Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Technische Issues/eigenaardigheden aan/van dit Forum

This site may earn commission on affiliate links.
Sorry, weet niet zo snel waar ik dit moet posten, dus heb maar nieuw topic aangemaakt. Ik krijg continu de melden of ik pixel.js van securepaths.com wil downloaden.. Lijkt mij niet echt in de haak.. Iemand ook deze melding?

melding.png
 
mhh, ik begrijp dat mijn PC niet besmet is, maar dat de server de security settings zo heeft staan dat een .js altijd geblokked zal worden, echter ik ben ook localadmin, dus dan komt de vraag of ik het wil installeren. Kan dus ook zijn dat de site dit al bij anderen wel heeft geinstalleerd en bij mij dus niet... Afijn, word nu naar gekeken hier. Thx voor de hulp. Ik zal even uitkomst posten..
 
Last edited:
mhh, ik begrijp dat mijn PC niet besmet is, maar dat de server de security settings zo heeft staan dat een .js altijd geblokked zal worden, echter ik ben ook localadmin, dus dan komt de vraag of ik het wil installeren. Kan dus ook zijn dat de site dit al bij anderen wel heeft geinstalleerd en bij mij dus niet... Afijn, word nu naar gekeken hier. Thx voor de hulp. Ik zal even uitkomst posten..

Hmmm... niet grappig. Ik krijg zojuist dezelfde melding/vraag! Standalone pc. Na bezoek aan dit forum.
 
begrijp ook niet wanneer je eindelijk van je junior-member status member wordt. moet daar een ballotage commissie over beslissen? of moet je heel veel dingen posten?
en wanneer "het neuter probleem" een keer opgelost is en geen sticky thread meer hoeft te zijn.
mysteries, mysteries....
 
Ok, blijkbaar is mijn PC niet besmet, en grote kans iedereen die deze melding niet krijgt is nu besmet. Dit forum heeft een virus. Blijkbaar zijn ze gehacked en word er en javascript aangeboden. Als je security settings niet zwaar zijn, voert het script gewoon uit en is je PC mogelijk besmet.
Al enig idee hoe ik kan controleren of dat is gebeurd?
(mijn vrouw zegt altijd al dat het niet gezond is om zo veel op dit forum te zitten, nu blijkt ze gelijk te hebben...)
 
persoonlijk malware protectie advies: http://www.malwarebytes.org/
ben zelf IT professional en dit is één van de weinige betalende services die ik durf aanbevelen aan klanten
Als dit tooltje je niet kan helpen bij infecties is formateren waarschijnlijk de enigste resterende optie ;-)
Mocht dit forum kwaadaardige code injecteren had de website protectie module ervan me al lang gewaarschuwd

Thx, ik zie dat ze ook middels active directory deployment hebben. Misschien stomme vraag, maar is dit dan een oplossing voor een server en 40 werkstations en 8 laptops welke middels VPN verbinden met de zaak? En zo ja, wat kost zoiets? Staan géén prijzen bij. Het ICT bedrijf welke onderhoud bij ons deed is failliet gegaan. We hadden al gedoe met ze, dus al 2 maanden geen contact totdat we zagen dat ze gewoon niet meer bestaan. Zij deden virus protectie voor €3,50 per werkstation op afstand, echter dat werkt dus nu niet meer.

Thx op voorhand!

Gr,
Paul

EDIT.. Doorklikken en prijs is €31,91 per licentie (25-50 volume), PC per jaar, das dus stuk goedkoper dan wat we hadden.
 
Last edited:
Thx, ik zie dat ze ook middels active directory deployment hebben. Misschien stomme vraag, maar is dit dan een oplossing voor een server en 40 werkstations en 8 laptops welke middels VPN verbinden met de zaak? En zo ja, wat kost zoiets? Staan géén prijzen bij. Het ICT bedrijf welke onderhoud bij ons deed is failliet gegaan. We hadden al gedoe met ze, dus al 2 maanden geen contact totdat we zagen dat ze gewoon niet meer bestaan. Zij deden virus protectie voor €3,50 per werkstation op afstand, echter dat werkt dus nu niet meer.

Thx op voorhand!

Gr,
Paul

Als je op ziek bent naar een nieuwe ICT dienstverlener kan ik het bedrijf dat ons kantoor (advocatenkantoor) inmiddels al weer bijna 6 jaar ondersteunt absoluut aanbevelen. Je kunt mij een pm sturen voor verdere gegevens.
 
Thx, ik zie dat ze ook middels active directory deployment hebben. Misschien stomme vraag, maar is dit dan een oplossing voor een server en 40 werkstations en 8 laptops welke middels VPN verbinden met de zaak? En zo ja, wat kost zoiets? Staan géén prijzen bij. Het ICT bedrijf welke onderhoud bij ons deed is failliet gegaan. We hadden al gedoe met ze, dus al 2 maanden geen contact totdat we zagen dat ze gewoon niet meer bestaan. Zij deden virus protectie voor €3,50 per werkstation op afstand, echter dat werkt dus nu niet meer.

Thx op voorhand!

Gr,
Paul

EDIT.. Doorklikken en prijs is €31,91 per licentie (25-50 volume), PC per jaar, das dus stuk goedkoper dan wat we hadden.

Paul,

Beetje off topic misschien maar wij hebben voor onze klanten een cloudbased platform gebouwd waarop elk kantoor (bijna 30) met al zijn medewerkers (variant van 1 tot rond 30) gewoon via https met twofactor authentication op inlogt. Ook onderling zo verbinding en geen van hen heeft meer eigen server of van nog en altijd de laatste updates.


Moet je daar niet naar toe gaan werken? het lijkt me bij je zo erg kostbaar en gevoelig.
 
Wil er hier even aan toevoegen dat Malwarebytes GEEN antivirus applicatie is, dit dient ter aanvulling van een AV app ;-)
(bij mij draait het naast het gratis te verkrijgen 'Windows Security Essentials' AV, ok misschien niet HET beste AV op de markt maar met deze combi in jaren geen virussen meer gehad)
Cloud based services is dezerdaags HOT, maar het staat er toch los van dat de verbindende clients (laptops/pc) wel nog steeds van een AV moeten voorzien worden.
Firebird: al eens van "Shell Shock" (Bash Exploit) gehoord? indien niet, best een googelen en kijken hoe je het gat op uw MAC dicht krijgt ;-)
 
Last edited:
Voor enkele van mijn klanten heb ik ook een webbased systeem opgezet. Kan je nog kiezen om het in de Cloud te draaien of op eigen servers. Clients zijn niet trusted. Vergemakkelijkt het beheer ook aanzienlijk en maakt BYOD een eitje. Het is niet voor alle situaties een optie maar het is veel gemakkelijker te beveiligen en toekomstbestendig. En niet te vergeten veen lagere TCO meestal.