Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla app 4.x

This site may earn commission on affiliate links.
Maar niet in de app. Daar gaat het draadje over ;)

In de app kom je wel via locatie in overzicht kaartje, maar kan je geen locatie specificatie(en de prijs etc) opvragen. Is 1 knop 'verzenden naar auto'
Je kunt in ieder geval wel zien of er sprake is van idle fee want je ziet bezetting in de app
41742E20-A304-490D-B077-FAE5DAD18FE1.jpg
 
  • Like
Reactions: Phil V
Mijn Model 3 LR uit 2019 met 35.000 KM geeft 'slechts' 401 km aan op 90%. Sinds ik de auto in gebruik heb genomen (bij 28.000 km) blijft de oplaadlimiet dalen. Voorheen was dat nog 435 km op 90%. Auto staat nu voornamelijk stil en is altijd meer dan 50% geladen. Ik maak mij hier een beetje zorgen om. Is er iets mis met de accu? Het weer heeft natuurlijk ook invloed maar collega's van mij hebben met met soortgelijk kilometrage/bouwjaar op dit moment nog 430km + op 90%.
 
Mijn Model 3 LR uit 2019 met 35.000 KM geeft 'slechts' 401 km aan op 90%. Sinds ik de auto in gebruik heb genomen (bij 28.000 km) blijft de oplaadlimiet dalen. Voorheen was dat nog 435 km op 90%. Auto staat nu voornamelijk stil en is altijd meer dan 50% geladen. Ik maak mij hier een beetje zorgen om. Is er iets mis met de accu? Het weer heeft natuurlijk ook invloed maar collega's van mij hebben met met soortgelijk kilometrage/bouwjaar op dit moment nog 430km + op 90%.
Ik verwacht dat de BMS na een opfrisbeurt weer andere waardes gaat aangeven.

Een keer leegrijden (3-5%) -> even laten staan (uurtje) -> in 1 ruk opladen naar 100% -> even laten staan (uurtje) -> en dan even leegrijden tot ca. 90% of minder om te voorkomen dat accu lang op 100% blijft staan.

Ik verwacht dat je daarna weer rond de 0,94*500 = 470 km bij 100% zit. (= ca. 425 km bij 90%)

Je kunt ook gewoon doorrijden op huidige manier, de accu zelf is waarschijnlijk niet het probleem maar meer een "ontregelde" BMS.
 
Ik verwacht dat de BMS na een opfrisbeurt weer andere waardes gaat aangeven.

Een keer leegrijden (3-5%) -> even laten staan (uurtje) -> in 1 ruk opladen naar 100% -> even laten staan (uurtje) -> en dan even leegrijden tot ca. 90% of minder om te voorkomen dat accu lang op 100% blijft staan.

Ik verwacht dat je daarna weer rond de 0,94*500 = 470 km bij 100% zit. (= ca. 425 km bij 90%)

Je kunt ook gewoon doorrijden op huidige manier, de accu zelf is waarschijnlijk niet het probleem maar meer een "ontregelde" BMS.
Als je andere velgen onder de auto hebt vb 20 inch dan krijg je ook andere waarden heb ik mij bij tesla laten vertellen! Mijn model 3 LR AWD komt bij
Mijn Model 3 LR uit 2019 met 35.000 KM geeft 'slechts' 401 km aan op 90%. Sinds ik de auto in gebruik heb genomen (bij 28.000 km) blijft de oplaadlimiet dalen. Voorheen was dat nog 435 km op 90%. Auto staat nu voornamelijk stil en is altijd meer dan 50% geladen. Ik maak mij hier een beetje zorgen om. Is er iets mis met de accu? Het weer heeft natuurlijk ook invloed maar collega's van mij hebben met met soortgelijk kilometrage/bouwjaar op dit moment nog 430km + op 90%.
Als je andere velgen onder de auto hebt en de auto daarop hebt ingesteld (zelf heb ik 20 inch met 245 35 20) dan krijg je ook andere waarden heb ik mij bij tesla laten vertellen! Mijn model 3 LR AWD met 90000km op de teller komt bij 90% ook niet verder dan 400 km.
 
