Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla 100D nu online ! Wagen ( 90D) 8 dagen geleden bevestig

This site may earn commission on affiliate links.
En zojuist ook bevestigd door de verkoper. Je verliest de gratis supercharger service bij het omzetten naar de 100D. Even rekenen wat dat gaat betekenen.

De eerste 400 kWh zijn nog steeds gratis. Ik verwacht, zeker met een 100 kWh, dat je niet zoveel supercharging nodig zult hebben. Kun je thuis en op je werk opladen? Dan zou ik mij zeker geen zorgen maken. Bovendien zijn de kosten van SuC gebruik volgens mij zeer schappelijk a 20 cent per kWh (in NL).
 
idd, volgens mij rekenen ze op een hele sterke dollar met Trump vandaag ;-)
Ik zie wederom een mooie prijsverhoging aankomen. Over 1 maand gaat de 90 er uit en dan is de auto weer 7k duurder. Je zou eigenlijk verwachten dat met de komst van de 100 de 90 omlaag zou gaan. Immers de prijs van batterijen daalt nog altijd jaarlijks ongeveer 10 procent. Tot op heden zijn het echter enkel forse prijsverhogingen geweest.
 
Pak de kilometers die je in een jaar verwacht te rijden op de Superchargers, bijv. vakanties.
Vermenigvuldig dat met, zeg, 0,22 kWh/km voor het aantal benodigde kWh.
Trek daar 400 vanaf (de gratis jaarlijkse kWh).
Vermenigvuldig dat getal met € 0,20 (de Tesla prijs per kWh).
Dat zijn je SuC bijdragen op jaarbasis.

Jaarbijdrage = ((JaarSuCkm * 0,22) - 400) * 0,20)

Tientjes voor de gemiddelde gebruiker...?

Tot ca. 1800 km: geen bijdrage
2000 km: 8 €
4000 km: 96 €
6000 km: 184 €

Zelf haal ik die 1800 km niet eens. ;)
 
Last edited:
Ik zie wederom een mooie prijsverhoging aankomen. Over 1 maand gaat de 90 er uit en dan is de auto weer 7k duurder. Je zou eigenlijk verwachten dat met de komst van de 100 de 90 omlaag zou gaan. Immers de prijs van batterijen daalt nog altijd jaarlijks ongeveer 10 procent. Tot op heden zijn het echter enkel forse prijsverhogingen geweest.

inderdaad reken daar nog de 2000 euro SuC bijdrage bij... er komt een moment waarop de prijs elasticiteit bereikt is. Ik denk niet dat ik mijn 70D nu nog zou kopen zit dan over de 100k ...ipv 85k
 
Dit is voor mij de reden geweest om in december een 90d te bestellen, nu ik de extra prijs zie om up te graden naar een 100 was dit het voor mij niet waard, huidige bestelling kostte al wat uitleg thuis, als het bedrag dan ruim boven de 120 k uit zou zijn gekomen was het denk niet meer doorgegaan, over het verschil tussen aanschafprijs van mijn classic en de nieuwe hebben we het maar niet. Daar komt bij op moment van bestellen weet je bij Tesla toch al dat er binnen twee maanden er toch weer iets nieuws is.
 
technologie.
vandaag besteld.
morgen "achterhaald".

(is beter en/of goedkoper beschikbaar)
als je tot morgen wacht, bestel je nooit.
Klopt, maar over het algemeen zie je bij technologie dat het topmodel, jaar na jaar ongeveer op hetzelfde niveau blijft en dat het model dat het vorige jaar het topmodel was, een jaar later voor midrange in de markt wordt gezet. Dus de vergelijking met technologie gaat niet echt op.

Tot op heden heeft iedere verandering bij Tesla tot serieuze prijsstijging geleid. Een d uitvoering was bijvoorbeeld al fors duurder dan een p (non d) die qua performance net iets hoger zat. Vervolgens werden een aantal zaken zoals automatische achterklep in een pakket ondergebracht, wederom forse toename van de prijs. Daarna de 90 en vervolgens ap2 (die als je alleen het basis AP pakket neemt mogelijk wel beter functioneert maar voorlopig geen functionaliteit toevoegt) met een forse prijsstijging daarna betalen voor superchargen en nu ruim 7.000 voor 10 kWh extra (terwijl dit in de VS 2K kost).

Het full options topmodel (om de vergelijking met high tech aan te halen) is daarmee in krap 2 jaar tijd van 135k naar ruim 185 k gegaan.
 
