Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla account aanpassing lease rijders

This site may earn commission on affiliate links.
Heb via mijn lease maatschappij, Alphabet, gehoord dat Tesla de account structuur/authorisatie aan het aanpassen is. Het beheer van de auto ligt normaliter bij de eigenaar en bij leasemaatschappijen (eigenaar) en hun 'rijders' kon Tesla daar dus tot voor kort niet goed mee overweg. Dit is ws nu de reden waarom je als 'rijder' een andere webpagina dan voorheen te zien krijgt na inloggen in je Tesla account en mogelijk daarom ook (nog) niet bij de functie van 'extra bestuurders toevoegen' kunt komen. Volgens de LM zouden er voor 'rijders' nog nieuwe opties komen om het beheer via de app mogelijk te kunnen maken. Ook schijnt er een koppeling in aanvraag te zijn voor bepaalde laadpassen zodat de SuC laadsessies rechtstreeks bij die organisaties verrekend kunnen worden.
 
Dat draadje wor
dat draadje wordt nu 'vervuild' met de issues van lease rijders; voertuig verdwenen op de webpagina en S , X en Powerwalls info ervoor in de plaats gekomen.
Het ontbreken van de functie om extra bestuurders toe te voegen is wel iets wat nu ontbreekt voor lease rijders maar dat komt door de wijziging van Tesla mbt het volledige beheer en zicht op de configuratie/opties van je auto.
M.i. gaat het hier dus om meer en vandaar dus dat nieuwe draadje.
 
Heb via mijn lease maatschappij, Alphabet, gehoord dat Tesla de account structuur/authorisatie aan het aanpassen is. Het beheer van de auto ligt normaliter bij de eigenaar en bij leasemaatschappijen (eigenaar) en hun 'rijders' kon Tesla daar dus tot voor kort niet goed mee overweg. Dit is ws nu de reden waarom je als 'rijder' een andere webpagina dan voorheen te zien krijgt na inloggen in je Tesla account en mogelijk daarom ook (nog) niet bij de functie van 'extra bestuurders toevoegen' kunt komen. Volgens de LM zouden er voor 'rijders' nog nieuwe opties komen om het beheer via de app mogelijk te kunnen maken. Ook schijnt er een koppeling in aanvraag te zijn voor bepaalde laadpassen zodat de SuC laadsessies rechtstreeks bij die organisaties verrekend kunnen worden.
Interessant. Weet je toevallig ook iets van met welke laadpassen zo’n koppeling te maken is (bijv. In geval van Alphabet, zit ik ook bij)? Uiteraard is e.e.a. afhankelijk van leasecontracten en voorwaarden, maar het zou wel handig zijn om niet voor iedere Supercharge sessie een declaratie in te moeten vullen (lm’s verschuilen zich nu achter het feit dat Tesla alleen privé koppeling aan creditcard toestaat, wat dit zou beletten). Dat laatste zou voorbij zijn met koppeling aan tank-/laadpas.
 
Aangezien deze aankondiging een jaar geleden is gebeurd: is er nieuws op dit vlak? Weet iemand of met name de koppeling van SuC sessies met tankpassen ondertussen op een of andere manier mogelijk is?
Ik heb mijn M3 in de lease bij ALD en die vangen superchargersessies als het ware af. Ik zie ze niet in mijn Tesla account staan, die rekening gaat naar de LM, niet naar mij. Bijkomend voordeel is dat ik ook niet hoef te betalen voor Premium Connectivity want kennelijk is het "te moeilijk" om dat dan wel aan de bestuurder door te belasten ipv aan de LM. :D
 
  • Like
Reactions: coolname
Ik heb mijn M3 in de lease bij ALD en die vangen superchargersessies als het ware af. Ik zie ze niet in mijn Tesla account staan, die rekening gaat naar de LM, niet naar mij. Bijkomend voordeel is dat ik ook niet hoef te betalen voor Premium Connectivity want kennelijk is het "te moeilijk" om dat dan wel aan de bestuurder door te belasten ipv aan de LM. :D
Bij Arval werkt dat gelukkig net zo :) Ik zie de SuC sessies tegenwoordig zelfs in het tankpasoverzicht in My Arval (dat was in het begin niet zo)
 
  • Like
Reactions: coolname
Hmm, ik zit bij Alphabet met een MTC/NewMotion tankpas. In mijn Tesla-account moest ik gewoon mijn eigen (privé) cc toevoegen, omdat de SuC het anders niet meer deed. Ik moet dus met de hand achteraf zitten declareren bij MTC of werkgever. Tot nu toe nog niet gedaan, dus weet niet hoeveel tegenwind ik ga ontvangen, maar handig is dit in ieder geval al niet (zorgt ervoor dat als ik een SuC met daarnaast bijv. een Allegro snellader zie staan ik vaak maar die niet-SuC kies, want die kan gewoon direct op mijn MTC). Of is er een truck die ik nog niet ken?
 
Last edited:
Ik heb hetzelfde bij Alphabet, declareren bij mijn werkgever ging tot nu toe probleemloos :) Toch eens navragen waarom zij nog niet meteen de superchargers kunnen afvangen.
Goed plan. Als we dat nou allebei doen, dan krijgen ze misschien meer zin eens na te denken hierover (kost hen natuurlijk wat administratief werk, dus doen ze alleen als ze echt vaak klachten daarover krijgen). Misschien zijn er hier meer mensen bij Alphabet die ook een soortgelijke aanvraag kunnen doen?
(Dus vragen of ze SuC sessies kunnen afvangen, zoals andere leasemaatschappijen dat ook doen, en doorzetten naar de tankpassen (zoals MTC etc.). Kost hen niets, alleen admin (maar dat nemen andere leasemaatschappijen zoals hierboven genoemd dus ook voor lief ; kwestie van service. Kost tankpasproviders ook niets, want die berekenen de werkelijke kosten toch door aan werkgevers.)
 
  • Like
Reactions: phrank
Met Leaseplan heb ik iets soortgelijks: de Supercharge sessies worden direct doorbelast aan de leasemaatschappij (ideaal wat mij betreft!). Ik heb geen creditcard aan mijn Tesla account gekoppeld en zie de supercharge sessies ook niet terug in mijn Tesla account.
Nice! thx! Dus we kunnen aan Alphabet al melden dat de service wel geboden wordt bij:
-Leaseplan
-ALD
-Arval

Meer?
 
Met Leaseplan heb ik iets soortgelijks: de Supercharge sessies worden direct doorbelast aan de leasemaatschappij (ideaal wat mij betreft!). Ik heb geen creditcard aan mijn Tesla account gekoppeld en zie de supercharge sessies ook niet terug in mijn Tesla account.
Idem bij mij, ook Leaseplan maar hoe zit het met het betalen voor 4G? Ik heb een LR dus één jaar gratis maar wat gebeurt er daarna?
 
Idem bij mij, ook Leaseplan maar hoe zit het met het betalen voor 4G? Ik heb een LR dus één jaar gratis maar wat gebeurt er daarna?
Bij mij bij ALD heb ik dus gratis Premium Connectivity. Het ziet ernaar uit dat Tesla het te lastig vindt om die kostenstroom te kunnen scheiden van de superchargersessies en dat ze dan dus dat maar gratis doen. Want ik denk niet dat een leasemaatschappij zonder morren €10 per maand extra per auto gaat dokken dus dat zullen ze vast wel met Tesla uitonderhandeld hebben. :D
 
  • Like
Reactions: Enzo63
Bij mij bij ALD heb ik dus gratis Premium Connectivity. Het ziet ernaar uit dat Tesla het te lastig vindt om die kostenstroom te kunnen scheiden van de superchargersessies en dat ze dan dus dat maar gratis doen. Want ik denk niet dat een leasemaatschappij zonder morren €10 per maand extra per auto gaat dokken dus dat zullen ze vast wel met Tesla uitonderhandeld hebben. :D
Idem voor Arval, gratis Premium Connectivity voor de berijder.
 
  • Like
Reactions: Enzo63
Bij Arval werkt dat gelukkig net zo :) Ik zie de SuC sessies tegenwoordig zelfs in het tankpasoverzicht in My Arval (dat was in het begin niet zo)
En is het ook een tankpas die werd geleverd door Arval? Ik bedoel maar, bij leasing zit brandstof niet altijd bij het contract en is het veel de werkgever die een apart contract afsluit. (dry lease, bv.met Total cards, wet lease,alles door de lm)

Als je dus voor de eerste optie gaat, lijkt het mij sterk dat de LM die SUC sessies gaat betalen en je dus een prive cc moet ingeven.

Premium connectivity die verviel nooit gezien je de optie wel kan bestellen maar niet vernieuwen achteraf door heel het primary/secondary account gedoe.
 
Bij Leaseplan weet ik niet hoe het zit met die Premium Connectivity. Ik kon bij de bestelling in ieder geval niet direct 4 jaar lang Premium connectivity meeleasen. Afwachten of het stopt na 1 jaar, of toch gewoon doorloopt zoals bij ALD en Arval.
Ik heb nog wat leasebudget over, dus mag het iig declareren mocht ik na 1 jaar een tientje per maand moeten betalen. Met name de live verkeersinformatie wil ik niet missen.

1633074283595.png
 
Bij Leaseplan weet ik niet hoe het zit met die Premium Connectivity. Ik kon bij de bestelling in ieder geval niet direct 4 jaar lang Premium connectivity meeleasen. Afwachten of het stopt na 1 jaar, of toch gewoon doorloopt zoals bij ALD en Arval.
Ik heb nog wat leasebudget over, dus mag het iig declareren mocht ik na 1 jaar een tientje per maand moeten betalen. Met name de live verkeersinformatie wil ik niet missen.

View attachment 716617
Ter info over live verkeersinformatie -> zonder Prem. Conn. zie je geen oranje/rode info op je scherm maar er wordt WEL rekening gehouden met file in de navigatie. Zo heb ik het eerder gelezen en ook zelf ervaren in de 3 maanden waarin ik zonder Prem. Conn. heb gereden.
 
Bij mij bij ALD heb ik dus gratis Premium Connectivity. Het ziet ernaar uit dat Tesla het te lastig vindt om die kostenstroom te kunnen scheiden van de superchargersessies en dat ze dan dus dat maar gratis doen. Want ik denk niet dat een leasemaatschappij zonder morren €10 per maand extra per auto gaat dokken dus dat zullen ze vast wel met Tesla uitonderhandeld hebben. :D
Ik vermoed eerlijk gezegd dat de leasemaatschappij een betalingsoptie (cc of sepa) aan het tesla account hebben toegevoegd en dat zij dus dat wel betalen en vervolgens direct door belasten aan degene die de laad kosten betaald (meestal tank/laad pas provider).