Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla app 4.x

This site may earn commission on affiliate links.
Ik rijd al 2,5 jaar Tesla, en dit is altijd al geweest. Soms is het balkje bij 90% geen 90% weergave, en 100% geen 100% als je hem naar max zet in de app. Dit is niet veranderd met de nieuwe versie van de app, het enige wat hij nu tegelijk laat zien is de geschatte kmers met de vaste verbruiksfactor.

Dit heb ik vanochtend nog gezien in de app. Zou je hem dan in de app wel naar 90% zetten, na het laaste streepje zal de auto verder laden dan 90% want door het laden wordt de batterij weer op temperatuur gebracht.
 
Leuk dat je dit zegt maar de weergave in de app is toch echt wel afhankelijk van een koude batterij. Dan komt hij niet eens tot 100% in de app.

Als je batterij koud is dan is in het begin niet de volledige capaciteit van je batterij beschikbaar tot deze is opgewarmd waarna deze capaciteit vrij komt.

Er verscheen voorheen dan een ijskristalletje en een blauw steepje wat de "nog niet beschikbare capaciteit" is.
Dus ja, je hebt wel gelijk maar enkel als je pack niet opgewarmd is.

Echter, pre-heat je je auto in de winter dan is de weergegeven range identiek als in de zomer (behalve dan waarschijnlijk je toegenomen degradatie) maar in werkelijkheid minder door de toegenomen luchtweerstand van koude lucht.
 
  • Like
  • Informative
Reactions: adjego and BMW740iL
Het aantal kilometers is gebaseerd op een vaste verbruiksfactor en is niet afhankelijk van het weer.
De geschatte capaciteit wordt gedeeld door een vaste waarde om de km te bekomen. De parameters die instaan voor schatting van de capaciteit zou kunnen beïnvloed zijn door de kou. Minder spanning bij bijvoorbeeld?
Ik blijf echter al ongeveer een jaar op 80% 320 km zien. Wellicht een software correctie. Ik kan mij niet voorstellen dat er al een jaar geen degradatie is.
 
De geschatte capaciteit wordt gedeeld door een vaste waarde om de km te bekomen. De parameters die instaan voor schatting van de capaciteit zou kunnen beïnvloed zijn door de kou. Minder spanning bij bijvoorbeeld?
Ik blijf echter al ongeveer een jaar op 80% 320 km zien. Wellicht een software correctie. Ik kan mij niet voorstellen dat er al een jaar geen degradatie is.
Klopt. Eerlijk gezegd had ik die conclusie voor mijn MS al getrokken. Bijna een jaar op 317 km op 90% en daarvoor stelselmatig omlaag tot uiteindelijk 311.
 
De geschatte capaciteit wordt gedeeld door een vaste waarde om de km te bekomen. De parameters die instaan voor schatting van de capaciteit zou kunnen beïnvloed zijn door de kou. Minder spanning bij bijvoorbeeld?

Via Teslafi kun je zien dat het BMS weet dat het pack koud is en presenteerd de "koude" afstand terwijl ook de "warme" afstand is af te lezen. Echter de app toont die dan niet. Je BMS weet dus nog steeds in te schatten wat de "warme" capaciteit is.

Ik blijf echter al ongeveer een jaar op 80% 320 km zien. Wellicht een software correctie. Ik kan mij niet voorstellen dat er al een jaar geen degradatie is.
Ligt ook aan je kilometers. Als jij al 150.000+ op de teller hebt staan heb je nog amper degradatie. Zou best kunnen dat het BMS dan niet veel degradatie toont als je het pack niet vol en leeg rijdt.

Hier de projected range geextrapoleerd naar 100% door TeslaMate van de afgelopen 3 jaar en je ziet dat kou geen invloed heeft:

1633621873229.png



Maar ik weet van een lange tijd geleden dat het BMS bij diverse Model 3's wel een schommeling aangaf met de temperatuur. Echter, bij mijn auto dus niet.
 
  • Like
Reactions: Phil V and job-lek
Ik zie bij jullie allemaal zowel het % als het aantal km bereik staan in de app. Bij mij staat er alleen het %. Zie screen shot. Als ik in de auto de aanduiding verander naar km, komt ook hier km te staan, maar dus niet allebei. Is er een truck die ik gemist heb?View attachment 719515
De truck is uw app updaten op uw mobile. (4.1.1.x minimum)
 
…laad ik, waar de wagen zegt dat ik moet laden of indien mogelijk aan de volgende lader. En of dat mogelijk is, zie ik in de navigatie door die volgende lader eens als bestemming aan te klikken en de estimated SoC at arrival in de gaten te houden.
En voor de rest, relax, chill, enjoy…
Klopt, maar bijvoorbeeld Amiens - Caen Je zou in Rouen kunnen laden maar dan moet je door de stad en mist de mooie brug bij Le Havre. Ik kan het halen en volgens abetterrouteplanner ben ik 88% van mijn accu nodig. In de zomer met fietsenrek was het iets minder maar ik kreeg wel de waarschuwing om iets langzamer te rijden. Dan vind ik het energie scherm wel informatief. Maar wel groot.
 
  • Like
Reactions: Phil V