Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Telefoonsleutel

This site may earn commission on affiliate links.
Wat ik nog steeds vreemd vind aan de telefoonsleutel in de Tesla-app, is dat je niet een soort hoofdgebruiker kan aanwijzen, waarbij alleen de hoofdgebruiker de locatie van de Tesla ziet in zijn/haar Tesla-app. Ik wil mijn M3 gerust uitlenen aan mijn partner, familie etc. en het hebben van de app op hun telefoon is gemakkelijker dan de sleutelkaart. Echter ik ben er principieel op tegen dat anderen mijn locatie kunnen tracken in hun Tesla app.

Bespaar me de grappen over waarom ik mijn locatie niet zou willen delen :) Het is een meer principieel punt. Heb ik een mogelijkheid over het hoofd gezien hoe je dit kan vermijden?
Tesla heeft nog niet voorzien om meerdere gebruikers aan 1 klantenaccount te koppelen.

Enige manier om dit momenteel te splitsen is per wagen een aparte account voorzien.
 
Wat ik nog steeds vreemd vind aan de telefoonsleutel in de Tesla-app, is dat je niet een soort hoofdgebruiker kan aanwijzen, waarbij alleen de hoofdgebruiker de locatie van de Tesla ziet in zijn/haar Tesla-app. Ik wil mijn M3 gerust uitlenen aan mijn partner, familie etc. en het hebben van de app op hun telefoon is gemakkelijker dan de sleutelkaart. Echter ik ben er principieel op tegen dat anderen mijn locatie kunnen tracken in hun Tesla app.

Bespaar me de grappen over waarom ik mijn locatie niet zou willen delen :) Het is een meer principieel punt. Heb ik een mogelijkheid over het hoofd gezien hoe je dit kan vermijden?
Het enige dat je kunt doen is steeds je wachtwoord veranderen denk ik...
 
Het enige dat je kunt doen is steeds je wachtwoord veranderen denk ik...

Tja dat is natuurlijk geen oplossing.
nee man, wat @wooter aangeeft is beter, gewoon meerdere account bij tesla aan maken met andere e-mailadressen, vervolgens de auto verdelen.

ik heb er 3 ook verdeelt

Interessant, dus ik maak meerdere accounts aan en wat zien account 2 en 3 dan in hun app?
 
nee man, wat @wooter aangeeft is beter, gewoon meerdere account bij tesla aan maken met andere e-mailadressen, vervolgens de auto verdelen.

ik heb er 3 ook verdeelt
Ah tuurlijk man dus als je af en toe je auto door je vrouw of anderen wil laten gebruiken schaf je gewoon een tweede Tesla aan. Dat is inderdaad een oplossing. Volgens mij gaat de vraag over 1 auto, met verschillende tiers gebruikers waarbij alleen de opperbaas kan zien waar de auto is. En dat gaat niet. Sleutelkaarten delen vindt vraagsteller ook te lastig. Vandaar de workaround, man.

Overigens, om dit nog een beetje constructief te houden: voor niet al te veel geld kun je een setje extra sleutelkaarten bestellen. Misschien is dat een oplossing? Je kunt er zelfs een (goed!) verstoppen in de auto voor noodgevallen, dan maak je de auto op afstand open voor de lener.
 
Last edited:
Na initiële problemen heeft mijn telefoonsleutel het maandenlang prima gedaan. Sinds kort weer problemen. Als ik auto open lukt dat soms niet. Wel na telefoon even wakker maken. Ik heb een S10, toevallig wel recent geüpdatet waarna de problemen volgens mij ontstaan zijn. Overige instellingen zijn gelijk gebleven.
Anderen zelfde probleem sinds kort?
 
Na initiële problemen heeft mijn telefoonsleutel het maandenlang prima gedaan. Sinds kort weer problemen. Als ik auto open lukt dat soms niet. Wel na telefoon even wakker maken. Ik heb een S10, toevallig wel recent geüpdatet waarna de problemen volgens mij ontstaan zijn. Overige instellingen zijn gelijk gebleven.
Anderen zelfde probleem sinds kort?
Heb zelf een S10 met de security patch van november geinstalleerd. Heb geen problemen hiermee.
 
Al eens je telefoon helemaal verwijderd in de auto en opnieuw gepaired met de sleutel?

Na initiële problemen heeft mijn telefoonsleutel het maandenlang prima gedaan. Sinds kort weer problemen. Als ik auto open lukt dat soms niet. Wel na telefoon even wakker maken. Ik heb een S10, toevallig wel recent geüpdatet waarna de problemen volgens mij ontstaan zijn. Overige instellingen zijn gelijk gebleven.
Anderen zelfde probleem sinds kort?
 
Het lijkt bij mij weer opgelost te zijn. Op een of andere manier was de instelling batterijoptimalisatie aangepast.
Advies aan degenen met zelfde probleem: langdurig drukken op icootje Tesla app>app-info>batterij>batterijoptimalisatie op "niet geoptimaliseerd" zetten.