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Switzerland

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Folgende TCS-Statistik im Netz gefunden ->klick<-

Bei den angenommenen 15'000km / Jahr müsste der Tesla 6.5 mal in den Service, um auf die 100'000 km zu kommen -> 3900.- CHF bei einem Kurs 1:1
Ich selber bezweifle, dass wir auch nur annähernd einen solchen Kurs erwarten dürfen (auch was den Autopreis an und für sich betrifft...)
Klar, Verbrauchsmaterial wird in dieser Statistik nicht erfasst, bin ich mir voll bewusst... aber ob dies wirklich die gesamte Differenz ausmacht?!

Hab heut ein Mail von Tesla gekriegt betreffend Kontaktperson (hab EU P686) Im Verlauf des Herbst sollten die Preise rauskommen... Mal abwarten :)

Gruss aus Zürich
 
Das Wartungsintervall von 12'500 Meilen sind 20'000km. Unsere Jahreskilometerleistung liegt drunter, daher kann ich jährliche Wartung ansetzen. Von meinem Wohnort ist Zürich näher wie München :wink: aber beides wird ne Tagesreise. Wenn ich die Abnutzung der Batterie und die Energiekosten ansetze, kommt so ein Besuch in der Service-Werkstatt in die Nähe eines Ranger-Besuchs.
Wenn ich aber den Service-Plan mit unbegrenzten Ranger-Besuch buche, ist es also nur wenig teuer wie ohne. Dafür ist der Ranger-Service vor Ort viel bequemer und sicher mehr wert als die 100$. Notfall-Hotline und Abschleppservice sind in den im Voraus bezahlten Service Plänen ebenfalls enthalten.
Insgesamt denke ich dass Tesla genug Wert für die 600$ pro Jahr bietet. Aber es ist erst mal ein dicker Batzen, der zeitnah zur Anschaffung anfällt und das tut weh.

--

The service interval is 12'500 miles that's 20'000km. Our yearly mileage is well below, so I can budget for annual maintenance. Zurich is closer than Munich for me :wink:. Still a visit to the service point is a full day's travel. Expenses for battery wear and electricity approach a considerable part of a ranger visit.
So if I look at the service plan with unlimited ranger visit, it costs slightly more than without ranger service. OTOH a ranger visit is far more convenient and worth exceeds $100. Plus road side assistance and towing are included in the prepaid service plans.
All seen and thought, I think there's enough value in Tesla's offering of $600 a year. It's just that this bunch of money is due shortly after vehicle purchase and that hurts.
 
Model S will be on display in Zurich from December 4th until 10th.
No test drives available though. According to Tesla store manager, prices should be out before Christmas :rolleyes:

yes heard exactly the same thing when I spoke to them the other day. but saw that in Norway they are expecting test drives before Christmas so maybe the same in CH....... hope so! :)
 
Hi Together
As I've seen the Model S in Zurich...I asked the Sales guy when the test drives will start as a non reservation holder.
He said that the test drives will start something round february 2013 for the reservation holders
and the best oportunity is to get an invitation from a reservation holder.
This won't be a guarantee that I could drive one myself, but at least in it and if there is a free slot during that event
maybe there is a small chance to drive it.

Based on this Information I'm searching for an reservation holder in Switzerland who will kindly invite me.

Hoping on your Feedback.
 
Pricing for Switzerland:

PricingCHF.jpg


Source: From the official de_CH webpage on teslamotors.com

BTW: The en_CH version of the website shows the U.S. pricing in USD, which seems odd.
 
Preisgestaltung Schweiz, Testfahrt

Based on this Information I'm searching for an reservation holder in Switzerland who will kindly invite me.

Hoping on your Feedback.

Hier könnte ich sicher etwas machen, ich habe eine Reservation getätigt und warte auf die Einladung zur Testfahrt. Wir sind zwar bereits zu zweit, da ich das Fahrzeug zusammen mit meinem Adoptivsohn erwerben werde, aber es gibt ja noch genug Platz im Fahrzeug:smile:

Die Preise sind draussen und natürlich kommt das Ganze nicht so billig. Zunächst hatte ich auf Preise Dollar-Sfr 1:1 gehofft, jetzt ist es Dollar-Euro 1:1 mit entsprechendem Aufschlag in Sfr. Doch wenn ich vergleiche mit dem Fisker Karma (150'000.-), kommt der Tesla eben doch viel günstiger, bringt mehr Leistung und hat erst noch ein viel grösseres Platzangebot.


Ich dachte zunächst an die Performance-Version, wir werden wohl jetzt eher bei der 85kW Version bleiben, mit Glasdach. Die Rückfahrkamera gehört wohl auch unbedingt dazu. Ob die Luftfederung so viele Vorteile bringt, wie angepriesen?
 
Hi Felix

did you get the mail ?


LST no I did not but it was apparently due to a problem with my tesla profile and if I wanted to be informed of events or to.....?! anyway in the end I cannot go...... :-(. But on a happier note they have said they will have a Geneva event later which would be more convenient anyway. so hopefully this will be when I am in town!

thanks for asking
 
Was at the Amped Tour today:smile:
Get Amped Zurich 2013-02-01.JPG

Invited from Sven (many thanks!) as a passenger.
Tesla Get Amped Zurich.JPG

The Tour was rather short, but a lot of fun.
You could feel the potential this car has...what a cool ride!
Looking forward to get a reservation :smile:
 
It's time to build your Model S

Just finalised my S #268:

Performance
Silver
Silver roof
21" dark grey
Black / Lacewood

Delivery: July - August 2013


Finished paper work last night. Waiting for the story to unfold...
 
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