TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker or making a Paypal contribution here: paypal.me/SupportTMC

Tesla 100D op komst?

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by BertXL, Mar 8, 2016.

  1. BertXL

    BertXL Member

    Joined:
    Mar 9, 2015
    Messages:
    69
    Location:
    Kruibeke, Belgium
  2. Steven

    Steven Member

    Joined:
    May 30, 2013
    Messages:
    683
    Location:
    Netherlands
    Ik zie dat ons forumlid LuckyLuke ook in het artikel staat ...:smile:
     
  3. gelden

    gelden Active Member

    Joined:
    Apr 21, 2013
    Messages:
    4,516
    Location:
    Breda, Netherlands
    Als de pers het er over heeft, is het op dit forum natuurlijk al voorbij gekomen ;)
     
  4. CO2CLEAN

    CO2CLEAN Olivier Willemsen

    Joined:
    Apr 3, 2015
    Messages:
    1,290
    Location:
    Third rock from the sun
  5. AnalysiZ

    AnalysiZ Active Member

    Joined:
    Apr 4, 2013
    Messages:
    2,328
    Location:
    de Kempen
    In ieder geval niet vóór 1 April bestellen (anders mist Tesla de inkomsten van de volgende prijsverhoging ;-)):biggrin:
     
  6. Noelis

    Noelis Member

    Joined:
    Nov 6, 2015
    Messages:
    442
    Location:
    Steendorp, België
    Eigenlijk wel grappig. Ik heb ook altijd redenen gehad om het altijd even uit te stellen. Face it... Tesla is een merk dat evolueert. Autopilot was een big change, dual motor was dat ook...de 90kW... Het gaat niet stoppen..tot je - zoals ik - bijna zonder auto valt omdat je te lang wacht :)
     
  7. BertXL

    BertXL Member

    Joined:
    Mar 9, 2015
    Messages:
    69
    Location:
    Kruibeke, Belgium
    Ik heb ook nog andere redenen om het uit te stellen hoor. Als die er niet hadden geweest had ik al lang een Tesla S gehad...:cool:
     
  8. jpet

    jpet Jan P.

    Joined:
    Aug 8, 2014
    Messages:
    3,288
    Location:
    Herne & Leuven, BE
  9. widodh

    widodh Model S R231 EU

    Joined:
    Jan 23, 2011
    Messages:
    4,822
    Location:
    Middelburg, The Netherlands
    En ik rijd nog vrolijk rond in mijn Classic RWD 85kWh met inmiddels 116.000km op de teller! Over 2 jaar koop ik de P120D wel ;)

    Zo zal het blijven gaan, er komen altijd grotere accu's en nieuwe versies van de Model S. Na 2,5 jaar blijft mijn auto fantastich en wil ik niets anders meer.
     
  10. Andre

    Andre Member

    Joined:
    Jul 13, 2013
    Messages:
    436
    Location:
    Holland
    +1 - classic voldoet prima !
     
  11. AnalysiZ

    AnalysiZ Active Member

    Joined:
    Apr 4, 2013
    Messages:
    2,328
    Location:
    de Kempen
    De ontkenningsfase is de gevaarlijkste fase :wink::biggrin:
     
  12. diegop

    diegop LaTrêve

    Joined:
    May 22, 2014
    Messages:
    239
    Location:
    Brecht, België
    Classic voldoet inderdaad prima, zeker niets mis mee
    Maar het vlees is zwak en vroeg of laat bezwijk je toch, ik althans :biggrin:
     
  13. widodh

    widodh Model S R231 EU

    Joined:
    Jan 23, 2011
    Messages:
    4,822
    Location:
    Middelburg, The Netherlands
    Het is ook te verwachten, maar de vraag is, waar stoppen we?

    100kWh is tof, dat is iets van 90kWh bruikbaar gok ik. Bij 200Wh/km kom je dan op 450km bereik.

