Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla als lesauto

This site may earn commission on affiliate links.
Gemiddeld verbruik met 10-15graden buiten+ 4seizoensbanden 245breed al tijdje rond 155-165wh/km. Verder heeft het achterwiel al een stoepje gepakt en de band heeft keurig de velg beschermt, gaat top zo deze combinatie band/velg!

Verder vandaag in eemnes voor het eerst de 250kw aangetikt! Kmstand na zeg 3maandjes gebruik richting de 13k.
IMG_20211029_171110.jpg
 
Vandaag weer beetje de auto opgeleukt met 3 "modificaties"

1. Tesla naafkapjes en dopjes op de wielmoeren
IMG_20211102_141233.jpg
IMG_20211102_141244.jpg


2. Nieuwe dual motor badge in het zwart. (Streepje onder dual motor ga ik wellicht nog verwijderen)

IMG_20211102_142152.jpg


3. Last but not least, een haakje in de achterklep voor boodschappentassen aan te hangen. Heb er nog een over dus voor de geïnteresseerde...

IMG_20211102_141306.jpg



Gaan zo onopgemerkt toch wel een hoop "modificaties" op zo een auto.

1. Performance pedalen.
2. Wrap in ghost flip gloss pearl.
3. Zwarte logo's rondom.
4. Screenprotector op 15inch main screen.
5. Andere velgen + banden.
6. Tesla naafkapjes en dopjes.
7. Aanpassing van de bekerhouders.
8. Bestickering dmv statische stickers.
9. Natuurlijk alle aanpassingen voor wettelijke eisen lesvoertuig.

Dat was m wel weer!
 
Merk sinds vandaag dat als er een stukje ingestuurd is en vervolgens een uitritje genomen word er een tok uit de voorkant bij de wielen vandaan lijkt te komen. Iemand die dit herkent? Recht over een drempel hoor ik het niet, bij volledig insturen zonder drempel ook niet.
 
Merk sinds vandaag dat als er een stukje ingestuurd is en vervolgens een uitritje genomen word er een tok uit de voorkant bij de wielen vandaan lijkt te komen. Iemand die dit herkent? Recht over een drempel hoor ik het niet, bij volledig insturen zonder drempel ook niet.

Is iets wat je bij servicecenter en volgens mij ook mobile-service kan laten doen:

Inspect and re-seal front upper control arm ball joint​

Stond bij mij op factuur toen hij ergens anders voor binnen moest, is blijkbaar een soort recall dingetje.

 
22,500km als lesvoertuig verder en nu een gemiddeld verbruik van 164wh/km. Valt me niet tegen gezien de extra borden, spiegels, grotere 4seizoensbanden en winterperiode. (Preheat wel vaak aan de stekker voor vertrek)

Banden zitten er nu zo een 17.000km onder en zijn nog lang niet op hun einde, denk dat er 2mm weg is.
Banden hebben de velgen al meerdere malen beschermd tegen stoeprandschade.

Verder alle leerlingen, cbr en ik natuurlijk nog erg blij met de model 3!
 
Even weer korte update


Kmstand: 28.000km.

Merk dat ik daadwerkelijk anders aan het lesgeven ben tov een diesel schakelauto. Ik ben veel meer zelfreflectie aan het toepassen na korte ritjes dmv beelden terugkijken in de tesla zelf en de leerlingen een mooiere oplossing te laten verzinnen dan wat ze op de beelden laten zien. Vervolgens rijden we hetzelfde stukje nog een keer en is het meteen een stuk duidelijker voor ze wat er nou verwacht word.

Het privé rijden in de auto natuurlijk ook een feestje, voor zo een zware auto vind ik de model 3 heerlijk bochtjes ingooien en blijft de auto mooi strak liggen, de hoeveelheid tractie met de dual motor met slechter weer is ook werkelijk bizar te noemen als je alleen voorwielaandrijvers gewend bent.

Alleen positiviteit? Nee. Voor de binnenstraatjes van Alkmaar en bepaalde 3 zones is de model 3 gewoon aan de brede kant, en de draaicirkel werkt ook niet lekker mee. Hier valt echter prima mee te leven, het vergt alleen wat meer aandacht dan gemiddeld.

Verbruik nu met buitentemperaturen van 15graden tijdens rijlessen rond de 135wh/km op de Bridgestone 4seizoensbanden.

