natuurlijk unlimited free supercharging (overdraagbaar) gehad maar ik kan dus nergens terugvinden of deze bij mij wel of niet overdraagbaar is. Wel staat er dit in de order.
Aangezien ze de rest van de opties er bij verkoop ook niet af zullen halen zou je dus denken dat superchargen overdraagbaar is.

Iemand die mij het antwoord kan geven?

View attachment 700786
Heb je die tweedehands bij Tesla gekocht? Als Tesla zelf de wagen van de eerste eigenaar overgenomen heeft, halen ze het gratis superchargen er af alvorens weer te verkopen. Is hun volle recht. Als de eerste eigenaar lifetime gratis SuC heeft en de wagen passeert niet via Tesla als tussenpersoon dan blijft het er op.
 
Als Te

Heb je die tweedehands bij Tesla gekocht? Als Tesla zelf de wagen van de eerste eigenaar overgenomen heeft, halen ze het gratis superchargen er af alvorens weer te verkopen. Is hun volle recht. Als de eerste eigenaar lifetime gratis SuC heeft en de wagen passeert niet via Tesla als tussenpersoon dan blijf

Als Te

Heb je die tweedehands bij Tesla gekocht? Als Tesla zelf de wagen van de eerste eigenaar overgenomen heeft, halen ze het gratis superchargen er af alvorens weer te verkopen. Is hun volle recht. Als de eerste eigenaar lifetime gratis SuC heeft en de wagen passeert niet via Tesla als tussenpersoon dan blijft het er op.
Ja klopt, bij Tesla Tilburg gekocht.
Het gekke is wel dat het tussen de opties staat zoals in de screenshot, ze kunnen de andere opties er toch ook niet van af halen dus lijkt het mij een gekochte optie....
Ik heb inmiddels contact gelegd met de verkoper indertijd, even wachten op antwoord totdat hij weer terug is van vakantie....
 
goedemiddag,

Ik weet dat dit een redelijk oud topic is maar heb dan nu toch een vraag omtrent het overdragen van superchargen, ik hoop dat iemand mij kan helpen met een antwoord.
Mijn Tesla is een bij Tesla aangeschafte MCO auto in oktober 2018, hij heeft als bouwjaar 4/2017, nu heeft hij tijdens zijn eerste levering natuurlijk unlimited free supercharging (overdraagbaar) gehad maar ik kan dus nergens terugvinden of deze bij mij wel of niet overdraagbaar is. Wel staat er dit in de order.
Aangezien ze de rest van de opties er bij verkoop ook niet af zullen halen zou je dus denken dat superchargen overdraagbaar is.

Iemand die mij het antwoord kan geven?

View attachment 700786
Mijn 90d is van maart 17 heeft onbeperkt laden en gaat mee over naar nieuwe eigenaar
 
Mijn 90d is van maart 17 heeft onbeperkt laden en gaat mee over naar nieuwe eigenaar
Heb je van de overdraagbaarheid een bewijs? Bijvoorbeeld in de koopovereenkomst, optielijst, autooptiecodes, referal screenshot?
De mijne is ook van maart 2017, en ik weet dat ik overdraagbare Supercharging heb, maar dit is nergens terug te vinden. Ook niet op The Wayback machine....
 
De overdraagbaarheid stond vroeger heel duidelijk in je MyTesla account. Dit is op enig moment verdwenen.

Maar:
Volgens deze lijst met Option codes is er een verschil tussen:

SC01 - Unlimited Free Supercharging enabled, en
SC05 - Unlimited Free Supercharging currently enabled

SC05 is de niet overdraagbare variant.

De codes worden via de Tesla API verzonden. Mogelijk kun je ze ook in de auto aflezen.
 
wij hebben de auto ooit gekocht op een eenmanszaak, later omgezet in een B.V. Daarvoor ook de tenaamstelling van het kenteken over moeten zetten, dit had geen gevolgen voor het gratis SuperChargen.
Verder zou ik de precieze regelgeving ook niet weten maar ik vermoed dat de uiteindelijke eigenaar dezelfde blijft, de eigenaar van de B.V. is/blijft ook de eigenaar van de auto.
Als de auto op dezelfde tesla account blijft (zelfde emailadres) dan blijft het voor Tesla de zelfde eigenaar. Eventuele voordelen mtb superchargen blijven dan ook behouden.