Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla app 4.x

This site may earn commission on affiliate links.
Ik zag in de app dat er de mogelijkheid is om na ventileren de ramen weer dicht te doen. Dit werkt echter niet bij mijn S. Is dit enkel mogelijk op de nieuwe modellen 3 en Y?
Ventileren zat er ook al in de vorige app voor de S. Je kunt het raam niet sluiten. Gelukkig heb ik een sunroof die ik wel dicht kan doen ;-)

Blijft bijzonder dat dergelijke features niet in beschikbaar zijn. Mijn 10 jaar oude auto kon de ramon open en dichtdoen via de afstandsbediening en dan heb je een auto van 130.000 en kun je de ramen enkel op een ventilatiessleufje zetten en niet meer sluiten...

Ik hoop dat de nieuwe S dit na al die jaren toch wel ondersteund :)

Net als het scherm... ziet er mooi uit maar je kunt er geen donder mee.
 
Ventileren zat er ook al in de vorige app voor de S. Je kunt het raam niet sluiten. Gelukkig heb ik een sunroof die ik wel dicht kan doen ;-)

Blijft bijzonder dat dergelijke features niet in beschikbaar zijn. Mijn 10 jaar oude auto kon de ramon open en dichtdoen via de afstandsbediening en dan heb je een auto van 130.000 en kun je de ramen enkel op een ventilatiessleufje zetten en niet meer sluiten...

Ik hoop dat de nieuwe S dit na al die jaren toch wel ondersteund :)

Net als het scherm... ziet er mooi uit maar je kunt er geen donder mee.
Heeft mogelijk te maken met het risico dat iemand zijn vingers tussen de ramen heeft steken als die omhoog gaan. Met oude auto's kan je dat enkel met de afstandsbediening, waarvoor je er dicht bij moet staan. Je kan dan veronderstellen dat de wagen zichtbaar is. Dat is helemaal anders met een app, waarbij je in een ander land kan staan. Ik vermoed dat je ook een automatische kofferbak niet kan sluiten? Of zit dat een soort weerstandsdetectie op?
 
  • Like
Reactions: job-lek
Heeft mogelijk te maken met het risico dat iemand zijn vingers tussen de ramen heeft steken als die omhoog gaan. Met oude auto's kan je dat enkel met de afstandsbediening, waarvoor je er dicht bij moet staan. Je kan dan veronderstellen dat de wagen zichtbaar is. Dat is helemaal anders met een app, waarbij je in een ander land kan staan. Ik vermoed dat je ook een automatische kofferbak niet kan sluiten? Of zit dat een soort weerstandsdetectie op?
Waarom kan je de ramen met de 3 wel sluiten. Bij ventileren gaan de ramen toch ook ver genoeg open om je vingers tussen te steken.
 
Iets wat ik nog eens moet checken. Thuis heb ik bijna nooit mijn sleutel in mijn zak. Even de X verzetten doe ik dus met de telefoon. Dus eerst van slot halen en vervolgens toestemming geven om te rijden. Dat laatste moest ik altijd bevestigen met mijn vingerafdruk of wachtwoord, maar vanmiddag niet. Rijden werd zonder extra beveiliging toegestaan. Dus Telefoon kwijt = auto kwijt?
 
Ventileren zat er ook al in de vorige app voor de S. Je kunt het raam niet sluiten. Gelukkig heb ik een sunroof die ik wel dicht kan doen ;-)

Blijft bijzonder dat dergelijke features niet in beschikbaar zijn. Mijn 10 jaar oude auto kon de ramon open en dichtdoen via de afstandsbediening en dan heb je een auto van 130.000 en kun je de ramen enkel op een ventilatiessleufje zetten en niet meer sluiten...

Ik hoop dat de nieuwe S dit na al die jaren toch wel ondersteund :)

Net als het scherm... ziet er mooi uit maar je kunt er geen donder mee.
Ik zag van het weekend de video van Tasman cyril voorbij komen over zijn model Y. Die kan dus wel in de app zijn ramen weer sluiten. Ik vraag mijn echt af wat de bottleneck hiervoor zou zijn om dit op andere modellen ook te doen.
 
Iets wat ik nog eens moet checken. Thuis heb ik bijna nooit mijn sleutel in mijn zak. Even de X verzetten doe ik dus met de telefoon. Dus eerst van slot halen en vervolgens toestemming geven om te rijden. Dat laatste moest ik altijd bevestigen met mijn vingerafdruk of wachtwoord, maar vanmiddag niet. Rijden werd zonder extra beveiliging toegestaan. Dus Telefoon kwijt = auto kwijt?
Zo te lezen dus geen keyless entry geactiveerd? Daarnaast, ik neem aan dat je op je telefoon een code (en/of fingerprint / face id) hebt, dus dan kunnen ze bij het vinden van je telefoon alsnog niks.
 
