Phil V
Well-Known Member
En aan het stuur draaien bij stilstand? Gewicht van de dagen helpt dan niet.Dan zou je 45k wel moeten halen. A.d.a.k. veel bochtenwerk en weinig snelweg.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
En aan het stuur draaien bij stilstand? Gewicht van de dagen helpt dan niet.Dan zou je 45k wel moeten halen. A.d.a.k. veel bochtenwerk en weinig snelweg.
Kmstand:39.100km
Het is nu een jaar geleden dat ik de Tesla heb opgehaald dus een mooi meetmoment om te zien hoe het er nu voor staat.
Auto heeft zich het hele jaar goed gehouden en alles is nog heel(toch wel fijn). Examinatoren bij het cbr vinden het ook nog steeds een feestje en zijn vooral te spreken over de souplesse. Agenda zit nu helemaal vol, in het begin van lessen natuurlijk niet waardoor de kmstand van zeg 40k per jaar uiteindelijk meevalt.
Vandaag 25 graden buiten en heb ik eens getest wat het verbruik zou doen zonder airco en gewoon de raampjes een stukje open+ wel de ventilatie van de auto gebruiken. Op een rit afwisselend met 50 en 80 wegen een erg mooi gemiddeld verbruik neer weten te zetten waar ik nogal door verrast was in positieve zin!View attachment 817254
11,3kwh gemiddeld in de zomer op 50/80wegen is dus haalbaar met instructiespiegels op de buitenspiegels en 245brede banden, dit is verder dan tesla op geeft!
De 139wh/km eronder is 50% prive zonder airco en 50% tijdens een les in/uitvoegen op snelweg met lesbord+airco etc.
Dit alles resulteert in een expected range van 587km waarvan deels dus rijlessen en snelweg.
View attachment 817255
Hoe zit het met andere model 3 rijders? Halen die dezelfde cijfers of rijd ik nou zo netjes?
Dit alles doet in ieder geval vermoeden dat de accu(het 82kwh LG pack) ook in erg goede conditie is nog en maak ik mij ook nog geen zorgen over de komende 4 jaar gebruik. nou laad ik ook bijna altijd thuis, laadlimiet staat tussen de 80-90% en rijd ik hem misschien 3-4x per jaar onder de 10% en word de auto dan wel direct opgeladen. Als ik de auto laad probeer ik ook te zorgen dat dmv de laadsnelheid terug te schroeven dat de auto net vol zit voor ik wil vertrekken.
25 Juni gaan wij op vakantie richting Spanje voor een trip van 5-6k kilometers, uiteraard met de Tesla en ben erg benieuwd hoe deze trip ons gaat bevallen! Uiteraard na de vakantie hier een update over.
Fixed! Zit altijd mobile website dus valt me nooit op.Ook hier weer. Het zou fijn zijn moest je in je handtekening vermelden over welke Tesla het gaat. "De Tesla" is nogal ruim om te kunnen vergelijken met "Mijn Tesla"
Hoe zit het met andere model 3 rijders? Halen die dezelfde cijfers of rijd ik nou zo netjes?
Bekijk je scherm eens horizontaal, dan zie je hem welFixed! Zit altijd mobile website dus valt me nooit op.
Geweldig dat je dit doet met een Tesla.!Kmstand:39.100km
Het is nu een jaar geleden dat ik de Tesla heb opgehaald dus een mooi meetmoment om te zien hoe het er nu voor staat.
Auto heeft zich het hele jaar goed gehouden en alles is nog heel(toch wel fijn). Examinatoren bij het cbr vinden het ook nog steeds een feestje en zijn vooral te spreken over de souplesse. Agenda zit nu helemaal vol, in het begin van lessen natuurlijk niet waardoor de kmstand van zeg 40k per jaar uiteindelijk meevalt.
Vandaag 25 graden buiten en heb ik eens getest wat het verbruik zou doen zonder airco en gewoon de raampjes een stukje open+ wel de ventilatie van de auto gebruiken. Op een rit afwisselend met 50 en 80 wegen een erg mooi gemiddeld verbruik neer weten te zetten waar ik nogal door verrast was in positieve zin!View attachment 817254
11,3kwh gemiddeld in de zomer op 50/80wegen is dus haalbaar met instructiespiegels op de buitenspiegels en 245brede banden, dit is verder dan tesla op geeft!
De 139wh/km eronder is 50% prive zonder airco en 50% tijdens een les in/uitvoegen op snelweg met lesbord+airco etc.
Dit alles resulteert in een expected range van 587km waarvan deels dus rijlessen en snelweg.
View attachment 817255
Hoe zit het met andere model 3 rijders? Halen die dezelfde cijfers of rijd ik nou zo netjes?
Dit alles doet in ieder geval vermoeden dat de accu(het 82kwh LG pack) ook in erg goede conditie is nog en maak ik mij ook nog geen zorgen over de komende 4 jaar gebruik. nou laad ik ook bijna altijd thuis, laadlimiet staat tussen de 80-90% en rijd ik hem misschien 3-4x per jaar onder de 10% en word de auto dan wel direct opgeladen. Als ik de auto laad probeer ik ook te zorgen dat dmv de laadsnelheid terug te schroeven dat de auto net vol zit voor ik wil vertrekken.
25 Juni gaan wij op vakantie richting Spanje voor een trip van 5-6k kilometers, uiteraard met de Tesla en ben erg benieuwd hoe deze trip ons gaat bevallen! Uiteraard na de vakantie hier een update over.
De model 3 is enkel het zicht door achterraam beperkt maar dit is nooit als probleem ervaren door alle camera systemen.Geweldig dat je dit doet met een Tesla.!
En fijn dat het zo goed bevalt. Ook een prima verbruik!
Ik ben zelf een ex rij-instructeur die het beroep overigens weer gaat oppakken!
Heb nu een MS 70D, maar vind deze niet geschikt voor rijlessen, te breed en niet erg overzichtelijk.
Heb m’n oog laten vallen op een MY, RWD, nieuw dus.
Wat vind je van het overzicht / uitzicht van de model 3, goed genoeg?
Super! Mooie Alfa inderdaad Dankjewel alvast!!De model 3 is enkel het zicht door achterraam beperkt maar dit is nooit als probleem ervaren door alle camera systemen.
Verder heb ik 2 maanden geleden de tesla overgedragen aan een collega rijschool omdat ik een baan binnen de klm heb gevonden.
Ik heb zo een 100k km als lesauto ermee gereden en dit is altijd uitstekend bevallen.
Verbruik met lessen over 100k km 156wh/km.
Onderhoud: 3x banden
Overig onderhoud: 0€
Storingen/problemen: 0
Vakantieritten italie/spanje: 3
Omdat ik toch wel autogek ben en er altijd word gezegd, een liefhebber moet ooit een alfa romeo gehad hebben dit maar eens gedaan.
Een alfa romeo Giulietta QV (1750tbi blok van de 4c) is de vervanger geworden met een maagdelijke stand van 58.000km. Sinds paar weken een mooie klep op afstandbediening in de uitlaat waarmee die op verzoek wat meer herrie produceert.
Moet eerlijk zeggen ev rijden was heerlijk en kan het iedereen aanraden die erover vraagt, maar als liefhebber is een italiaans raspaardje handbak de begrenzer in trekken ook stiekem erg feestelijk. Enkel die 120€ per tankbeurt doet wel zeer...
View attachment 987002
View attachment 987003View attachment 987004
Als er verder nog vragen zijn over een tesla of ev als lesauto (denk aan verklaring motormanagement etc) zal ik altijd een reactie geven