Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla App update - wanneer?

This site may earn commission on affiliate links.
Een laadplek is ook geen parkeerplek. Je moet je auto verplaatsen als je klaar bent met laden zodat de volgende kan laden. Die parkeerkaart geld ook voor de normale parkeerplekken ernaast. Snap dat je niet zit te wachten om te verplaatsen maar als je zelf wil laden en alle plekken zijn bezet met niet ladende auto's is dat ook niet fijn.

Volledig gelijk maar helaas in de praktijk niet altijd even haalbaar. Stel ik ga naar een beurs 250 km ver. Ik zoek een laadpaal in de buurt van de beurs en ik moet bvb 4u laden. De afstand van de laadpaal tot aan de beurs is +/- 30 a 45 min wandelen. Stel dat ik 6u op de beurs blijf dan ga je toch niet voor dat 1 of 2u zo ver op en af lopen? En wat als er geen andere parking meer vrij is in de buurt?
 
Volledig gelijk maar helaas in de praktijk niet altijd even haalbaar. Stel ik ga naar een beurs 250 km ver. Ik zoek een laadpaal in de buurt van de beurs en ik moet bvb 4u laden. De afstand van de laadpaal tot aan de beurs is +/- 30 a 45 min wandelen. Stel dat ik 6u op de beurs blijf dan ga je toch niet voor dat 1 of 2u zo ver op en af lopen? En wat als er geen andere parking meer vrij is in de buurt?
Even uitrekenen hoe lang je moet staan en hoeveel KW je nodig hebt. Daar pas je dan het laadvermogen op aan. Dan laad je net zolang als je staat.
 
Even uitrekenen hoe lang je moet staan en hoeveel KW je nodig hebt. Daar pas je dan het laadvermogen op aan. Dan laad je net zolang als je staat.

OK maar da's een artificiële oplossing, lijkt me. Je bent gewoon aan 't doen alsof je bijv. zes uur laadtijd nodig hebt ipv vier, en niemand wordt er beter van.

Ik vind dat IceBlue echt wel een punt heeft; snellandpalen zijn natuurlijk geen parkeerplaatsen, maar traaglaadpalen zijn dat ergens wél, voor wie zowel laden als parkeren moet (daarom installeren ze er ook in luchthavenparkings bijv...).
 
  • Like
Reactions: BjörnTM