Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Telefonische bereikbaarheid Tesla

This site may earn commission on affiliate links.
Ik probeerde net Tesla te bellen vanwege een technisch probleem, maar ongeacht de keuze in het menu wordt ik doorverwezen naar de website.

Is dat omdat het zondag is, of nieuw beleid waardoor ik voor ieder wissewasje naar het servicecentrum moet via een afspraak te maken in de app?
 
Ik probeerde net Tesla te bellen vanwege een technisch probleem, maar ongeacht de keuze in het menu wordt ik doorverwezen naar de website.

Is dat omdat het zondag is, of nieuw beleid waardoor ik voor ieder wissewasje naar het servicecentrum moet via een afspraak te maken in de app?
Je hoeft niet naar het Servicecentrum, maar je moet wel voor alles een afspraak maken in de app.
De ervaring van velen is dat ze (snel, maar ik neem aan niet op zondag?) contact opnemen om de afspraak verder door te nemen. Het is een wissewasje schrijf je, want voor urgente storingen schijnt er een ander traject te zijn.
 
Je hoeft niet naar het Servicecentrum, maar je moet wel voor alles een afspraak maken in de app.
De ervaring van velen is dat ze (snel, maar ik neem aan niet op zondag?) contact opnemen om de afspraak verder door te nemen. Het is een wissewasje schrijf je, want voor urgente storingen schijnt er een ander traject te zijn.

Maar ze nemen de telefoon dus nooit meer op?

Ik vind dat persoonlijk belachelijk. Ik heb meermaals Tesla service onderweg nodig gehad om verder te kunnen komen. Nu is dat dus onmogelijk en is de mobiliteitsgarantie dus ook een wassen neus.

Voor mij is dat wel een reden om Tesla de rug toe te keren. Als ze dit niet heel snel veranderen was dit meteen de laatste Tesla.
 
Maar ze nemen de telefoon dus nooit meer op?

Ik vind dat persoonlijk belachelijk. Ik heb meermaals Tesla service onderweg nodig gehad om verder te kunnen komen. Nu is dat dus onmogelijk en is de mobiliteitsgarantie dus ook een wassen neus.

Voor mij is dat wel een reden om Tesla de rug toe te keren. Als ze dit niet heel snel veranderen was dit meteen de laatste Tesla.
Ik heb vorige week 2 keer gebeld wegens laadproblemen. Eenmaal direct verbonden (woensdag 7:25), 1 keer na 7 minuten, donderdag 17:30.
Niet bepaald daluren.
 
Deze zomer in Italie 1x gebeld en na 40 minuten (jawel) wachten opgehangen. Later had ik wel, na 30 minuten wachten, contact - Engelstalig, geen probleem maar had wel Nederlands gevraagd.

Ik was in een bandencentrale voor een zacht afgaande band te laten herstellen en die man wist dat tesla de auto op de banden laat zakken als iets niet in de instellingen aangepast werd.

Veel espresso’s gedronken...
 
Deze zomer in Italie 1x gebeld en na 40 minuten (jawel) wachten opgehangen. Later had ik wel, na 30 minuten wachten, contact - Engelstalig, geen probleem maar had wel Nederlands gevraagd.

Ik was in een bandencentrale voor een zacht afgaande band te laten herstellen en die man wist dat tesla de auto op de banden laat zakken als iets niet in de instellingen aangepast werd.

Veel espresso’s gedronken...
Verbetering lijkt heel recent (1 week). Of ik heb 2 keer geluk gehad. Het was 1 keer een portugese, fysisch aanwezig in Tilburg. Zou het team uitgebreid zijn?
 
  • Informative
Reactions: Frank C
Deze zomer in Italie 1x gebeld en na 40 minuten (jawel) wachten opgehangen. Later had ik wel, na 30 minuten wachten, contact - Engelstalig, geen probleem maar had wel Nederlands gevraagd.

Ik was in een bandencentrale voor een zacht afgaande band te laten herstellen en die man wist dat tesla de auto op de banden laat zakken als iets niet in de instellingen aangepast werd.

Veel espresso’s gedronken...

RTFM
 
Ik probeerde net Tesla te bellen vanwege een technisch probleem, maar ongeacht de keuze in het menu wordt ik doorverwezen naar de website.

