Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Te mooi om waar te zijn?

This site may earn commission on affiliate links.
Display is niet scherp te krijgen, maar de wagen heeft voor een groot nummerbord, zwart op zwart, dat zie je enkel als je de foto vergroot, dat soort kom je niet tegen in de VS.
Ook de stenen/klinkers op de oprijlaan doen me europees aan.
 
Guiness praat hier over de MIA. Is er al iets bekend over de MIA voor 2016???

Anders zou Tesla toch voor alle bestellingen de contracten moeten finalizen voor december 2015. Anders loopt iedereen die een Tesla in bestelling heeft staan in NL misschien een aftrekpost mis van 18000,-. Tenzij de MIA regeling gewoon op dezelfde manier wordt doorgezet. Maar dat risico wil en kan ik niet nemen lijkt mij.
 
Guiness praat hier over de MIA. Is er al iets bekend over de MIA voor 2016???

Anders zou Tesla toch voor alle bestellingen de contracten moeten finalizen voor december 2015. Anders loopt iedereen die een Tesla in bestelling heeft staan in NL misschien een aftrekpost mis van 18000,-. Tenzij de MIA regeling gewoon op dezelfde manier wordt doorgezet. Maar dat risico wil en kan ik niet nemen lijkt mij.

Volgens mij wordt dat pas op 1 januari geplubiceerd, toch? Dit is voor mij ook een belangrijk punt: ik wil graag m'n classic upgraden, maar wacht op de volgende "refresh" (full-led lichten, cpu upgrade, ventilated seats, whatever) zodat ik straks niet weer binnen 3 maand achterloop.
Aan de andere kant wil ik niet de MIA missen, omdat de afschrijving dan wel enorm wordt. Lastig, lastig... Order in de laatste week van December plaatsen en dan maar afwachten wat de MIA doet. :)
 
Volgens mij wordt dat pas op 1 januari geplubiceerd, toch? Dit is voor mij ook een belangrijk punt: ik wil graag m'n classic upgraden, maar wacht op de volgende "refresh" (full-led lichten, cpu upgrade, ventilated seats, whatever) zodat ik straks niet weer binnen 3 maand achterloop.
Aan de andere kant wil ik niet de MIA missen, omdat de afschrijving dan wel enorm wordt. Lastig, lastig... Order in de laatste week van December plaatsen en dan maar afwachten wat de MIA doet. :)

Waarom afwachten wat de MIA doet? Als je in December bestel dan is de MIA van 2015 van toepassing.
 
Per 1-1-2014 MIA versoberd KIA vervallen (muv grijs kenteken)
Per 1-1-2015 EIA (42%!) voor zonnepanelen er uit.....
Per 1-1-2016 ....
Het wordt een beetje een gok linksom of rechtsom... maar met max 2K risico bij finaliseren EN de mogelijkheid Justdiggit te helpen via de link van Hans zou dat toch een tevreden gevoel moeten geven?
 
inmiddels is dit draadje al een paar jaar oud, maar zelf ben k ook een Tesla aan het overwegen en aan het vergelijken met andere opties. Het verbaast mij dat bij elke vergelijking met zakelijk vs. prive de onbelaste km vergoeding van 0.19 cent buiten beschouwing wordt gelaten. Het is dan geen eerlijke vergelijking meer imo.

Ook ik heb dankbaar gebruik gemaakt van de TCO excel sheets van oa Steinbuch, maar om een eerlijke vergelijk te maken moet je de jaar km opsplitsen in prive/zakelijk en over het zakelijke deel 0.19 cent onbelast uitkeren aan jezelf.
 
  • Like
Reactions: PaulusdB
thanks PaulusdB!

Ik zie nu trouwens dat Fox_NL de zakelijke km en km vergoeding wel heeft opgenomen in zijn eigen sheet!

Zelf ben ik er nog niet helemaal uit. TCO van de Tesla is in mijn geval altijd iets hoger dan de andere alternatieven, maar je hebt natuurlijk de niet kwantificeerbare voordelen van het rijden in een Tesla :).
 
  • Like
Reactions: Basvdpoel
thanks PaulusdB!

Ik zie nu trouwens dat Fox_NL de zakelijke km en km vergoeding wel heeft opgenomen in zijn eigen sheet!

Zelf ben ik er nog niet helemaal uit. TCO van de Tesla is in mijn geval altijd iets hoger dan de andere alternatieven, maar je hebt natuurlijk de niet kwantificeerbare voordelen van het rijden in een Tesla :).
welkom.
als je je nick wil waarmaken, kan je niet anders dan Tesla rijden. :)
#TheFutureIsNow