TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker and becoming a Supporting Member. For more info: Support TMC

Telefoonsleutel

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by danovic212, Feb 25, 2020.

1. danovic212

danovic212 Member

Regelmatig werkt mijn telefoon (S10) niet als sleutel om de auto (M3) te openen, dwz als ik de telefoon passief bij mij heb. Openen via de app werkt wel gewoon. Iemand tips/suggesties?

2. Dan84

Dan84 Member

De zoekfunctie van het forum al geprobeerd? Staan veel tips op die je kan proberen om dit probleem op te lossen.

• Like x 1
  3. BMW740iL

BMW740iL Member

en? al wat wijzer geworden? De combinatie iphone met mijn Model 3 geeft ook vaak een grommend Sentry Oog

4. adjego

adjego Member

Ik heb ook een iphone en ervaar zelden tot nooit een probleem. Toevallig de telefoon in de kontzak?

• Funny x 1
  5. ChristopheDC

ChristopheDC Member

Nog nooit problemen gehad hiermee, draag mijn Samsung S10+ wel ook altijd in mijn hemdzak. Zoals eerder aangegeven: in achterzak werkt dit niet goed, mogelijks uit veiligheidsoverwegingen moet de telefoon heel dichtbij gedetecteerd worden.

6. danovic212

danovic212 Member

Ik ga de komende dagen proberen wat er gebeurt als ik mn tel in de hand houd als ik de auto benader.

7. eelcodb

eelcodb Member

Heerlijk die keyfob voor de model 3... wil niets anders meer.

8. JoostG

JoostG Member

Ik ervaar de laatste weken ook problemen. In het verleden liep ik naar de m3 en ging die open. Nu sta ik regelmatig te klooien en heb ik de app nodig om de auto te openen.

9. SparkyM3LR4WD

SparkyM3LR4WD Elbert

Openen via Iphone gaat nog steeds prima maar ik merk wel dat je soms iets langer moet wachten -> hendel open houden totdat auto ontgrendeld. (soms wel 5 seconden) Alsof de auto in een diepe winterslaap is beland :)

10. HWS

HWS Well-Known Member

Mijn ervaring is dat de app wel “open” moet staan op je telefoon. En met de juiste tesla in beeld. Als ik mijn X voor heb staan in de app gaat de 3 niet open.

• Like x 1
  11. Kiprich

Kiprich Member

Opvallend dat er zoveel problemen zijn met de telefoonsleutel, ik wil dit stukje luxe voor geen meter meer kwijt. Heerlijk zo zonder na te denken de auto kunnen openen en wegrijden. Ik heb hem in mijn voorste linkerbroekzak en de auto gaat altijd netjes open (aangezien ik ook linkshandig ben, staat het linkerbeen eigenlijk altijd het dichtste bij de auto). Ik merk wel dat de auto er meer problemen mee heeft als ik de telefoon in mijn kontzak doe. De connectie met mijn lichaam tussen telefoon en auto is niet gewenst.. hij vindt mij dik o_O

• Funny x 1
  12. BMW740iL

BMW740iL Member

862577CA-6D71-4B45-ADC9-6FBEC4F831B0.png kijk eens of iphone locatie toestaan voor de Tesla app op Altijd staat

• Informative x 1
  13. JoostG

JoostG Member

Een hele handige feature: als ik uit de Kia e Niro stap vergeet ik iedere keer de fysieke start/stop knop in te drukken wanneer ik parkeer en uitstap. Dat levert een vervelende piep op, teruglopen, en het besef dat Kia nog wat traditioneler denkt.

14. adjego

adjego Member

Dit is zeker geen verplichting om het goed te laten werken. Ik heb geen één app die altijd gps gebruikt op mijn telefoon. Ik heb heel af en toe dat ik de telefoon moet ontgrendelen voordat de auto opent, maar dit kan ik in mijn 14k aan kilometers op 1 hand tellen.
    Ik heb overigens ook "ververs op achtergrond" uit staan.

Telefoon zit altijd in mijn broekzak voorzijde rechts.

15. BMW740iL

BMW740iL Member

daar zit mijn telefoon ook altijd o_O

Sluit je de Tesla app af? Of laat je die aan staan?

16. Dreistein

Dreistein Member

Ik leg mijn gsm gewoonlijk op het dak. Dan deur open, sentry af, kabel opruimen, het standaardritueel ... En weg. Aan eerste kruispunt stoppen, gsm van dak weghalen, en verder rijden.
    Voorzie wel een gsmhoesje met antislip.

• Funny x 5
    • Informative x 1
  17. adjego

adjego Member

App niet afsluiten, maar gewoon "sluiten" dmv homeknop / swipe (iPhone 11 Pro).

18. KokW

KokW Member

Kijk ook even naar je energiebespaar-instelling. De app moet wel actief zijn om de auto te ontgrendelen.

19. KokW

KokW Member

Ik heb het getest: als je de hendel even langer vasthoudt bij het openen, springt de deur alsnog open.
    Kwestie van geduld hebben.

20. SR89

SR89 Member

Wat ik nog steeds vreemd vind aan de telefoonsleutel in de Tesla-app, is dat je niet een soort hoofdgebruiker kan aanwijzen, waarbij alleen de hoofdgebruiker de locatie van de Tesla ziet in zijn/haar Tesla-app. Ik wil mijn M3 gerust uitlenen aan mijn partner, familie etc. en het hebben van de app op hun telefoon is gemakkelijker dan de sleutelkaart. Echter ik ben er principieel op tegen dat anderen mijn locatie kunnen tracken in hun Tesla app.

Bespaar me de grappen over waarom ik mijn locatie niet zou willen delen :) Het is een meer principieel punt. Heb ik een mogelijkheid over het hoofd gezien hoe je dit kan vermijden?

Share This Page

• About Us

Formed in 2006, Tesla Motors Club (TMC) was the first independent online Tesla community. Today it remains the largest and most dynamic community of Tesla enthusiasts. Learn more.
  • Do you value your experience at TMC? Consider becoming a Supporting Member of Tesla Motors Club. As a thank you for your contribution, you'll get nearly no ads in the Community and Groups sections. Additional perks are available depending on the level of contribution. Please visit the Account Upgrades page for more details.

SUPPORT TMC