TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker or making a Paypal contribution here: paypal.me/SupportTMC

TE KOOP: 4x Michelin Primacy 3 245/45-19 102Y (z.g.a.n.)

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by vdvoorde, Jul 25, 2016.

1. vdvoorde

vdvoorde 1961 Born Petrolhead 2016 Reborn Electric

Deze week gaat eindelijk mijn 20" zomerset eronder. De originele 19" velgen zal ik als winterset gebruiken. De originele 19" (zomer) banden kunnen daarom de verkoop in: Michelin Primacy 3, 245/45-19 102Y, ca. 4.500 km gereden (en volgens mijn schat rijd ik al jaren als een opaatje .....)

Nieuwprijs (internet): vanaf ca. €235 per stuk, incl. BTW, excl. montage.
    Vraagprijs: €150 per stuk, bij voorkeur in het handje, excl. montage.

Vanaf maandag 1 augustus af te halen in Hoofddorp.

2. FVO

FVO Active Member

Je hebt een pm

3. OW_85D

OW_85D Member

Ben blij dat je al een PM hebt, dan durf ik mijn set ook aan te bieden. Heb zo'n zelfde set beschikbaar. Laat er nu Goodyear's onder zetten. De Michelin's hebben tussen de 5000- 6000 km gereden - liggen er onder sinds 2 juni. Vrijdagochtend komen de GY's eronder; zaterdagochtend op vakantie dus ophalen vrijdag in de middag/avond. Prijs per stuk 100,- euro.

4. ErnstT

ErnstT Active Member

Waarom je gebruikte banden zonder factuur zou willen kopen kan ik niet helemaal volgen. Een band van € 235 is € 194 ex nieuw en als zakelijk gekocht echt goedkoper dan 100-150 met 20% slijtage gebruikt. Zijn er eigenlijk wel privé Tesla rijders hier op het forum?

• Like x 1
  5. OW_85D

OW_85D Member

Misschien heb je wel gelijk; het leek me een redelijke prijs. Waarschijnlijk is 85,- euro / band realistischer.. bij deze aangepast.

6. FVO

FVO Active Member

Aanwezig

7. vdvoorde

#7 vdvoorde, Jul 26, 2016
    Last edited: Jul 26, 2016
    Een PM betekent niet automatisch 'verkocht'. Niet zo heel sjiek, deze actie. Maar gelukkig heeft mijn post ervoor gezorgd dat jij nu ook iets aan durft te bieden. Dus gisteren heb ik toch nog een goede daad verricht!

8. vdvoorde

#8 vdvoorde, Jul 26, 2016
    Last edited: Jul 26, 2016
    Wie zegt dat ca. 5K gereden km's 20% slijtage opleveren? Dus na ca. 20K gereden km's al toe aan vervanging. Ik heb op dit forum toch wel andere slijtage-cijfers voorbij zìen komen. Het lijkt mij niet meer dan een stevige aanname, wellicht gebaseerd op jouw rijgedrag. Maar misschien heb ik het helemaal mis. Dan wordt voor mij de komende Tesla-periode qua banden een duurdere!

9. ErnstT

ErnstT Active Member

dat was een worst-case aannname ja.... 30-40K km is meer gangbaar ik heb nog geen band hoeven te vervangen (behalve winter) maar een nieuwe Tesla gekocht een jaar geleden :)

Wat ik misschien beter had kunnen stellen is dat de markt buiten het Tesla forum aanzienlijk groter is, via Marktplaats bijvoorbeeld.

10. OW_85D

OW_85D Member

Het is echt een toevalligheid: ik heb gisterenochtend een afspraak gemaakt om mijn banden te vervangen komende vrijdag en daarna gaan we meteen op vakantie.Ik sla de banden liever niet op dus vandaar dat ik gisterenavond de banden te koop wilde gaan zetten op het forum. Ik voelde me inderdaad bezwaard maar ging er vanuit dat de pm wel tot zaken zou leiden. Als ik het goed begrepen heb dan is dat ook zo. Mochten we elkaar ooit tegen komen bij een SuC dan is het biertje van mij.

11. Keezje

Keezje Active Member

Nieuwsgierig: vanwaar de keuze voor GY ipv MP3?

12. Hurkie

Hurkie Member

Jazeker wel, ben helaas gewoon loonslaaf dus geen belastingvoordeel voor mij. Desondanks toch een erg blije tesla rijder ;)

@OW_85D je hebt een PM

13. OW_85D

OW_85D Member

De banden zijn verkocht. De keuze voor de GY is gemaakt vanwege afrolgeluid. Hopelijk scheelt het wat. Ik laat het weten.

Share This Page