Mijn Model 3 LR uit 2019 met 35.000 KM geeft 'slechts' 401 km aan op 90%. Sinds ik de auto in gebruik heb genomen (bij 28.000 km) blijft de oplaadlimiet dalen. Voorheen was dat nog 435 km op 90%. Auto staat nu voornamelijk stil en is altijd meer dan 50% geladen. Ik maak mij hier een beetje zorgen om. Is er iets mis met de accu? Het weer heeft natuurlijk ook invloed maar collega's van mij hebben met met soortgelijk kilometrage/bouwjaar op dit moment nog 430km + op 90%.
Mijn 3 Performance heeft t zelfde; laatste maanden gestaag gedaald van 430 bij 90% naar nu 401 bij 90%. Heb wel iets meer kms gemaakt in totaal, 60k op de teller nu. Bij mij is 450 > 430 vrij geleidelijk gegaan, daalde steeds minder hard. Laatste half jaar is opeens de duikvlucht een beetje ingezet, twee keer een redelijke hap uit de range vrij snel na een software update. Ik hoop maar dat t nieuwere firmware voor de BMS is die wat pessimistischer is ingesteld want ik vind dit qua degradatie toch wel beduidend hoger dan ik verwacht had na 2jr 60k km.
 
Als je andere velgen onder de auto hebt vb 20 inch dan krijg je ook andere waarden heb ik mij bij tesla laten vertellen! Mijn model 3 LR AWD komt bij

Als je andere velgen onder de auto hebt en de auto daarop hebt ingesteld (zelf heb ik 20 inch met 245 35 20) dan krijg je ook andere waarden heb ik mij bij tesla laten vertellen! Mijn model 3 LR AWD met 90000km op de teller komt bij 90% ook niet verder dan 400 km.
Ik heb de standaard 18 inch velgen (aero eraf gehaald), dit ook zo ingesteld.
 
Mijn 3 Performance heeft t zelfde; laatste maanden gestaag gedaald van 430 bij 90% naar nu 401 bij 90%. Heb wel iets meer kms gemaakt in totaal, 60k op de teller nu. Bij mij is 450 > 430 vrij geleidelijk gegaan, daalde steeds minder hard. Laatste half jaar is opeens de duikvlucht een beetje ingezet, twee keer een redelijke hap uit de range vrij snel na een software update. Ik hoop maar dat t nieuwere firmware voor de BMS is die wat pessimistischer is ingesteld want ik vind dit qua degradatie toch wel beduidend hoger dan ik verwacht had na 2jr 60k km.
Bij mijn MP3 precies zo; app geeft aan 401 km bij 90%. Was 500 km geleden nog 430. Zal wel in update zitten
 
Mijn Model 3 LR uit 2019 met 35.000 KM geeft 'slechts' 401 km aan op 90%. Sinds ik de auto in gebruik heb genomen (bij 28.000 km) blijft de oplaadlimiet dalen. Voorheen was dat nog 435 km op 90%. Auto staat nu voornamelijk stil en is altijd meer dan 50% geladen. Ik maak mij hier een beetje zorgen om. Is er iets mis met de accu? Het weer heeft natuurlijk ook invloed maar collega's van mij hebben met met soortgelijk kilometrage/bouwjaar op dit moment nog 430km + op 90%.
Mijn M3 LR Sep 2019 geeft 395km aan bij 90% en 438 met 100%.
Ik heb 48K met de auto gereden.
Dit zijn voor mij geen reële waarden, ik reed voorheen lange afstanden van Schiphol naar Parijs Charles de Gaulle en ik had toch meestal rond de 18% voor het bijladen in Lille.
Ik begrijp de frustratie maar in real life conditions heb je niet bijster veel aan die getallen.
 
  • Like
Reactions: SpaceWagon