Tesla ranger had ze laatst nagemeten en zit nog 5,5-6mm profiel rondom na 22000km op deze set. Waarschijnlijk het resultaat van lessen in chill mode. Slijten mooi gelijkmatig af rondom dus die hele bandenrotaties laat ik zitten op aanraden van de monteur zelf. Spanning koud 3.1 bar warm 3.2/3.3

Verder een of andere mafkees zn deur waarschijnlijk tegen mn achterdeur gegooid waardoor mn wrap is beschadigd. Deur+lak verder nog oke!
IMG-20220318-WA0004.jpg


Deur word opnieuw gewrapt aankomende donderdag:)

Verder is de auto nog geheel in perfecte staat tot zover en nog veel complimentjes van examinatoren over de auto.
 
Last edited:
Even weer korte update


Kmstand: 28.000km.

Merk dat ik daadwerkelijk anders aan het lesgeven ben tov een diesel schakelauto. Ik ben veel meer zelfreflectie aan het toepassen na korte ritjes dmv beelden terugkijken in de tesla zelf en de leerlingen een mooiere oplossing te laten verzinnen dan wat ze op de beelden laten zien. Vervolgens rijden we hetzelfde stukje nog een keer en is het meteen een stuk duidelijker voor ze wat er nou verwacht word.

Het privé rijden in de auto natuurlijk ook een feestje, voor zo een zware auto vind ik de model 3 heerlijk bochtjes ingooien en blijft de auto mooi strak liggen, de hoeveelheid tractie met de dual motor met slechter weer is ook werkelijk bizar te noemen als je alleen voorwielaandrijvers gewend bent.

Alleen positiviteit? Nee. Voor de binnenstraatjes van Alkmaar en bepaalde 3 zones is de model 3 gewoon aan de brede kant, en de draaicirkel werkt ook niet lekker mee. Hier valt echter prima mee te leven, het vergt alleen wat meer aandacht dan gemiddeld.

Verbruik nu met buitentemperaturen van 15graden tijdens rijlessen rond de 135wh/km op de Bridgestone 4seizoensbanden.

Tesla ranger had ze laatst nagemeten en zit nog 5,5-6mm profiel rondom na 22000km op deze set. Waarschijnlijk het resultaat van lessen in chill mode. Slijten mooi gelijkmatig af rondom dus die hele bandenrotaties laat ik zitten op aanraden van de monteur zelf. Spanning koud 3.1 bar warm 3.2/3.3

Verder een of andere mafkees zn deur waarschijnlijk tegen mn achterdeur gegooid waardoor mn wrap is beschadigd. Deur+lak verder nog oke!View attachment 783854

Deur word opnieuw gewrapt aankomende donderdag:)

Verder is de auto nog geheel in perfecte staat tot zover en nog veel complimentjes van examinatoren over de auto.
Is het slagingspercentage (of gem. aantal lessen) omlaag/omhoog gegaan sinds de komst van de M3?
Of heeft een lesauto daar geen invloed op?
(neem aan dat je hiervoor ook automaat les gaf)
 
Kmstand 32,500 nu, 28.000 km op deze set wielen en banden ongeveer en gisterochtend een melding van tpms, band linksvoor halve bar zachter dan de rest. Bandje opgepompt en vervolgens even de band bekeken en kwam ik dit tegen.
IMG20220429105012.jpg

Verder viel me op dat de slijtage van de band ook niet bepaald netjes is, erg schuin en aan de binnenkant eigenlijk op na 28k, rondom.

Kwikfit had de auto op de brug staan om evt de band te proppen en kwam ook met de mededeling de banden zijn inderdaad wel klaar nu en het advies voor een set zomer ipv 4seizoens omdat die compleet opgegeten worden door een auto als dit.

Hij had vanwege banden10daagse nog mooie prijsjes dus dan maar direct nieuw rubber eronder en de auto uit laten lijnen om volgende keer deze slijtage te voorkomen.

Afwijking van rechtsvoor is duidelijk te verklaren na de uitlijning. Het verschil in sporing voor van 0.22 totaal was de oorzaak, gek genoeg was er met rijden niet veel te merken. Nu de sporing weer klopt lijkt de auto wel lichter te sturen maar dat is wellicht ook omdat het een nieuwe zomerband is ipv versleten gecupte 4seizoens.
IMG20220430120042.jpg



Keuze is gevallen op de Bridgestone Turanza t005 met specificatie 245/45/18 100Y XL.

Band is wel meteen 100x stiller dan mn 4seizoensband van Bridgestone maar ik denk dat je daar langzaam gewoon aan wende? Plaatjes bij de praatjes.
IMG20220429155714.jpg
IMG20220429153256.jpg
IMG20220429153324.jpg


Uiteraard met weer een lekkere beefy sidewall als velgbescherming ;D

Nu hopen dat deze bandjes het langer volhouden.

Kosten 4banden+uitlijnen 675€ incl 558 ex.
 
Last edited: