TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker and becoming a Supporting Member. For more info: Support TMC

Temperatuur 3e zitrij / kofferbak Model S

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by F500e, Jul 12, 2018.

1. F500e

F500e Member

ik keek zojuist dit filmpje

Wat zijn de ervaringen hier hiermee? Onze hond zit af en toe in de kofferbak en dit schept niet helemaal het beeld wat ik hoopte te zien.
    Wie heeft de 2 extra stoelen in zijn model S en ervaring met de temperatuur helemaal achterin?

2. Adm

Adm Active Member

Les van deze video is: Laat de auto niet een uur in de zon staan als er nog levende wezen in zitten.

Ik had liever het experiment gezien waar de auto met normale temperatuur weg gezet wordt en of de AC het dan kan bij houden i.p.v. of de AC een heel hete auto ook achterin kan afkoelen terwijl deze in de zon staat.

Is er overigens een verschil in de auto's ventilatie wanneer er origineel een 3e zitrij is vergeleken met standaard?

3. RobsEV

RobsEV Member

Los dat ik de S nooit een zevenpersoons auto zal vinden..

Ik vraag mij af wat de temperatuur voorin op de thermometer zou zijn geweest als deze net als de thermometer achterin achter het raam vol in de zon had gestaan.

Je hebt dat ook voorin wel eens dat als je de zon vol van voren krijgt en dat het met 21C in de auto nog steeds blood heet aanvoelt.
    Een klein 12V ventilatortje zou dit kunnen oplossen.

4. xveys

xveys Member

De maker van de video bespreekt dit in de comments, hij heeft de thermometer verzet naar een schaduwplek in de koffer en dan was er maar 2F verschil, dus maakte het niet veel uit.

Ik vind de bevindingen ook wat verontrustend, zeker in vergelijking met wat er wordt geclaimd.

5. RobsEV

RobsEV Member

Ik heb hem zonder geluid gezien maar ondanks dat lijkt het mij onwaarschijnlijk dat het voorin 71F = 22C en achterin 136F = 58C kan zijn.
    Een verschil van maar 2F = 1C tussen in en uit de schaduw gaat er bij mij sowieso niet in.

Dat het achterin zonder luchtflow onder de ruit in de zon warm wordt dat geloof ik graag. Zelfs die 58C in de zon geloof ik.

6. Janc

Janc Member

Door direct zonlicht wordt het in de kofferbak in de S inderdaad te warm, ook tijdens rijden voor de hond, zeker in de zomer als deze (bijna) recht van boven komt, de ruit ligt ook vrij vlak, met de sunshade was het probleem verholpen. Toen we de S net hadden had ik het eerst niet door en snapte niet waarom de hond onrustig was achterin, raakte een keer de mat aan en toen was het wel duidelijk, ik had ook verwacht dat de airco het wel bij zou houden en geen rekening gehouden met direct zonlicht. In de X hebben we het probleem niet, de ruiten zijn daar beter getint.

7. F500e

F500e Member

De S krijgt geen andere ventilatie als de auto wordt uitgerust met de extra stoelen, het lijkt er op dat door gebrek aan luchtstroom naar de kofferbak het moeilijk is deze in ieder geval van heel warm naar koel te krijgen.

Misschien toch maar achterraam blinderen dan, want ondanks de campermode ben ik er niet helemaal gerust op dat het koel genoeg blijft, ook als je met een koele auto begint.

Share This Page

• About Us

Formed in 2006, Tesla Motors Club (TMC) was the first independent online Tesla community. Today it remains the largest and most dynamic community of Tesla enthusiasts. Learn more.
  • Do you value your experience at TMC? Consider becoming a Supporting Member of Tesla Motors Club. As a thank you for your contribution, you'll get nearly no ads in the Community and Groups sections. Additional perks are available depending on the level of contribution. Please visit the Account Upgrades page for more details.

SUPPORT TMC