Is dat omdat het zondag is, of nieuw beleid waardoor ik voor ieder wissewasje naar het servicecentrum moet via een afspraak te maken in de app?

Twee weken in Oostenrijk eerste keer probleem met airco, die niet werkte omdat het accusysteem alle koeling nodig had. Dat ging vanzelf over, na een nacht stilstand. Afgelopen woensdag op de terugweg in Duitsland hetzelfde euvel. Het 013-nummer in het scherm reageert met een Duitse stem, die mij opdracht een ander nummer te bellen. Helaas, "unter dieser Nummer ist kein Anschluss bekannt". Daarna maar naar SeC Rotterdam gebeld, en optie "Verkoop" gekozen, omdat ik op het punt sta de Tesla te verkopen als het continu 40 graden in de auto is, het opladen op SuC's beperkt is tot 40 kW, op 800 kilometer van huis. "Verkoop" zou "Service" vragen mij terug te bellen; ik ben nog aan het wachten ...
Van een aardige Duitse Tesla taxi-chauffeuse de tip gekregen via de app een afspraak te maken bij SeC Nürnberg, met in de toelichting bovenaan te melden dat ik snel teruggebeld wil worden i.v.m. urgentie; dat gedaan en doorgereden naar SeC aldaar, waar ik na sluitingstijd alleraardigst ontvangen ben; ze hadden de boodschap inderdaad begrepen. Op donderdag kon ik me om 8:00 uur melden en tussen de afspraken door zouden ze een diagnose stellen; het bleek dat de compressor kapot was, en die hadden ze gelukkig op voorraad. Om 15:00 uur kon ik met een gerepareerde model X de terugreis aanvaarden, waarbij ik een aangename verrassing had met een laadsnelheid van 145 kW in Moers (D), ondanks dat ik nog geen software-update had geïnstalleerd.
Kortom: telefonische bereikbaarheid is bagger, maar in tijden van nood reageert in ieder geval het SeC-Nürnberg.
 
ik vrees dat iedereen gewoon de dupe is van het eindeloze ongeduld van nieuwe M3 eigenaars die gewoon continu willen weten wat hun VIN nr is of op welke boot hun auto zit
Het vele bellen is weer de reden van het slecht op de hoogte houden van Tesla. Tesla zou dat proces zelf ook kunnen verbeteren door bepaalde informatie in je Tesla account weer te geven; VIN, welke boot (als een auto gekoppeld is aan jouw bestelling), verwachte leverdatum, enz.
 
ik vrees dat iedereen gewoon de dupe is van het eindeloze ongeduld van nieuwe M3 eigenaars die gewoon continu willen weten wat hun VIN nr is of op welke boot hun auto zit

Sorry, maar dit is volgens mij echt onzin. Wij hebben tot nu toe twee keer per email een afleverdatum toegezegd gekregen. Al twee keer hebben we daarna niets gehoord en dus moeten bellen. Gaan we vandaag dus voor de tweede keer doen.
Nu hebben we een kenteken, tweede eindfactuur en geplande afleverdatum van woensdag a.s. In de status staat nog steeds:

"Wij stellen uw contract op en nemen contact met u op wanneer u de eindbetaling kunt voldoen."

Dan is het toch niet raar dat veel mensen gaan bellen?
 
Aflevering is een ander nummer, bij een specifiek afleverteam. Heeft niks met de service te maken.

Als je een dringend technisch probleem hebt, kan je via het keuzemenu wel bij een persoon geraken. Naar mijn ervaringen overigens binnen de 5 minuten. Wil je gewoon een service plannen, kan dat via de app of de website en zal men je contacteren voor concretere afspraken of zelfs afspraken te vervroegen. Heb je een vraag, kan je die stellen via de site.

Je auto heeft een 'dossier' bij Tesla. Elk Service Center, maar ook elke helpdesk operator, kan dus nagaan wat er speelt met je auto. Er is dus absoluut geen noodzaak om een specifiek service center te gaan bellen om een vraag of een probleem.
 
Ik probeerde net Tesla te bellen vanwege een technisch probleem, maar ongeacht de keuze in het menu wordt ik doorverwezen naar de website.

