robertvg
Extremely Well-Known Member
Dat is snel gedaan: de routeplanner A Better Routeplanner laat nu ook zien wat de kosten zijn voor het superchargen onderweg
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Dat hoop ik. Gisteren voor het eerst bij hen getankt, om zelf mijn eerdere oproep op te volgen hen na de recente prijsverlaging aan te moedigen om op de ingeslagen weg verder te gaan. Drie kwartier op een troosteloze stek, 175 km geladen, ruim 20 euro lichter, ik word er nog niet blij van.Zet meteen een benchmark voor Fastned.
Niet te vergeten dat je bij een laadpaal zelf voor de 10% conversie verlies van AC naar DC betaald.blijft nog een stuk goedkoper dan aan een publieke laadpaal, daar zit je nu rond de 31-35 cent.
20 ct komt ver in de richting van de tarieven die je thuis ook betaald voor het laden
it's never as good as the first time.Ik heb net op de knop gedrukt, maar krijg nog geen tintelende gevoelens. Zal wel bij het ophalen rond mei zijn.
Wordt dan de derde Tesla dus ze zullen wel raar staan te kijken.
krijg de boodschap bij het bezoeken van deze site dat deze niet beveiligd isDat is snel gedaan: de routeplanner A Better Routeplanner laat nu ook zien wat de kosten zijn voor het superchargen onderweg
View attachment 210317
Ik heb mijn M3 al lang besteld. Heb ik dit probleem dus ook niet ?Je kan nog vandaag en morgen een nieuwe bestellen.
Dan heb je dit probleem niet
Niet als je hem nog voor april geleverd krijgtIk heb mijn M3 al lang besteld. Heb ik dit probleem dus ook niet ?
Zit er zelf op te kijken maar netjes in de secure mode.krijg de boodschap bij het bezoeken van deze site dat deze niet beveiligd is
Zonder www werkt het wel goed, dus A Better RouteplannerZit er zelf op te kijken maar netjes in de secure mode.
certificaat is OK, misschien tijdelijk
Merk op dat Tesla zegt dat dit verkocht wordt onder hun reele kostprijs. Dat zal wel zo zijn als je de installatie en onderhoudskost van het supercharger netwerk in rekening brengt.Marginale stroomkosten zitten onder de 6 cent per kWh, dus deze tarieven leveren een reële bijdrage aan de bottom line.
Marginale stroomkosten zitten onder de 6 cent per kWh, dus deze tarieven leveren een reële bijdrage aan de bottom line.
<enigzins Off-topic>
<off-topic>
Het moet eraf : er worden nog nieuwe windmolenparken gebouwd om de Noordzee; de expolitanten krijgen MINIMAAL 13ct per kWh, aan de productiezijde ! En dat gedurende de komende 20 jaar. Dat is dus ruim meer dan het dubbele van een "normale" producent.
Eén en ander is onmiskenbaar een gevolg van de belangenvermenging van een bepaalde minister van de Noordzee én consumentenzaken én economie én nadien ook nog Fraudebestrijding (!!) die zelf daarnaast nog grote belangen had in een windmolenexploitant op de Noordzee.
Tja Frankrijk he... Tesla zal daar wel Franse monteurs aan het werk hebben voor het onderhoud. Staken kunnen ze daar ook goed trouwens...Ik ben net terug van een trip naar Valencia en het is me opgevallen dat van de 5 superchargers die ik in Frankrijk bezocht heb er 3 met problemen waren.
Alle drie de keren kwam ik in eerste instantie niet verder dan 50kw met een vrijwel lege accu, met een andere stall wel volle mep.
Ook was in één geval de buitenmantel van de laadkabel terug geschoven zodat je de aders zag.
Met andere woorden, er is meer onderhoud nodig dan je zou verwachten en dat heeft natuurlijk wel invloed op het eventuele verdienmodel.
En je moet mensen goed uitleggen dat ze even in de gaten houden wat er gebeurt tijdens het laden, zeker als je per tijdseenheid gaat afrekenen.
( De eerste twee keer met Tesla gebeld en die waren al op de hoogte, online)