Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla App update - wanneer?

This site may earn commission on affiliate links.
Weet iemand of en wanneer er een update komt van de Tesla app? De app werkt goed, erg cool dat je met ca 2 sec vertraging je auto kunt zien rijden. VW kan daar wat van leren, daar werkt de car-net app gewoon niet. :p

Maar voor de wintermaanden zou ik meer features willen hebben als:
  1. Verwarming instellingen, blazen, openingen instelbaar via de app.
  2. Achterruit verwarming inschakelen via de app, en daarmee ook de camera verwarming en de spiegelverwarming.
  3. Ruitenwisserverwarming inschakelen via de app.
  4. Verwarming via een schedule inschakelen.
Waarom deze wensen? Nu kan de verwarming aan via de app maar moet je van te voren wat settings in de auto klaar zetten om je ruiten goed te ontdooien. De auto is erg stil tijdens het rijden dus zet ik de ventilatie vaak op 2, anders hoor je het blazen en dat is wat irritant (ja we zijn verwend) :D. Als je dan in de ochtend de ruiten wilt ontdooien schiet het niet op omdat de ventilator erg langzaam draait vanwege de stand 2 instelling.

De achterruitverwarming moet vaak even 5 minuutjes aan om de mist voor de camera weg te halen. Ik heb nu best wel eens een melding dat cruisecontrol het niet doet en het lijkt er op dat er dan wat condens voor de camera op de voorruit zit. Dan werkt de cruisecontrol, zelfs simpel snelheid vast zetten, ook niet.

De auto is helemaal SW controlled en het lijkt me geen hogere wiskunde om bovengenoemde functies in een app te bedienen.
 
  • Like
Reactions: simonsmidt
Weet iemand of en wanneer er een update komt van de Tesla app? De app werkt goed, erg cool dat je met ca 2 sec vertraging je auto kunt zien rijden. VW kan daar wat van leren, daar werkt de car-net app gewoon niet. :p

Maar voor de wintermaanden zou ik meer features willen hebben als:
  1. Verwarming instellingen, blazen, openingen instelbaar via de app.
  2. Achterruit verwarming inschakelen via de app, en daarmee ook de camera verwarming en de spiegelverwarming.
  3. Ruitenwisserverwarming inschakelen via de app.
  4. Verwarming via een schedule inschakelen.
Waarom deze wensen? Nu kan de verwarming aan via de app maar moet je van te voren wat settings in de auto klaar zetten om je ruiten goed te ontdooien. De auto is erg stil tijdens het rijden dus zet ik de ventilatie vaak op 2, anders hoor je het blazen en dat is wat irritant (ja we zijn verwend) :D. Als je dan in de ochtend de ruiten wilt ontdooien schiet het niet op omdat de ventilator erg langzaam draait vanwege de stand 2 instelling.

De achterruitverwarming moet vaak even 5 minuutjes aan om de mist voor de camera weg te halen. Ik heb nu best wel eens een melding dat cruisecontrol het niet doet en het lijkt er op dat er dan wat condens voor de camera op de voorruit zit. Dan werkt de cruisecontrol, zelfs simpel snelheid vast zetten, ook niet.

De auto is helemaal SW controlled en het lijkt me geen hogere wiskunde om bovengenoemde functies in een app te bedienen.

Helemaal eens met bovenstaande suggesties. Die mis ik ook nu wij tijdelijk een Tesla hebben. Ik moet wel zeggen dat voorverwarmen binnen 4 minuten van 0 naar 20 graden gaat (korte tijd verwarmen tot 24 graden) en dat dit eigenlijk al voldoende is. Wel merk ik bij deze koude dagen dat een volle auto voor condens kan zorgen en je dan handmatig de A/C kortstondig hoog moeten zetten.
 
Helemaal eens met bovenstaande suggesties. Die mis ik ook nu wij tijdelijk een Tesla hebben. Ik moet wel zeggen dat voorverwarmen binnen 4 minuten van 0 naar 20 graden gaat (korte tijd verwarmen tot 24 graden) en dat dit eigenlijk al voldoende is. Wel merk ik bij deze koude dagen dat een volle auto voor condens kan zorgen en je dan handmatig de A/C kortstondig hoog moeten zetten.
die 20 graden is niet de temp in de auto maar de temp die uit de roosters komt....

Verder blijft de app wel achter hoor, bij de Audi app voor de Etron kan je zelfs al instellen hoe laat je weg wilt rijden met een volle accu en of je voor wilt verwarmen. Afhankelijk van de temp bepaalt de auto hoe ver van te voren er voorverwarmt gaat worden.
 
die 20 graden is niet de temp in de auto maar de temp die uit de roosters komt....

Verder blijft de app wel achter hoor, bij de Audi app voor de Etron kan je zelfs al instellen hoe laat je weg wilt rijden met een volle accu en of je voor wilt verwarmen. Afhankelijk van de temp bepaalt de auto hoe ver van te voren er voorverwarmt gaat worden.
Bij Tesla gaan ze een stapje verder: op basis van je schema en agenda bepaalt de auto zelf wanneer hij moet gaan verwarmen (auto pre-conditioning). Je hoeft daar niks voor in te stellen. (werkt helaas niet perfect).
 
Gisteren om 23u mijn vuilbak buiten zetten. Staat mn kachel te blazen :).
Vreemd. Ik kijk op de app, blijkt dit de automatische pre conditioning te zijn. Vreemd... ben. Nog nooit om 23u weggereden. :)

Daarin tegen heb ik s ochtends de auto nog nooit op een warm interieur kunnen betrappen.

Gewoon een ouderwetse timer zou voldoende zijn.
 
  • Funny
Reactions: Sumon and eelcodb
Die smart preconditioning kunnen ze wat mij betreft schrappen (auto is nu warm als ik er niet in zit of koud als ik er in wil gaan zitten). Laat ze in die nieuwe app maar gewoon een wekker maken, die je in de ochtend kunt gebruiken in plaats van de standaard wekker. Als die Tesla wekker dan afgaat kan de app ook gelijk de verwarming/koeling in de auto starten.
 
die 20 graden is niet de temp in de auto maar de temp die uit de roosters komt....

Verder blijft de app wel achter hoor, bij de Audi app voor de Etron kan je zelfs al instellen hoe laat je weg wilt rijden met een volle accu en of je voor wilt verwarmen. Afhankelijk van de temp bepaalt de auto hoe ver van te voren er voorverwarmt gaat worden.
Idd alleen werken de apps van VAG tot voor 5 maanden geleden echt voor geen meter. Meestal geen connectie met de auto te krijgen.
 
Er zit een enkel verwarmingsdraadje voor de camera. Deze zou samen met de voorruitverwarming ingeschakeld moeten worden.
Idd maar dat gaat dus gelijk met de achterruit en spiegels. Niet echt handig. Dat draadje is wat weinig af en toe, wat mij betreft staat dat draadje altijd aan. Verbruik is verwaarloosbaar en voorkomt de de AP en cruisecontrol niet werken.