Is dat omdat het zondag is, of nieuw beleid waardoor ik voor ieder wissewasje naar het servicecentrum moet via een afspraak te maken in de app?
Ja, dat is nieuw beleid.
En inderdaad werkt een afspraak maken via de app wel.
Maar langsgaan bij het Service Center werkt ook nog (voor mensen met tijd genoeg, zoals ik).
Maar ze nemen de telefoon dus nooit meer op?

Ik vind dat persoonlijk belachelijk. Ik heb meermaals Tesla service onderweg nodig gehad om verder te kunnen komen. Nu is dat dus onmogelijk en is de mobiliteitsgarantie dus ook een wassen neus.

Voor mij is dat wel een reden om Tesla de rug toe te keren. Als ze dit niet heel snel veranderen was dit meteen de laatste Tesla.
Road Assistance neemt nog steeds de telefoon op, voor spoedgevallen. Soms wel wat minder snel, ja.

Ze hebben ook voor mij in het verleden een hoop storingen telefonisch kunnen oplossen c.q. aanmelden bij het SeC. Als dit weg zou vallen, is de lol er wel af, ja. Maar zover is het nog niet, gelukkig.

Er heerst helaas wel de houding dat er na jou tien anderen staan te wachten, die minder veeleisend zijn. Misschien niet op de werkvloer, maar toch zeker in de huidige bedrijfsfilosofie.
 
  • Like
Reactions: Devils son
Ik zie wel wat in het verder verbeteren van de support via de app met meer directe communicatie en chat mogelijkheden. Ik hoef echt niet iemand aan de telefoon. De meeste service bedrijven prefereren toch juist telefonisch contact te vermeiden? Ik zie het als positief dat Tesla probeert zich hiermee meer als een modern bedrijf te positioneren. Maar ze hebben het bellen wel sneller uitgezet dan dat het alternatief goed op orde is en dat zal ongetwijfeld een kosten/risico/klanttevredenheid balans discussie en besluit zijn geweest.
Mensen actief motiveren om niet te vaak te bellen is ook een algemene service/support strategie, gaat vooral om de manier waarop natuurlijk.
Hopelijk ontstaan er uiteindelijk in de app of in de MyTesla portal ook service/casenummers, zodat je beter kan tracken hoe het ervoor staat.
 
Ja, dat is nieuw beleid.
En inderdaad werkt een afspraak maken via de app wel.
Maar langsgaan bij het Service Center werkt ook nog (voor mensen met tijd genoeg, zoals ik).

Road Assistance neemt nog steeds de telefoon op, voor spoedgevallen. Soms wel wat minder snel, ja.

Ze hebben ook voor mij in het verleden een hoop storingen telefonisch kunnen oplossen c.q. aanmelden bij het SeC. Als dit weg zou vallen, is de lol er wel af, ja. Maar zover is het nog niet, gelukkig.

Er heerst helaas wel de houding dat er na jou tien anderen staan te wachten, die minder veeleisend zijn. Misschien niet op de werkvloer, maar toch zeker in de huidige bedrijfsfilosofie.

Het is aan de ene kant goed om te horen dat road assistance nog niet uit de lucht is.

Maar aan de andere kant merk ik ook die houding die je beschrijft (niet gek, we hebben beiden meegemaakt hoe het was en hoe het nu is). Ik denk dat het kortzichtig is en veel meer gaat kosten dan gaat opleveren. Want tevreden Teslarijders zijn ambassadeurs van het merk. En dat is je omzet van de toekomst.
 
  • Like
Reactions: PaulusdB
Ik vraag me wel af wat je dan zoal tegenkomt dat je telefonische service nodig hebt om verder te geraken, en of je Tesla dan inderdaad wel geschikt is.

Wat dacht je van bijvoorbeeld een voorste motor die stuk loopt naar 800km? Dan is het wel fijn als je redelijk snel geholpen wordt, en niet 45 min in de wachtrij hoeft te hangen. Om vervolgens geholpen te worden door iemand die gebrekkig Engels praat en zich aan de andere kant van de wereld bevindt.

Je reacties zijn soms tenenkrommend om te lezen. Snap dat jij ontzettend blij bent met Tesla, maar accepteer ook dat iemand anders een andere ervaring kan hebben.