  • Like
Reactions: HWS and Phil_BE
Klopt, maar over het algemeen zie je bij technologie dat het topmodel, jaar na jaar ongeveer op hetzelfde niveau blijft en dat het model dat het vorige jaar het topmodel was, een jaar later voor midrange in de markt wordt gezet. Dus de vergelijking met technologie gaat niet echt op.

Tot op heden heeft iedere verandering bij Tesla tot serieuze prijsstijging geleid. Een d uitvoering was bijvoorbeeld al fors duurder dan een p (non d) die qua performance net iets hoger zat. Vervolgens werden een aantal zaken zoals automatische achterklep in een pakket ondergebracht, wederom forse toename van de prijs. Daarna de 90 en vervolgens ap2 (die als je alleen het basis AP pakket neemt mogelijk wel beter functioneert maar voorlopig geen functionaliteit toevoegt) met een forse prijsstijging daarna betalen voor superchargen en nu ruim 7.000 voor 10 kWh extra (terwijl dit in de VS 2K kost).

Het full options topmodel (om de vergelijking met high tech aan te halen) is daarmee in krap 2 jaar tijd van 135k naar ruim 185 k gegaan.

klopt niet helemaal.

een groot deel van de prijsstijging die wij hier in € zien, is veroorzaakt door de stijging van de $ tegenover de €.
Tussen het ogenblik dat de prijs van mijn auto gekend was en nu, is de dollar meer dan 27% gestegen.

Ik zou nu én inklapbare spiegels én mistlampen vooraan én vierwielaandrijving én 25%meer range én Autopilot én betere zetels én middenconsole én betere radio én 4G/LTE én een waanzinnige acceleratie én een betere afwerking én een facelift-uitvoering én een hogere topsnelheid én rode remklauwen én én én hebben voor +/- 12% meerkost, bij gelijkblijvende wisselkoers.

(helaas geen duolader meer, ik zal daarom mijn classic houden)
 
klopt niet helemaal.

een groot deel van de prijsstijging die wij hier in € zien, is veroorzaakt door de stijging van de $ tegenover de €.
Tussen het ogenblik dat de prijs van mijn auto gekend was en nu, is de dollar meer dan 27% gestegen.

Ik zou nu én inklapbare spiegels én mistlampen vooraan én vierwielaandrijving én 25%meer range én Autopilot én betere zetels én middenconsole én betere radio én 4G/LTE én een waanzinnige acceleratie én een betere afwerking én een facelift-uitvoering én een hogere topsnelheid én rode remklauwen én én én hebben voor +/- 12% meerkost, bij gelijkblijvende wisselkoers.

(helaas geen duolader meer, ik zal daarom mijn classic houden)
Volgens mij klopt mijn vergelijking heel aardig. Ik heb het over een periode van ongeveer 2 jaar. Dat was net na de koersstijging van de dollar. De dollar zit nu rond de 1,07 en dat was toen ook.
 
Klopt, maar over het algemeen zie je bij technologie dat het topmodel, jaar na jaar ongeveer op hetzelfde niveau blijft en dat het model dat het vorige jaar het topmodel was, een jaar later voor midrange in de markt wordt gezet. Dus de vergelijking met technologie gaat niet echt op.

Tot op heden heeft iedere verandering bij Tesla tot serieuze prijsstijging geleid. Een d uitvoering was bijvoorbeeld al fors duurder dan een p (non d) die qua performance net iets hoger zat. Vervolgens werden een aantal zaken zoals automatische achterklep in een pakket ondergebracht, wederom forse toename van de prijs. Daarna de 90 en vervolgens ap2 (die als je alleen het basis AP pakket neemt mogelijk wel beter functioneert maar voorlopig geen functionaliteit toevoegt) met een forse prijsstijging daarna betalen voor superchargen en nu ruim 7.000 voor 10 kWh extra (terwijl dit in de VS 2K kost).

Het full options topmodel (om de vergelijking met high tech aan te halen) is daarmee in krap 2 jaar tijd van 135k naar ruim 185 k gegaan.
Zo creëren ze qua prijsstelling ruimte voor duurdere model 3 varianten. Op die auto's kunnen ze dadelijk veel meer winst maken vanwege de simpelere fabricage dan op een basis model S aan dezelfde prijs... ik vind het niet erg, het zorgt ook voor een beter waardebehoud van mijn huidige S.