Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

te korte aandrijfassen

This site may earn commission on affiliate links.
Mogelijk is dit elders al geplaatst, via de zoekfunctie kwam ik wel iets tegen in het ' janken over tekortkomingen' topic, maar niet zo specifiek en concreet. Sinds een aantal maanden heb ik bij het wegrijden dat er bij de voorwielen een rammelend en schrapend geluid te horen is. Dit heb ik ook aangegeven tijdens de servicebeurt in December, maar vanwege sneeuw konden ze dit destijds niet testen....

Gisteren alsnog naar servicecenter geweest, een technicus reed mee en vertelde mij dat ze een issue hebben met te korte aandrijfassen. Oplossing voor nu zou het identiek zelfde onderdeel monteren zijn. Een echte oplossing zijn ze nog mee bezig te ontwikkelen. Het kan geen kwaad zegt men, en is alleen te horen bij een koude start. Mocht het bij een warm gereden auto ook optreden dan vervangen ze de onderdelen (door identieke).

Vandaag kwam er een melding hier op forum als ook op elektrek echter dit gaat volgens mij over iets anders. Mijn collega rijdt ook een S 90D en heeft identieke ervaringen.

Zijn er meer mensen waar dit speelt? Ben benieuwd hoe ze dit gaan oplossen op korte termijn, ik heb ik November al telefonisch doorgegeven en bij de beurt in December.

Mogelijk is dit elders al geplaatst, via de zoekfunctie kwam ik wel iets tegen in het ' janken over tekortkomingen' topic, maar niet zo specifiek en concreet. Sinds een aantal maanden heb ik bij het wegrijden dat er bij de voorwielen een rammelend en schrapend geluid te horen is. Dit heb ik ook aangegeven tijdens de servicebeurt in December, maar vanwege sneeuw konden ze dit destijds niet testen....

Ik heb een soortgelijk geluid, echter alleen als ik volstroom geef. Onderdelen zijn besteld en binnenkort gaat 'De Tes' logeren bij SEC Den Haag. De meerijdende monteur gaf aan dat het een bekend probleem is. Als ik het mij goed herinner ging het inderdaad om de assen.

Last edited: