Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla account pagina toont niet alles

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb een M3, zakelijk via een leasemij. Ik merk dat mijn Tesla account (via de browser) sommige zaken niet (meer) laat zien.
Ik heb begrepen dat er een verschil is tussen een eigen auto en een leaseauto, maar zoals je onderstaand zult lezen: a. zag ik vroeger meer info, en b. mis ik echt bepaalde zaken.

"home page" = Dashboard: ik zie mijn eigen auto niet. In het begin eind 2019/begin 2020 was mijn auto daar wèl zichtbaar (incl. RN nummer). Bijgevoegd een foto van die home page.
Ik zie dus ook niet mijn service historie of ingeplande afspraken. Waarom zijn die wel zichtbaar in de App, wel een SMS, wel een e-mail, maar niet zichtbaar in je account?
Instellingen profiel : op zich ok, mijn gegevens kloppen, echter bij MFA staat "voeg een beveiliging toe aan uw account". Vreemd want ik heb al MFA (via de Google Authenticator).
Betalingsmethode: correct, credit-card zichtbaar.
Opladen: geen historie zichtbaar. Begrijpelijk, mijn laatste Tesla charge sessie was op de dag van aflevering in 2019.
Bestelgeschiedenis: ok, al is het "stom" dat je opnieuw (MFA) moet inloggen in de shop om je bestelhistorie te zien.
Afmelden: duidelijk.

Tesla Web Account M.png
 
Kan je via de app nog opties bestellen?
Ik had dit ook vanaf 01/01/2020 toen mijn account als secondary werd gezet...

En recentelijk(er) zag ik ook geen auto meer.

Credit card voor superchargen kan nog en history moet je ook nog kunnen raadplegen....
 
Kan je via de app nog opties bestellen?
Ik had dit ook vanaf 01/01/2020 toen mijn account als secondary werd gezet...

En recentelijk(er) zag ik ook geen auto meer.

Credit card voor superchargen kan nog en history moet je ook nog kunnen raadplegen....
Hi Jan,
Opties bestellen? Nee, ik heb in het verleden ooit even een verwarmde achterbank als betaalde optie gezien, maar dat is al een jaar geleden of zo. Creditcard lukt dus wel, die zie ik, maar laadhistorie niet (maar dat kunnen als ze slechts 12 maanden bewaren. Nee, het ergste vind ik dat ik m'n auto niet meer en dat niet mogelijk is om je service afspraken te zien (en te wijzigen).
 
Hi Jan,
Opties bestellen? Nee, ik heb in het verleden ooit even een verwarmde achterbank als betaalde optie gezien, maar dat is al een jaar geleden of zo. Creditcard lukt dus wel, die zie ik, maar laadhistorie niet (maar dat kunnen als ze slechts 12 maanden bewaren. Nee, het ergste vind ik dat ik m'n auto niet meer en dat niet mogelijk is om je service afspraken te zien (en te wijzigen).
Mja, misschien even wachten op andere replies maar dit komt overeen met wat ik had, zijnde een secondary account. Ik kon vroeger via de site ook de manual downloaden. Dat ging erna ook niet meer.
 
  • Like
Reactions: MikerG_MC
Ik heb een M3, zakelijk via een leasemij. Ik merk dat mijn Tesla account (via de browser) sommige zaken niet (meer) laat zien.
Ik heb begrepen dat er een verschil is tussen een eigen auto en een leaseauto, maar zoals je onderstaand zult lezen: a. zag ik vroeger meer info, en b. mis ik echt bepaalde zaken.

"home page" = Dashboard: ik zie mijn eigen auto niet. In het begin eind 2019/begin 2020 was mijn auto daar wèl zichtbaar (incl. RN nummer). Bijgevoegd een foto van die home page.
Ik zie dus ook niet mijn service historie of ingeplande afspraken. Waarom zijn die wel zichtbaar in de App, wel een SMS, wel een e-mail, maar niet zichtbaar in je account?
Instellingen profiel : op zich ok, mijn gegevens kloppen, echter bij MFA staat "voeg een beveiliging toe aan uw account". Vreemd want ik heb al MFA (via de Google Authenticator).
Betalingsmethode: correct, credit-card zichtbaar.
Opladen: geen historie zichtbaar. Begrijpelijk, mijn laatste Tesla charge sessie was op de dag van aflevering in 2019.
Bestelgeschiedenis: ok, al is het "stom" dat je opnieuw (MFA) moet inloggen in de shop om je bestelhistorie te zien.
Afmelden: duidelijk.

View attachment 707186
Me too. Er is gewoon niks meer te zien. Vroeger wel. En ook ik lease.
 
  • Like
Reactions: MikerG_MC
Zelfde hier,

wel begin 2020 de info die je kunt zien over je auto aangepast (ook de mogelijkheid om extra items te kopen geblokkeerd) maar niet de mogelijkheid toegevoegd om een alternatieve wijze van SuC afrekenen te ondersteunen (bv laadpas)
Ik kan in mijn account wel betaalmethode toevoegen, sepa of creditcard.
 
Onze Model Y (die we sinds eind augustus hebben) is gisteren ook uit de account verdwenen. Ik had mijn partner reeds als bestuurder aangeduid en in haar account stond de wagen nog wel gewoon.

Iemand van support heeft het telefonisch "opgelost" na overleg met een engineer. De wagen stond gekoppeld aan een ander email adres. Welk email adres konden ze me niet zeggen (GDPR), en de reden waarom was "af en toe loopt er wel eens iets fout in het systeem"

Als ik via de browser inlog zie ik terug een RN nummer voor de Model Y ipv mijn wagen met VIN. In de app zie ik onze Model Y nu 3x staan...

Ik vermoed dat dit zich wel zal rechttrekken en dat er hier en daar nog wat changes moeten doorvloeien, maar ben toch zeer achterdochtig over die koppeling met een ander email adres. (financiering via de bank, niet leasemaatchappij ofzo, net zoals onze Model 3, waar geen issues mee zijn)
 
Last edited:
Ik kan via de website ook alleen oude laadsessies inzien, die van afgelopen maand en de huidige maand zijn leeg terwijl er wel geladen is. Ik kan de auto zelf inderdaad ook niet meer zien in het beginscherm. Misschien dat de factuur voor de laadsessies nu naar de leasemaatschappij gaat.
 
Ik kan via de website ook alleen oude laadsessies inzien, die van afgelopen maand en de huidige maand zijn leeg terwijl er wel geladen is. Ik kan de auto zelf inderdaad ook niet meer zien in het beginscherm. Misschien dat de factuur voor de laadsessies nu naar de leasemaatschappij gaat.
Dat gaat niet automatisch. Ik stond op dag 1 te laden in Eindhoven om even te testen maar geen stroom. Uiteindelijk bleek dat Leaseplan haar bankgegevens nog niet had doorgegeven.
 
Dat gaat niet automatisch. Ik stond op dag 1 te laden in Eindhoven om even te testen maar geen stroom. Uiteindelijk bleek dat Leaseplan haar bankgegevens nog niet had doorgegeven.
Ter verduidelijking; ik kan nog steeds prima opladen. Afgelopen periode zijn we naar Toscane geweest en meerdere keren geladen. Ik zie die sessies van b.v. augustus niet terug. Er os ook geen geld afgeschreven zoals dat met de vorige vakantie wel gebeurde.
 
  • Like
Reactions: Enzo63
Waarom zou je een betaalmethode toevoegen?
De betaalmethode wordt denk ik niet aan de auto gekoppeld omdat je account de auto niet kent en het verrekenen van superchargen loopt neem ik aan rechtstreeks via de leasemaatschappij.
Klopt. Ik heb ook niks toegevoegd, dat ontraadt Leaseplan ook, ik schrijf alleen dat het wel zou kunnen.

Nu hoop ik wel dat ik in Zwitserland gewoon kan superchargen aangezien een sepa daar blijkbaar niet werkt.
 
Waarom zou je een betaalmethode toevoegen?
De betaalmethode wordt denk ik niet aan de auto gekoppeld omdat je account de auto niet kent en het verrekenen van superchargen loopt neem ik aan rechtstreeks via de leasemaatschappij.
Hangt volgens mij toch gewoon van je LM contract af. (Dry/wet lease)
Bij mij kwam Leasplan bijvoorbeeld niet tussen en wou ik superchargen dan moest er gewoon een betaalmethode worden ingevoegd. (Zowel primary alsook secondary account)
Ik bracht dan jaarlijks gewoon een onkostennota binnen bij het bedrijf.

Ik stel voor dat men toch eens rechtstreeks bij de LM ten rade gaat want als ik het zo allemaal lees, zijn er vele mogelijkheden.
 
Klopt. Ik heb ook niks toegevoegd, dat ontraadt Leaseplan ook, ik schrijf alleen dat het wel zou kunnen.

Nu hoop ik wel dat ik in Zwitserland gewoon kan superchargen aangezien een sepa daar blijkbaar niet werkt.
Vorig jaar liep ik daar ook tegenaan in Zwitserland.
Dit jaar in augustus echter zonder problemen 3x geladen bij Supercharger via SEPA (geen cc gekoppeld -> alleen SEPA)
 
  • Informative
Reactions: Enzo63
Ter verduidelijking; ik kan nog steeds prima opladen. Afgelopen periode zijn we naar Toscane geweest en meerdere keren geladen. Ik zie die sessies van b.v. augustus niet terug. Er os ook geen geld afgeschreven zoals dat met de vorige vakantie wel gebeurde.
Dit is bij mij ook, laden gaat prima maar sinds de zomer geen sessies uit Nederland-Duitsland en Oostenrijk. Dacht dat er een soort coulance regeling van kracht was vanwege de overstromingen (klinkt gek maar had het ergens gehoord). Maar ook recente laadsessies weer in NL doen het prima, maar worden niet in rekening gebracht...
 
Dit is bij mij ook, laden gaat prima maar sinds de zomer geen sessies uit Nederland-Duitsland en Oostenrijk. Dacht dat er een soort coulance regeling van kracht was vanwege de overstromingen (klinkt gek maar had het ergens gehoord). Maar ook recente laadsessies weer in NL doen het prima, maar worden niet in rekening gebracht...
Italië is (was?) gratis omdat een niet-leverancier geen elektriciteit in rekening mag brengen. Andere landen weet ik niet, en die coulance, dat waag ik te betwijfelen.