Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Survey voor MIT

This site may earn commission on affiliate links.
Ik kreeg een mail van een onderzoeker aan de MIT waarin verzocht wordt om aan survey mee te doen. Ik vind de survey belangrijk genoeg om met jullie te delen en vragen om mee te doen.

Hi Simon,

Sorry for the note out of the blue. I'm writing since you're on the list of Tesla owners (in the "worldwide" facebook group) who are okay to contact. My name is Lex Fridman. I'm leading an effort at MIT aimed at analyzing human behavior with respect to Autopilot by using computer vision to analyze 300,000+ miles and billions of video frames of real-world driving that we collect in Tesla vehicles. It would be a big help for our research if you, as a Tesla owner, took the following survey and/or passed it along to any other Tesla owners you know. It should take about 3-20 minutes depending on whether you have Autopilot enabled or not.

Survey link: MIT Tesla Autopilot Survey


For some more context, in our study we're finding some very interesting and exciting results, and would like to supplement those results through a large-scale survey of Tesla owners to check whether the results hold across the larger population. Here's a video introducing our study: https://www.youtube.com/watch?v=bzn7YEvoUaU

Many thanks,
Lex
--
Twitter: @lexfridman
Web: Lex Fridman | MIT
LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/lexfridman/


 
  • Informative
Reactions: Zuid5.nl
Waarschijnlijk is dit niet de juiste plek, maar toch even een speculatieve gedachte m.b.t. Lex.

Ik zag bijna twee jaar geleden een presentatie van hem in Reno, vlak voor de ‘opening’ van de Gigafactory. Tot mijn totale verbazing had hij niet eens een uitnodiging voor dat feestje, later die dag. Gelukkig hadden anderen dit al ter plekke gecorrigeerd, toen ik hem daarop aansprak.

Deze man moet inmiddels aanbiedingen van alle spelers op de markt voor autonoom rijdende voertuigen hebben, terwijl ook MIT alles zal doen om hem te behouden. Toch verwacht ik dat hij toetreedt tot het hoogste echelon van Tesla medewerkers. Ik heb geen idee van zijn leidinggevende capaciteiten, maar zijn onderzoeksideeën en uitwerking zijn alvast fenomenaal.
 
  • Informative
Reactions: simonsmidt
Waarom die vraag er tussen zit is mij een raadsel. Om je wakker te houden wellicht.

Er zitten een aantal vragen in die duidelijk bedoeld zijn om te waarborgen dat je inderdaad een Tesla rijder bent. Zo ook de vraag over hoe je Autopilot aan zet, je VIN, en de foto.

Die vragen zijn niet individueel bepalend of verplicht maar in samenhang wel een goede wetenschappelijke borging.