Er is al wat op het internationale gedeelte te vinden, (zoek op : V2G) echter ik ben benieuwd wat de BeNe Tesla rijders van dit onderwerp vinden. De Nissan Leaf kan stroom terugleveren aan het huis/bedrijfspand. Deze techniek zal in de toekomst steeds vaker gebruikt gaan worden. Hierbij moet men denken aan de piekmomenten energie terugleveren aan het net (instellen hoeveel maximaal je wilt terugleveren, ivm actieradius) en op dal momenten de energie terugkrijgen uit het net. Hierbij kan je zaken stimuleren door bijvoorbeeld naast het in de dal momenten terugleveren van het geleverde, ook € te geven voor terugleveren op de piek momenten. Wat ik her en der lees is dat Tesla niet van plan is dit te ondersteunen, echter de techniek zou wel mogelijk zijn. Middels een firmware update zou dit dus moeten geactiveerd en gemanaged worden.
Naast deze toepassing (bij mij op de zaak staat mijn S eigenlijk heel de dag stil) ben ik enorm geïnteresseerd naar een andere toepassing. De laatste tijden is de elektromotor voor plezierjachten/boten in opkomst. Gecombineerd met zonepanelen kan je dan, afhankelijk van de configuratie, al snel 7-8 varen op een volle acculading. Probleem daar is ook de kosten van de accu's. Je wilt namelijk bij een 100% Elektrisch jacht niet stil komen te liggen. Veel kiezen daarom voor een Hybrid oplossing, echter dit is niet zo makkelijk. De moeten moeten namelijk in één lijn liggen, en het verlies van vermogen is best groot te noemen. Het zou toch fantastisch zijn als je met je Model S energie kan leveren aan je jacht. Dan kan je voor kleinere accu's gaan, en met zonnepanelen bij overcapaciteit je EV opladen. Als je even lekker door wenst te varen, pak je de energie van je EV, ga je aanmeren dan kan je op pad met je EV, en eventueel even bijladen bij een laadpaal indien je veel energie verbruikt hebt. Of juist aanmeren en je jacht + je EV opladen via de wal aansluiting. Uiteraard hebben we het hier over de wat grotere jachten, van om en nabij 20 meter. Of als je een Zoe gebruikt als "boodschappenwagen" kan het wat kleiner.
Afijn, naast de diverse postings op dit forum denk ik dat het voor het BeNe gedeelte waard is om een Thread/Draadje over op te zetten.
Naast deze toepassing (bij mij op de zaak staat mijn S eigenlijk heel de dag stil) ben ik enorm geïnteresseerd naar een andere toepassing. De laatste tijden is de elektromotor voor plezierjachten/boten in opkomst. Gecombineerd met zonepanelen kan je dan, afhankelijk van de configuratie, al snel 7-8 varen op een volle acculading. Probleem daar is ook de kosten van de accu's. Je wilt namelijk bij een 100% Elektrisch jacht niet stil komen te liggen. Veel kiezen daarom voor een Hybrid oplossing, echter dit is niet zo makkelijk. De moeten moeten namelijk in één lijn liggen, en het verlies van vermogen is best groot te noemen. Het zou toch fantastisch zijn als je met je Model S energie kan leveren aan je jacht. Dan kan je voor kleinere accu's gaan, en met zonnepanelen bij overcapaciteit je EV opladen. Als je even lekker door wenst te varen, pak je de energie van je EV, ga je aanmeren dan kan je op pad met je EV, en eventueel even bijladen bij een laadpaal indien je veel energie verbruikt hebt. Of juist aanmeren en je jacht + je EV opladen via de wal aansluiting. Uiteraard hebben we het hier over de wat grotere jachten, van om en nabij 20 meter. Of als je een Zoe gebruikt als "boodschappenwagen" kan het wat kleiner.
Afijn, naast de diverse postings op dit forum denk ik dat het voor het BeNe gedeelte waard is om een Thread/Draadje over op te zetten.