Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla app werkt niet iPhone

This site may earn commission on affiliate links.
Sinds gisteren werkt de app van mijn Model 3 niet meer niet op mijn iPhone.
Als ik de app open wil hij de wagen wakker maken maar dan stopt hij na een tijdje met de fout "onbekende fout"
Telefoon uit en in schakelen, app uit/in schakelen werkt niet niet, wifi aan/uit niks, werkt ook niet via 4G.
App gewist uit telefoon en terug geïnstalleerd, help ook niet en nu kan ik de auto ook niet meer ontgrendelen (voor het opnieuw installeren nog wel) dus gelukkig had ik de kaart bij anders stond ik daar mooi te blinken met mijn Tesla.
Aangezien ik nu ook zie dat het met mijn vrouw haar iPhone ook niet werkt denk ik dat het dus niet aan de telefoon ligt.
Na een dik jaar probleemloos rijden nu een eerste dingetje (heb zelfs nog nooit moeten resetten en heb het nu ook nog niet gedaan).
Dus wat kan ik nog proberen.
 
Sinds gisteren werkt de app van mijn Model 3 niet meer niet op mijn iPhone.
Als ik de app open wil hij de wagen wakker maken maar dan stopt hij na een tijdje met de fout "onbekende fout"
Telefoon uit en in schakelen, app uit/in schakelen werkt niet niet, wifi aan/uit niks, werkt ook niet via 4G.
App gewist uit telefoon en terug geïnstalleerd, help ook niet en nu kan ik de auto ook niet meer ontgrendelen (voor het opnieuw installeren nog wel) dus gelukkig had ik de kaart bij anders stond ik daar mooi te blinken met mijn Tesla.
Aangezien ik nu ook zie dat het met mijn vrouw haar iPhone ook niet werkt denk ik dat het dus niet aan de telefoon ligt.
Na een dik jaar probleemloos rijden nu een eerste dingetje (heb zelfs nog nooit moeten resetten en heb het nu ook nog niet gedaan).
Dus wat kan ik nog proberen.
Ik heb een jaar geleden hetzelfde gehad, alleen MS samen met Android. Het enige wat uiteindelijk bleek te helpen is telefoon terugzetten naar fabrieksinstellingen. Voor een Android is dat een ramp, voor een IPhone volgens mij niet.

Edit: klopt, als die van je vrouw ook niet werkt klopt mijn verhaal niet. Maar goed, wellicht dat anderen er iets aan hebben. Gelukkig heeft een MS gewone sleutels maar irritant is het wel ook omdat niemand je kan helpen daarmee
 
Last edited:
  • Disagree
Reactions: Epyx
Maar waarom werkt het dan ook niet met de andere iPhone.
Ik ben ingelogd op mijn account dat gaat wel maar ik kan niets bedienen of bekijken.
Heb ook de laatste nieuwe update van de iPhone gedaan, help niets.
Zonet geprobeerd mijn vrouw haar iPhone de Tesla de deuren te open en dat gaat prima maar ook niets bekijken of zo...
 
heb zelfs nog nooit moeten resetten en heb het nu ook nog niet gedaan.
Waarom ben je bang om eens die twee knopjes ingedrukt te houden en een reset te doen ? Is toch het allereerste aan wat ik zou denken...
Doe vooral geen factory reset van je iPhone gezien het probleem zich ook voordoet bij de iPhone van je vrouw.
 
Globaal gezien met al zo een dingen is het devies:

Zet het eens uit en terug aan.

Aangezien het hier over meerdere toestellen gaat die met mekaar communiceren, moet je dus proberen door die meerdere toestellen eens uit en aan te zetten.

Als je dan ziet dat 2 toestellen het niet doen met een 3e toestel, is de kans klein dat die twee toestellen tegelijk eenzelfde probleem hebben gekregen, en zit het probleem vermoedelijk bij het 3e toestel. Dus herstart je het 3e toestel eerst.

In het geval van een Tesla zit er tussen je iPhones en je auto ook nog een hoop cloud servers die eruit kunnen liggen, dus dat is ook nog een 3e partij die je niet zelf kan herstarten.
 
Have You Tried Turning It Off And On Again...

Klopt en daarom dat ik ook benieuwt was of er nog meer mensen/wagens waren met het zelfde probleem.
UIteindelijk was de reset ook het laatste ding wat ik zelf nog kon doen, denk ik, vermits de instelling toch juist stonden.

Toch blij dat ik deze morgen weer in een warme wagen kon stappen...
 
  • Like
Reactions: LaurensH
Sinds gisteren werkt de app van mijn Model 3 niet meer niet op mijn iPhone.
Als ik de app open wil hij de wagen wakker maken maar dan stopt hij na een tijdje met de fout "onbekende fout"
Telefoon uit en in schakelen, app uit/in schakelen werkt niet niet, wifi aan/uit niks, werkt ook niet via 4G.
App gewist uit telefoon en terug geïnstalleerd, help ook niet en nu kan ik de auto ook niet meer ontgrendelen (voor het opnieuw installeren nog wel) dus gelukkig had ik de kaart bij anders stond ik daar mooi te blinken met mijn Tesla.
Aangezien ik nu ook zie dat het met mijn vrouw haar iPhone ook niet werkt denk ik dat het dus niet aan de telefoon ligt.
Na een dik jaar probleemloos rijden nu een eerste dingetje (heb zelfs nog nooit moeten resetten en heb het nu ook nog niet gedaan).
Dus wat kan ik nog proberen.

ik heb sinds vanmorgen dezelfde fout , is de oplossing een reset van de auto?
 
Ik heb een jaar geleden hetzelfde gehad, alleen MS samen met Android. Het enige wat uiteindelijk bleek te helpen is telefoon terugzetten naar fabrieksinstellingen. Voor een Android is dat een ramp, voor een IPhone volgens mij niet.

Even OT, maar waarom is de telefoon terugzetten naar fabrieksinstellingen voor Android een ramp? Dat heb ik zelf regelmatig gedaan en daar nooit een probleem in ondervonden.
 
Als je een fatsoenlijke back-up hebt valt het mee maar meestal heb je die niet, vooral niet als je toestel gereset moet worden omdat je er niet meer in komt.
Ik denk dat je kennis wat verouderd is want Google maakt al geruime tijd standaard (jaren) een backup van je mobiel. Die je heel eenvoudig kan terugzetten op een nieuwe telefoon. Zo schuif ik mijn 'oude' telefoon gewoon door naar mijn dochters.
 
Zelfs met een degelijke backup doe ik het toch liever niet, ook niet op iPhone. Ja, bij een nieuwe iPhone doe ik het wel, maar het kost redelijk wat tijd om alle data te downloaden en alle apps te installeren, en alles wat authenticatie vereist (bank apps, MFA, ...) moet je opnieuw authenticeren.