    Gaan we naar de 125, 150 of 200? Op een gegeven moment heeft een grotere batterij geen zin meer.

    Ik gok dag rond de 120kWh een beetje het eindstation zal zijn.
     
  14. Hans Noordsij

    Hans Noordsij Active Member

    Joined:
    Apr 4, 2014
    Messages:
    4,871
    Location:
    Tilburg, Netherlands
    Dit is, in dit licht gezien, wel interessant.

    Model 3 Will Have Tesla Technology
     
  15. Pascal-R

    Pascal-R Member

    Joined:
    Mar 19, 2015
    Messages:
    499
    Location:
    Zeeland, Netherlands
    Als ik naar mezelf kijk, zou 120 (ca. 550 km) ideaal zijn. Echter vanuit een internationaal perspectief zou dat nog wel eens wat hoger kunnen liggen. In landen waar men gewend is om grotere afstanden af te leggen en/of harder te rijden, zou het best kunnen zijn dat pas bij 150 of 200 een redelijk optimum wordt bereikt. Met de 130 a 135 km/h die je ook op steeds meer Nederlandse snelwegen mag, haal je 200Wh/km niet, laat staan als je in Duitsland ca. 150 rijdt. En een groot voordeel van een grotere batterij is langer op een hoger vermogen kunnen laden bij een SuC.
     
  16. jpet

    jpet Jan P.

    Joined:
    Aug 8, 2014
    Messages:
    3,288
    Location:
    Herne & Leuven, BE
    Je kan uit een grotere batterij ook meer vermogen trekken alhoewel een lagere interne weerstand ook helpt.
     
  17. AnalysiZ

    AnalysiZ Active Member

    Joined:
    Apr 4, 2013
    Messages:
    2,328
    Location:
    de Kempen
    En met de 90 heb je iets heel unieks in handen!

    Gefeliciteerd!

    Waarschijnlijk heeft die 100 toch maar een paar procent meer capaciteit dan de 90 omdat per ronde er weer anders wordt afgerond. Ik ga er ook niet op wachten :cool: (zo zijn we weer OT :wink:)
     
  18. HWS

    HWS Speedjunkie

    Joined:
    Mar 16, 2013
    Messages:
    4,968
    Location:
    Zoetermeer, Netherlands
    Wellicht is de 90 allang een 100. Van de max range is nauwelijks nog iets zinnigs te zeggen. Hans N komt verder met zn 70 dan ik met mn 90. En ja ik weet dat onze rechtervoeten verschillen:wink:. Toch denk ik dat er ivm de andere batterijsamenstelling bij de 90 zeker nog wat winst in range gevonden kan (moet) worden.
     
  19. ErikS

    ErikS Member

    Joined:
    Jan 2, 2015
    Messages:
    85
    Location:
    Rijswijk, Netherlands
    Het hangt een beetje af van prijs en gewicht af denk ik. Alleen als het lukt om de energiedichtheid te verhogen zonder dat de kostprijs per Kwh oploopt, is het m.i. interessant om batterijpakketten van 100kwh of meer in een auto te stoppen.

    Ik ben het wel met Hans eens dat er ook een bovengrens is. Hoeveel dagen in het jaar zijn er nu dat je meer dan 300km rijdt? Vooralsnog heeft het m.i. meer zin om te investeren in goede laadinfrastructuur voor die paar keer dat dit zich voordoet.
     
  20. widodh

    widodh Model S R231 EU

    Joined:
    Jan 23, 2011
    Messages:
    4,822
    Location:
    Middelburg, The Netherlands
    Dat gaat leuk zijn met de P100D. In theorie kan deze een Model S nog langer hard laten accelereren. Ook zou het SuperChargen langer snel kunnen gaan, al is dat allemaal giswerk.

    2.7 seconde naar de 100 in de P100DL? Zou leuk zijn!

    Overigens kan het nog maanden duren alvorens we de P100D gaan zien natuurlijk.
     

Share This Page