Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

TACC leidt eigen leven op parallelbaan A12 (Utrecht)

This site may earn commission on affiliate links.
Omdat het zo leeg was schrok ik niet zozeer als wel dat het irriteert. En had mijn voet bij het pedaal, dus het was ook zo gecorrigeerd. Het is vooral onrustig rijden waar je dat niet zou verwachten en erg vervelend voor iemand die achter je rijdt die dat - terecht - al helemaal niet verwacht.

@Hbrink ik vermoed dat het te maken heeft met de detectie van de 'oude' snelweg in het kaartmateriaal. Rij je op de rechterbaan dan heb je kans dat hij die pakt, rij je op de linkerbaan dan niet?
 
ik vermoed in een aantal situaties een patroon. Bij het begin van verbindingswegen in knooppunten en op bepaalde locaties bij weefvakken wordt bij mij de ap snelheid verlaagd, bv van mijn standaard 85 als je 80 mag of bij een hogere limiet naar 100 of 90. Vervelender nog vind ik de reactie op provinciale wegen, waar mijn ap reageert op snelheidsborden voor de parallelweg, bv bij Lopik van 80 naar 30..
 
  • Like
Reactions: LaurensH
ik vermoed in een aantal situaties een patroon. Bij het begin van verbindingswegen in knooppunten en op bepaalde locaties bij weefvakken wordt bij mij de ap snelheid verlaagd, bv van mijn standaard 85 als je 80 mag of bij een hogere limiet naar 100 of 90. Vervelender nog vind ik de reactie op provinciale wegen, waar mijn ap reageert op snelheidsborden voor de parallelweg, bv bij Lopik van 80 naar 30..
80 naar 30? oei.. das heftig
 
80 naar 30? oei.. das heftig
Bij ons in de buurt ook zo’n situatie, maar dat gaat echt niet in een paar seconden hoor……de auto zal op basis van regeneratief remmen de snelheid laten terugzakken naar 30. Je hebt tijd genoeg om zelf de snelheid weer te verhoge ruimschoots voordat er een gevaarlijke situatie ontstaat. Neemt niet weg dat het niet handig is dat het gebeurt, maar je ziet het aankomen en het is dus geen verassing.
 
  • Like
Reactions: job-lek
ik vermoed in een aantal situaties een patroon. Bij het begin van verbindingswegen in knooppunten en op bepaalde locaties bij weefvakken wordt bij mij de ap snelheid verlaagd, bv van mijn standaard 85 als je 80 mag of bij een hogere limiet naar 100 of 90. Vervelender nog vind ik de reactie op provinciale wegen, waar mijn ap reageert op snelheidsborden voor de parallelweg, bv bij Lopik van 80 naar 30..
het probleem zit natuurlijk niet in de AP, die is (nog) niet voor provinciale wegen. Probleem is wel dat bij de verkeersbord herkenning voorbij wordt gegaan aan de plaatsingsregels, waardoor lang niet altijd een snelheidsbord (of einde limiet nodig) is.
 
in de releasenotes van de update: 2022.20.8 --> Ik ben benieuwd of het nu verbeterd is. ;)

1660723763753.png