Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla 100D op komst?

This site may earn commission on affiliate links.
Dat gaat leuk zijn met de P100D. In theorie kan deze een Model S nog langer hard laten accelereren. Ook zou het SuperChargen langer snel kunnen gaan, al is dat allemaal giswerk.

2.7 seconde naar de 100 in de P100DL? Zou leuk zijn!

Overigens kan het nog maanden duren alvorens we de P100D gaan zien natuurlijk.

Tegenover dat extra vermogen staat ook weer wat extra gewicht. Ik denk dat je niet verder zal komen dan 2.8 (maar waar praten we over)
 
Tegenover dat extra vermogen staat ook weer wat extra gewicht. Ik denk dat je niet verder zal komen dan 2.8 (maar waar praten we over)

Er is geen extra gewicht. Het aantal cellen blijft gelijk en het verschil in massa per cel zal verwaarloosbaar zijn gezien de manier waarop de extra capaciteit wordt bereikt. Het is vergelijkbaar met de 90 kWh batterij versus de 85 kWh batterij.
 
En als referentie even opgezocht:

  1. Bugatti Veyron Super Sport: 429 km/h - 0-100 km/h in 2,2 sec.
  2. Koenigsegg Agera R: 418 km/h - 0-100 km/h in 2,9 sec.
  3. SSC Ultimate Aero: 413 km/h - 0-100 km/h in 2,7 sec.
Hoe snel zou een F1 2016 optrekken? :D

in de praktijk trekt een F1 niet zo heel snel op, ik dacht ergens rond de 3.5sec voor 0 tot 160km/u
uiteindelijk doen ze dan normaal maar 1 keer tijdens een race; en dat is de start.
ik meen ergens gelezen te hebben dat als ze een F1 af zouden stellen voor de sprint 0-100km/u; dat ze ergens rond de 1.5s zouden komen.

F1 worden afgesteld op heel snelle tussen-acceleraties; en vooral heel hard remmen.
afremmen van 100 tot 0 gaat op een 12 meter !
en verder een mega-downforce en aerodynamica om snel door de bochten te gaan.
 
  • Informative
Reactions: Basvdpoel
in de praktijk trekt een F1 niet zo heel snel op, ik dacht ergens rond de 3.5sec voor 0 tot 160km/u
uiteindelijk doen ze dan normaal maar 1 keer tijdens een race; en dat is de start.
ik meen ergens gelezen te hebben dat als ze een F1 af zouden stellen voor de sprint 0-100km/u; dat ze ergens rond de 1.5s zouden komen.

F1 worden afgesteld op heel snelle tussen-acceleraties; en vooral heel hard remmen.
afremmen van 100 tot 0 gaat op een 12 meter !
en verder een mega-downforce en aerodynamica om snel door de bochten te gaan.

Ja, het remmen en sturen is waanzinnig. Ik heb begrepen dat F1 van 0-160-0 km/u binnen de 5 seconden doen. En in 4 seconden van 130-250 km/u. Maximum plaid? Zo schijnen de coureurs tot wel 5G te verduren te krijgen tijdens een race. Zij liever dan ik.

Om weer op de 100D uit te komen: ik heb begrepen dat deze pas ergens volgend jaar uitkomt, omdat het maken van de 100kWh batterij nog wat moeizaam is en ze dit dus not niet grootschalig doen. Ik kan mij overigens voorstellen dat bij de introductie van de Model 3, de S en X enkel nog 100kWh en 75kWh opties hebben. Alle kleinere batterij configuraties zullen enkel voor de 3 zijn. Dit zal bijdragen aan het differentiëren van de modellen en het verantwoorden van de meerprijs.
 
in de praktijk trekt een F1 niet zo heel snel op, ik dacht ergens rond de 3.5sec voor 0 tot 160km/u
uiteindelijk doen ze dan normaal maar 1 keer tijdens een race; en dat is de start.
ik meen ergens gelezen te hebben dat als ze een F1 af zouden stellen voor de sprint 0-100km/u; dat ze ergens rond de 1.5s zouden komen.

F1 worden afgesteld op heel snelle tussen-acceleraties; en vooral heel hard remmen.
afremmen van 100 tot 0 gaat op een 12 meter !
en verder een mega-downforce en aerodynamica om snel door de bochten te gaan.
Zou toch eens moeten georganiseerd worden? In NL hebben ze Bavaria city racing.
Links Max Verstappen in zijn RB, rechts een topspec Tesla met Stoffel Vandoorne....
 
Zou toch eens moeten georganiseerd worden? In NL hebben ze Bavaria city racing.
Links Max Verstappen in zijn RB, rechts een topspec Tesla met Stoffel Vandoorne....

Dan hoop ik wel dat ze er andere remmen opzetten. Ik rij altijd mee met Kids en Cars of een gelijk event zieke of vaak zieke kinderen in de tesla en gaan dat optrekken wil wel maar als je van 190KM naar 20KM moet afremmen dan merk je die meer dan 2 ton, een betere remmenset zou beter zijn.
 
Dan hoop ik wel dat ze er andere remmen opzetten. Ik rij altijd mee met Kids en Cars of een gelijk event zieke of vaak zieke kinderen in de tesla en gaan dat optrekken wil wel maar als je van 190KM naar 20KM moet afremmen dan merk je die meer dan 2 ton, een betere remmenset zou beter zijn.
Klopt, was op circuit ook bij ons het heikele punt.