Zo te lezen dus geen keyless entry geactiveerd? Daarnaast, ik neem aan dat je op je telefoon een code (en/of fingerprint / face id) hebt, dus dan kunnen ze bij het vinden van je telefoon alsnog niks.
Een model X heeft volgens mij geen keyless entry. Kan dus wel via de app maar in 2 stappen, eerst van slot doen en dan rijden toestaan.
Maar er was bij de oude app nog een wachtwoord/fingerprint controle en dan vond ik wel goed maar die is dus weg.
 
Geen keyless entry? Bij de X gaat zelfs de deur automatisch voor je open toch? :)
Ja maar alleen als ik de sleutel bij me heb. En ook niet als mijn vrouw de sleutel in haar tas heeft en zij bij de bijrijders deur staat dan moet ik nog steeds een knopje drukken.😓

Huh, lees ik hier dat het wel mogelijk is om Summon te gebruiken zonder dat de sleutel gedetecteerd is bij een MX?
Nee de sleutel moet echt dicht in de buurt zijn.
 
Ja maar alleen als ik de sleutel bij me heb. En ook niet als mijn vrouw de sleutel in haar tas heeft en zij bij de bijrijders deur staat dan moet ik nog steeds een knopje drukken.😓
Keyless entry is dat je niet fysiek een "sleutel" moet gebruiken om de auto te openen maar dat het voldoende is de sleutel in range te hebben.

Maar nu begrijp ik je comment. De X ondersteund keyless entry maar inderdaad niet via een mobiel. Je mobiel als "key" gebruiken is AFAIK enkel bij de 3/Y omdat die geen keyfob hebben. Wel jammer...
Huh, lees ik hier dat het wel mogelijk is om Summon te gebruiken zonder dat de sleutel gedetecteerd is bij een MX?

In Europa (UNECE) mag dit niet. In Amerika kun je via de keyfob op de S/X op afstand summon gebruiken. De keyfob in Europa is ook anders dan de US variant.
 
Ik weet niet zeker of het aan de app update ligt, maar denk het wel: sinds de update heb ik het probleem dat de auto (TM3 LR) regelmatig zomaar aan gaat terwijl deze geparkeerd op de oprit staat. Scherm aan, airco aan, muziek aan. Zoals normaal gebeurt als je van slot afdoen en instapt. Maar dat doe ik niet. Ik heb het idee dat dit telkens gebeurt als ik met mijn gekoppelde telefoon ietsje dichterbij kom (maar wel binnen in huis nog). Ik had de auto en telefoon al een reset gegeven en had het idee dat het over was, maar vanochtend stuurde ik een adres naar de Tesla-app en jawel, de hele auto ging weer aan. Daarmee is dus ook een groot gevaar dat de batterij flink lading verliest. Eergisteren had ik dat al (zomaar 15% weg gedurende een dag). Heeft iemand anders dit ook, of heeft iemand een tip? (ik ben nu al bezig app helemaal van telefoon af te halen en ontkoppelen en opnieuw installeren, maar of dat helpt, zware twijfels)...
 
Verise 4.1 is uit (alleen iOS, Android volgt nog). Changelog:

8a1sv34oikp71.jpg


Eindelijk support voor scheduled depart/charge en amperage aanpassen, dit is erg welkom.
 
Ik zag van het weekend de video van Tasman cyril voorbij komen over zijn model Y. Die kan dus wel in de app zijn ramen weer sluiten. Ik vraag mijn echt af wat de bottleneck hiervoor zou zijn om dit op andere modellen ook te doen.

Helemaal niks. Begreep dat oudere modellen de limitatie software matig hebben opgelegd gekregen.

Verise 4.1 is uit (alleen iOS, Android volgt nog). Changelog:

View attachment 713920

Eindelijk support voor scheduled depart/charge en amperage aanpassen, dit is erg welkom.

Ja. Moet alleen even wachten op 2021.36 .. staat wel een update nu te wachten.. die helaas geen .36 is
 
Last edited:
Helemaal niks. Begreep dat oudere modellen de limitatie software matig hebben opgelegd gekregen.



Ja. Moet alleen even wachten op 2021.36 .. staat wel een update nu te wachten.. die helaas geen .36 is
Gepland opladen is bij mij op 32.21 nog niet beschikbaar is dus ws wachten op versie 36 ( staat ook in de beschrijving in de app store * beschikbaar bij versie .36 :) )

In de vorige app versie had ik een icoon voorruit ontdooien en miste ik het icoon in de achterruit voor de verwarming daar, nu is geen van beiden aanwezig.

Kan onder service nu ook mn SEC afspraken historie zien ( since 2019 alleen het ophalen van de dakdragers!)

App geeft nu volgens mij ook direct bij de oplaadlimiet naast het % de km,s weet niet zeker of dat al zo was
 
  • Like
Reactions: Niek and BMW740iL